Trwa TeenCrunch 2020. Nastoletni startupowcy będą uczyć się przedsiębiorczości od ekspertów

Dodane:

Kasia Krogulec Kasia Krogulec

teencrunch 2020

Udostępnij:

12 września wystartował program TeenCrunch 2020. Młodzież chcąca założyć swój startup bierze udział w programie pomagającym urzeczywistnić te marzenia. Na uczestników czekają mentorzy, szkolenia, warsztaty, a także udział w konferencji biznesowej.

Projekt rozpoczął się warsztatem z pivotowania, przeprowadzonym przez Jędrzeja Małolepszego, założyciela Billtech.

– Polscy przedsiębiorcy, chcą dzielić się swoją wiedzą z młodzieżą. Widzą braki związane z zajęciami z przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji i chcą pomóc to zmienić. W TeenCrunch wykorzystujemy ich chęć do pomocy. Mentorów łączymy z zespołami nastolatków, którzy mają swoje pomysły na biznes. Dodatkowo wspieramy nasze ekipy poprzez organizację 30-godzinnych, autorskich warsztatów z metodologii biznesowych prowadzonych przez ekspertów z branży – mówi Kacper Szklarczyk, współzałożyciel TeenCrunch.

TeenCrunch został założony w Warszawie, ale organizatorzy kierują go do młodzieży z całej Polski. W tej edycji pojawiły się aplikacje od zespołów zarówno z miast o populacji 500 000+ jak i 50 000. Twórcy projektu chcą pokazać swoim rówieśnikom, że czas na realizację dobrego pomysłu jest teraz. A TeenCrunch może stać się przepustką do urealnienia najbardziej śmiałych planów.

– Niemalże 80% polskich uczniów i studentów chce założyć własny biznes, ale tylko 5% rzeczywiście realizuje ten plan. Wystarczy pomysł, pracowity zespół z odpowiednim skillsetem i chęć osiągnięcia czegoś, a z pomocą mentorów, warsztatów i odpowiedniego zaplecza merytorycznego pomysł może stać się rzeczywistością – dodaje Kacper Szklarczyk.

W tegorocznej edycji o nagrodę główną będą walczyć następujące inicjatywy:

Sztuka 6

Zespół Sztuka 6 to grupa młodych ludzi z zamiłowaniami artystycznymi, którzy chcą promować twórczość swoich rówieśników i zarażać ich swoją pasją. Inicjatywa jest festiwalem artystycznym, który stworzyli uczniowie Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych im. Wojciecha Gersona w Warszawie (PLSP). W tym roku świętował już swoją szóstą edycję.

Wydarzenie zachęca młodzież do obcowania z twórczością innych artystów i inspirowania się sztuką poprzez organizację warsztatów, wykładów, a także wystaw uczniowskich.

Festiwal umożliwia młodym artystom po raz pierwszy pokazać się szerszej publiczności i przedstawić swoją twórczość.

Młodzi organizatorzy festiwalu Ola, Wiktoria i Albert, chcą szerzyć zainteresowanie sztuką i dotrzeć do większego grona odbiorców. Ich celem jest wynieść festiwal poza mury szkoły.

Sworker Project Team

Sworker project team to pomysł Adama, Areka, Kamila, Przemka i Oli. Chcą stworzyć aplikację, która zintegruje wszystkie aspekty organizacji eventów. Od sprzedaży biletów po wyszukiwarkę sklepów lub wypożyczalni z potrzebnym sprzętem na wydarzenie.

Członkowie tego zespołu aktywnie działają w kwestii aktywizacji młodzieży, poprzez uczestnictwo w polityce młodzieżowej oraz  organizację wydarzeń i projektów społecznych takich jak „Międzyszkolny turniej debat oksfordzkich” lub „Quiz o Niepodległej”.

Zespół będzie rozwijać swój projekt pod okiem mentora Jerzego Brodzikowskiego.

NOJA

Zespół NOJA to Ola i Asia – dwie młode dziewczyny z Kościanu, które chcą ze swoim rozwiązaniem wkroczyć w świat piłki nożnej.

Bazując na własnych doświadczeniach sportowych, twórczynie NOJA chcą stworzyć czujniki piłkarskie, które odczytywałyby dane zawodników podczas gry. Do pobieranych informacji należą m.in.: liczba kontaktów z piłką, siła i liczba strzałów, średnia prędkość i przebiegnięty dystans. Poza tym czujniki byłyby połączone z systemem, analizującym zebrane dane i przekazywał je graczowi w kompatybilnej aplikacji. Użytkownik tego systemu mógłby samodzielnie analizować własne statystyki meczowe i treningowe, oraz porównywać je z wynikami innych zawodników.

Rozwiązanie może pomóc także piłkarskim łowcom talentów – osobom poszukującym potencjalnych nowych zawodników do swoich drużyn. Skauci, zamiast jeździć osobiście na mecze, mógłby z łatwością przejrzeć statystyki graczy w aplikacji, co znacząco skróciłoby jego pracę.

