Timberland zapowiedział posadzenie 50 mln drzew i produkcję ubrań z ekologicznej bawełny

timberland zapowiedzial posadzenie 50 mln drzew i produkcje ubran z ekologicznej bawelny
Udostępnij:
„Nature nieeds heroes” to hasło przewodnie najnowszej, globalnej kampanii marki odzieżowej Timberland. Firma zadeklarowała, że do 2025 roku zasadzi na świecie 50 mln drzew.

Pomysł sadzenia drzew nie jest nowym pomysłem marki. Firma już od 2001 roku zasadziła ponad 10 mln drzew na całym świecie. Teraz chce znacząco zwiększyć ten wynik, a pomóc jej ma ją w tym organizacje ekologiczne.

Jak zapowiedziała marka, w pierwszym roku trwania akcji, drzewa od Timberland zostaną posadzone na Haiti, w Chinach, Dominikanie, USA, Tanzanii i Mali. Firma chce wesprzeć afrykański ruch Wielki Zielony Mur, który planuje stworzyć zielony mór z drzew o długości 8 tys. km na całej szerokości kontynentu.

– Kiedy mówimy o zrównoważonym rozwoju, nie mamy na myśli tylko tego projektu. Mamy też inne zobowiązania. Pierwsze z nich polega na tworzeniu lepszych produktów, drugie - na budowaniu silnej społeczność. Od samego początku staraliśmy się znaleźć zrównoważone materiały i sposoby wytwarzania produktów – powiedział Giorgio D’Aprile, senior marketing director EMEA marki Timberland.

– Nie jesteśmy aktywistami. Zawsze byliśmy outdoorową marką lifestyle'ową i tak będzie nadal, styl będzie odgrywał dużą rolę w tym, co robimy. Zdecydowaliśmy, że musimy zrewidować naszą kreatywną wizję, nasza pasja do natury połączona z naszym pragnieniem i miłością do mody. Połączenie tych dwóch elementów sprawia, że ​​jesteśmy bardzo silni i konkurencyjni na rynku – wyjaśnił Argu Secilmis, wiceprezes Timberland.

Poza sadzeniem drzew firma postanowiła w najbliższych latach stopniowo prowadzać do produkcji tylko ekologiczną bawełnę. Malo tego, każdy pracownik Timberland będzie mógł przeznaczyć 40 godzin w roku na działania związane z ekologią.