Zbliża się okres świąteczny, w którym najczęściej wręczamy sobie prezenty. Aplikacja Toast próbuje rozwiązać problem niechcianych podarunków, dlatego jej twórcy zachęcaja do uzupełniania swojej “wishlisty”. Czy ma szansę rozwiązać problem niechcianych prezentów?
Make a Wish, Organize & Share, Say “Thank You” – to trzy kroki korzystania z aplikacji Toast. Pobierając ją na nasze iPhone’y i uzupełniając zawarte w niej dane, ułatwiamy naszym znajomym wybór prezentu na zbliżającą się uroczystość. Jak tego dokonać? Wystarczy, że zarejestrujemy się i dodamy zdjęcia przedmiotów, które chcielibyśmy otrzymać np. w ramach prezentu urodzinowego. Nasi znajomi będą mieli wgląd do pełnej listy ułożonej w formie kafelków (podobnie jak na Pinterest.com). Obok każdego prezentu z utworzonej listy podana jest przybliżona cena produktu. Co ciekawe nasi znajomi będą mogli komentować zamieszczone na liście produkty. Toast oferuje również przypomnienia o zbliżających się urodzinach naszych bliskich.
Byłem ciekaw jaki twórcy aplikacji mają model biznesowy dotyczący Toast dlatego o odpowiedź na to pytanie poprosiłem jej współtwórcę Travisa J. Todda.
Skupiamy się przede wszystkim na rozwiązaniu problemu dawania idealnych prezentów. Pomagając ludziom tego dokonać, stwarzamy sobie wiele sposobów na monetyzację naszego biznesu m.in. utrzymując trwałe relacje, współpracując z doręczycielami przesyłek czy udostępniając nasze API na zasadach licencji. – mówi dla MamStartup.pl Travis J. Todd.
Kluczowym momentem dla pomysłodawców będzie okres poświąteczny – wtedy planują najwięcej zmian i dodanie kilku opcji wskazanych przez użytkowników aplikacji. Pomysłodawcami Toast są Travis J. Todd i Benedikt Bingler. W przeszłości stworzyli aplikację buddybeers, dzięki której możemy postawić znajomemu piwo w wybranym lokalu i zachęcić do spotkania z nim twarzą w twarz. Toast powstaje pod okiem mentorów i partnerów the Factory – nowego tech hubu z Niemiec. Pomysłodawcy otrzymali wsparcie od Atlantic Ventures, JMES Investments i kilku aniołów biznesu.
Zespół Toast pojawi się niedługo na Dublin Web Summit, na którym zobaczymy m.in. polski startup Rublon i Base.
źródło: venturevillage.eu