O Oli i jej równie przedsiębiorczych kolegach z Kościana pisaliśmy więcej kilka miesięcy temu.

PAiNARA

PAiNARA to Agnieszka i Kinga, które innowacyjnym podejściem do mody i sprzeciwem dla fast fashion, chcą tworzyć unikalne torby dla ludzi, którzy lubią ubierać się „po swojemu”.

Pomysł na PAiNARA wpadł do głowy Agnieszce, gdy jej tata, właściciel firmy z firanami i zasłonami, robił porządki w skrawkach materiałów, które nagromadził.

„To bardzo dobre jakościowo tkaniny, które były skazane na wyrzucenie. Serce mnie zabolało, kiedy wyobraziłam je sobie na wysypisku śmieci” – pisze Agnieszka w swoim zgłoszeniu. Myśl, by z materiałów zebranych na strychu szyć torby, z których ktoś mógłby mieć radość i pożytek mocno motywuje dziewczynę do działania i założenia własnego biznesu.

Twórczynie chcą się wyróżnić designem, ale przede wszystkim propagować ideę sustainable fashion, która uwidacznia wpływ zakupionych ubrań na środowisko, a także zwraca uwagę na istotę odpowiedzialnych społecznie metod produkcji.

JB Sneakers

JB Sneakers to projekt biznesowy o zasięgu globalnym, polegający na skupowaniu oraz sprzedawaniu obuwia.

Członkowie zespołu zauważyli ogromny popyt na limitowane edycje butów, dlatego chcą zainicjować biznes, który ułatwi zarówno kupno jak i sprzedaż trudno dostępnych na rynku produktów. Ich plan biznesowy zakłada między innymi stworzenie strony internetowej oraz kompatybilnej aplikacji  na urządzenia mobilne wyposażonej m.in. w porównywarkę cen. W przyszłości chcą założyć sieć sklepów stacjonarnych. Początkowo w Europie, z opcją pojawienia się na innych kontynentach.

Zespół będzie rozwijać swój projekt pod okiem mentorki Katarzyny Piasecki.

Techture

System Techture  będzie oparty na sztucznej inteligencji – uczeniu maszynowym. Ma zaoferować usługi takie jak: analiza sprzedaży, chatbot, proste tworzenie stron internetowych oraz odpowiednich programów komputerowych.

Pomysłodawcy Techture zauważają problemy i zmagania prywatnych osób oraz niewielkich przedsiębiorstw w prowadzeniu biznesu. Z tego powodu chcą skoncentrować się na rozwiązywaniu bolączek związanych z e-commercem. Usługi mają być spersonalizowane pod konkretnego klienta. Aplikacja zadziała aż w 6 językach.

Zespół Techture poprowadzi Agnieszka Sadowska.

GRAPHA

Grapha stworzyli przez Adam Igor i Jakub. Inicjatywa ma na celu walkę z dostępem wielkich korporacji typu Amazon i Facebook do prywatnych danych użytkowników zamieszczanych w internecie. Projekt jest zestawem narzędzi, który pozwoli programistom tworzyć w pełni zdecentralizowane i bezpieczne aplikacje.

System przechowuje dane we wspólnej i równo rozproszonej bazie danych, hostowanej przez samych użytkowników, przez co ma gwarantować bezpieczeństwo zamieszczanych informacji.

Zespół będzie rozwijać swój projekt pod okiem mentora Pawła Sieczkiewicza.

Homovirtual

Homovirtual to przedsięwzięcie Oskara, Cezarego i Tymoteusza. Platforma ma zachęcać do inwestycji w człowieka, lub jego projekt, a nie w firmę. Taki model inwestowania sprawi, że inwestujący stanie się udziałowcem wszystkich przedsięwzięć dokonywanych przez człowieka, w którego inwestuje. Natomiast zyski inwestora urosną wraz z rozwojem któregoś z tych przedsięwzięć.

Aplikacja ma na celu wspierać młodych przedsiębiorców finansowo, a także w postaci przekazywania wiedzy i konsultacji biznesowych.

Zespół skupia się na pomocy młodym ludziom, studentom, czy artystom, którzy mają ambicje i marzenie, lecz nie mają środków, bądź wiedzy, aby rozpocząć swoją karierę.

Idea inwestowania w ludzi jest bardzo prosta, jednak trudnym zadaniem jest stworzenie systemu, który umożliwi zrealizowanie tej idei w rzeczywistości.

Zespół będzie rozwijać swój projekt biznesowy pod okiem mentora Jędrzeja Małolepszego.

O Homovirtual pisaliśmy szerzej w rozmowie z jego twórcą, Oskarem Kościańskim.

Program zakończy konferencja DemoDay, podczas której zespoły będą pitchować swoje pomysły biznesowe przed uczestnikami konferencji. Będziemy śledzić postępy uczestników i informować o wynikach współzawodnictwa na łamach MamStartup.

 

MamStartup jest patronem medialnym TeenCrunch 2020.