Top 10 polskich aplikacji mobilnych – jesień 2015

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Google Play udostępnia ponad milion aplikacji. Sprawdziliśmy, które spośród nich przypadły do gustu internautom tej jesieni.

Czas zakupów

Jaka potrzeba, taka aplikacja? Okazuje się, że w rankingu aplikacji polskich króluje aplikacja, służąca dokonywaniu zakupów. Nie jest to jednak aplikacja pojedynczego sklepu czy znanych sieciówek, ale platforma sprzedażowa, która oferuje niemalże wszystko: ubrania, książki, opony, usługi, czyli to, co potrzebne jest użytkownikom w nadchodzącym sezonie jesiennym. Na szczycie rankingu pod względem zasięgu utrzymuje się Allegro (14,32%). Zaraz na drugim miejscu uplasowała się aplikacja OLX (dawniej Tablica.pl). Za jej pośrednictwem użytkownik może zamieszczać ogłoszenia (oferty sprzedażowe) bezpośrednio ze swojego telefonu oraz odszukać te, które go najbardziej interesują. Wymieniona aplikacja jest też najbardziej angażująca: użytkownik poświęca jej średnio ponad 5 minut czasu dziennie. Trzecie miejsce pod względem zasięgu i czasu korzystania należy do aplikacji Blix, która zawiera informacje o promocjach, a także kupony i gazetki.

Spektakularny wzrost Ipla

Badanie Mobience pokazuje jeszcze inne interesujące zależności. Wraz z nastaniem jesieni, użytkownicy aplikacji mobilnych częściej, niż w poprzednich miesiącach, korzystają z aplikacji służących oglądaniu video. Skok w statystykach odnotowała Ipla, która w sierpniu była na 18 pozycji w rankingu, tymczasem we wrześniu znalazła się aż na 6 pozycji. Aplikacja ta, udostępniająca ponad 590 filmów, zdaje się być ciekawą alternatywą dla tradycyjnej telewizji.

GG ma się dobrze. PayBack mocno w dół

GG utworzone 15 lat temu wyłącznie na potrzeby komputerów stacjonarnych, dzisiaj znajduje swoich odbiorców również w świecie mobilnym. Na tle innych polskich aplikacji wypada bardzo dobrze – jest na 4 pozycji w rankingu Top 10. Oczywiście nie należy zapominać, że polski komunikator ma silną konkurencję z zagranicy: Messenger, Skype, Instagram, WhatsApp. Jednak aktualizowany o nowe funkcje, takie jak np. “losuj romówcę”, wciąż stara sie być atrakcyjny dla młodego pokolenia.

Kolejna ważna obserwacja dotyczy spadku zainteresowania aplikacją PayBack, która służy do zbierania punktów w programach lojalnościowych. Jeszcze w sierpniu znajdowała się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych aplikacji (9 miejsce), we wrześniu jej popularność spadła do 14 pozycji w rankingu.

Najpierw zakupy, potem transport komunikacją miejską, chwila na pogaduchy, a na końcu płatności. Tak w dużym uproszczeniu układa się lista jesiennych priorytetów wśród polskich użytkowników mobilnych na podstawie prezentowanej kolejności popularnych polskich aplikacji. Oczywiście, nieoczekiwanie pomiędzy tymi priorytetami użytkownicy znaleźli również czas na oglądanie filmów (wzrost Ipla). Dla porównania warto dodać, że wśród zagranicznych aplikacji największą popularnością cieszą się komunikatory, a nie aplikacje zakupowe. Marketerzy, którzy znają powyższe zachowania użytkowników aplikacji mobilnych, mogą znacznie lepiej planować i przeprowadzać kampanie. Warto więc śledzić podobne rankingi lub przeprowadzić podobne badania na własnej grupie docelowej.

fot. pixabay.com