Travel Games stworzył grę związaną z podróżowaniem po Islandii. Startup przeszedł inkubację w Hub of Talents 2

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Travel Games stworzył grę związaną z podróżowaniem po Islandii. Startup przeszedł inkubację w Hub of Talents 2

Udostępnij:

Startup Travel Games, który przeszedł inkubację w Hub of Talents 2, stworzył grę Ring Routes – Icelandic Summer. Ta hybrydowa gra planszowa, wspierana przez aplikację mobilną, jest połączeniem branży gamingowej z branżą turystyczną i oferuje graczom doświadczenie podróżowania po Islandii.

Ring Routes to nie tylko gra planszowa, ale także przewodnik turystyczny i planer podróży. Gra, wspierana przez aplikację mobilną, zapewnia zarówno rozrywkę, jak i edukację, promując świadomość ekologiczno-środowiskową oraz lokalne firmy turystyczne. Dzięki hybrydowemu rozwiązaniu koszty produkcji są mniejsze, a z kolei dostępność i użyteczność jest większa, otwierając produkt na rynki zagraniczne.

Ring Routes – Icelandic Summer oferuje graczom możliwość zwiedzania Islandii, poruszając się po mapie (planszy wykonanej w technologii suchościeralnej), rysując przejechaną trasę przy użyciu pisaka. Gra jest zaprojektowana tak, aby odzwierciedlać rzeczywiste drogi i miejsca na wyspie, a czas przejazdu między nimi jest proporcjonalny do rzeczywistego czasu podróży. To innowacyjne podejście pozwala graczom planować swoje podróże, a jednocześnie czerpać przyjemność z rozgrywki.

Jednym z głównych atutów produktu startupu Travel Games jest jego hybrydowość. Sama gra planszowa nie zawiera tekstów. To w aplikacji mobilnej znajdują się instrukcje oraz dokładne opisy miejsc przetłumaczone na różne języki. Umożliwia to łatwe korzystanie z niej przez graczy z różnych krajów. Aplikacja pozwala również na aktualizację usług oferowanych przez lokalne firmy turystyczne, co nie jest możliwe w przypadku tradycyjnych papierowych przewodników.

Co istotne, mimo że aplikacja jest integralną częścią gry, to może być ona rozgrywana bez jej użycia. To powoduje, że graczami mogą być konserwatyści, którzy preferują zwykłe planszówki bez dodatkowych funkcjonalności.

– Dzięki inkubacji w Hub of Talents 2 i wsparciu Białostockiego Parku Naukowo-Technologicznego udało się przeprowadzić badania rynkowe i marketingowe, które wskazały nam grupy docelowe oraz potwierdziły, że na rynku jest nisza, którą możemy śmiało wypełnić naszym projektem gry – stwierdza Szczepan Ligęza, założyciel Travel Games.

Spółka Travel Games podkreśla, że Ring Routes – Icelandic Summer jest pierwszą z serii planowanych gier. Mechanika gry została zaprojektowana w taki sposób, aby łatwo można było przenieść ją na inne kraje i regiony świata. O nowych kierunkach decydować ma społeczność zebrana wokół projektu. 

– Możemy stworzyć gry planszowe o różnych krajach i regionach świata. Chcemy, żeby nasi gracze mieli wpływ na to, które miejsca będą tematem kolejnych gier. Mamy już kilka pomysłów na początek, ale ostateczny wybór zależy od naszej społeczności – zdradza Szczepan Ligęza.

Pierwsza sprzedaż

Premiera gry Ring Routes – Icelandic Summer planowana jest na wiosnę 2024 r., jednakże wersja finalna jeszcze nie jest gotowa. Przeszła szeroko zakrojone testy na różnorodnej grupie odbiorców, reprezentujących różne środowiska, wiek, zainteresowania i narodowości. Otrzymała entuzjastyczne opinie i oceny.

Koszty i przychody są uzależnione od zainteresowania grą oraz nakładu produkcyjnego. Wraz ze wzrostem nakładu, cena jednostkowa gry znacząco spadnie. 

– Przewidujemy, że cena gry na półce sklepowej wyniesie między 159 a 189 złotych. Jednak zmienne koszty produkcji oraz rosnąca inflacja mogą wpłynąć na finalną cenę – podkreśla Szczepan Ligęza. – Zyski planujemy reinwestować w rozwój kolejnych wersji językowych, nowych destynacji oraz w ulepszenia aplikacji i platformy multimedialnej – dodaje.

Aktualnie zespół skupia się na opracowywaniu grafik, rozwijaniu społeczności oraz prowadzeniu działań marketingowych związanych z projektem, a także aktualizacją bazy danych dotyczącej miejsc (w tym tworzeniem szczegółowych opisów miejsc na Islandii).

Trwają przygotowania do przeprowadzenia zbiórki na Kickstarterze  

– Możliwe, że poprzedzi ją zbiórka na platformie wspieram.to, która będzie służyć, jako swoiste przetestowanie sił oraz wypróbowanie różnych technik i grafik, skoncentrowanych na rynku polskim. Celem tej zbiórki będzie zdobycie doświadczenia, które zostanie wykorzystane podczas międzynarodowej kampanii na platformie Kickstarter – informuje Ligęza.

W długiej perspektywie czasowej projekt będzie ewoluował w stronę gry mobilnej i komputerowej oraz platformy multimedialnej, działającej jako system planowania podróży, rezerwacji noclegów i usług turystycznych oraz oceniania poszczególnych atrakcji i usług związanych z turystyką i ekologią. Ma stać się uniwersalnym narzędziem do całościowego planowania podróży. 

Ring Routes – Icelandic Summer to projekt, który powstał dzięki wsparciu Platformy startowej Hub of Talents 2 skierowanej do osób z innowacyjnym pomysłem na biznes, realizowanej od 2019 r. przez Białostocki Park Naukowo-Technologiczny. Hub of Talents 2, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, pomógł rozwinąć się 274 startupom.

 

Inne startupy, które przeszły inkubację w Hub of Talents 2: 

NutriDesign Lab zaoferuje nowe podejście żywieniowe w walce z demencją

Startup GisE stworzył rozwiązanie zapewniające bezpieczeństwo antypodsłuchowe

Linguido wykorzystuje AI do automatycznego tworzenia spersonalizowanych materiałów do nauki języków