Na zdjęciu: Barbara Piasek, współzałożycielka Wolves Summit
Barbara Piasek jest współzałożycielką międzynarodowej konferencji poświęconej innowacjom w technologii Wolves Summit. Wydarzenie odbywa się w Polsce i zrzesza kilka tysięcy uczestników, którzy mogą posłuchać prelekcji ekspertów ze światowych półek. Podczas poprzedniej edycji na scenie wystąpili m.in. Christoph Lange z Zalando, Gary Stewart z Wayra i Marius Swart z The Coca-Cola Company.
Nie zabraknie prelegentów z polskiego środowiska. O swoich doświadczeniach w biznesie opowiedzą przedstawiciele m.in. takich marek, jak: Samsung, Orange, TVN, PKO BP czy Startupbootcamp. O tym, czym jest konferencja, jakie korzyści mogą wyciągnąć z niego uczestnicy spotkania oraz jak spożytkować wiedzę zdobytą podczas wydarzania rozmawiamy z Barbarą Piasek, współorganizatorką Wolves Summit.
Czym jest konferencja Wolves Summit?
Wolves Summit to międzynarodowa konferencja poświęcona networkingowi, innowacjom i nowym technologiom. Trzecia edycja odbywa się już 12-13 kwietnia w Warszawie. Dla startupów oraz inwestorów organizujemy Startup & Investor Day 11 kwietnia, który jest szansą na poznanie się jeszcze przed oficjalnym rozpoczęciem konferencji.
Naszymi głównymi celami są stworzenie możliwości rozwoju dla wschodzących firm i zaznajomienie ich ze środowiskiem inwestorskim oraz networking, czyli łączenie startupów z funduszami, menedżerami wysokiego szczebla i korporacjami. To również okazja dla sektora IT. Developerzy i programiści mogą bezpośrednio spotkać się z przedstawicielami korporacji oraz startupów z całego świata, którzy szukają doświadczonych osób do swoich zespołów.
Kto stoi za całym przedsięwzięciem? Kim jesteście i jakie jest Wasze doświadczenie?
Trzy osoby – Piotr Piasek, Marek Piasek i ja, Barbara Piasek – oraz nasz doświadczony i zaangażowany zespół. Ja wywodzę się ze środowiska korporacyjnego. Przez ponad 10 lat kształtowałam swoją wiedzę w zakresie sprzedaży i marketingu oraz zarządzałam dużymi projektami. Piotr i Marek Piasek są przedsiębiorcami, którzy od podstaw zbudowali kilka firm. Posiadają wieloletnie doświadczenie oraz ogromną pasję do tworzenia.
Wolves Summit to nie tylko konferencja. Czym jeszcze siÄ™ zajmujecie?
Przez cały rok kontaktujemy się ze startupami, inwestorami i przedstawicielami korporacji. Korzystamy z zaawansowanych narzędzi matchmakingowych, które umożliwiają połączenie startupu z odpowiednim inwestorem lub klientem korporacyjnym, również między naszymi konferencjami. Tworzymy sprzyjające warunki do rozwoju młodych przedsiębiorstw i łączymy je zarówno z możliwościami inwestycyjnymi, jak i partnerami biznesowymi.
Wiedza, jaką posiadamy o startupach, pozwoliła na wydanie Startup Manuala, czyli podręcznika szczegółowo opisującego każdy aspekt działalności takich firm – od powstania pomysłu poprzez wprowadzenie go na rynek, aż po utrzymanie wysokiej pozycji w środowisku ponadnarodowym. Dodatkowo współtworzymy sieć aniołów biznesu Platinum Investors, która zrzesza aktywnych oraz potencjalnych inwestorów gotowych do podjęcia współpracy ze startupami.
W kwietniu odbędzie się 3. edycja konferencji. Jakie sukcesy udało się Wam do tej pory osiągnąć?
Już podczas drugiej edycji mieliśmy 1 568 uczestników z 51 krajów, 251 startupów i 1 832 przeprowadzone spotkania 1:1. W najbliższej edycji spodziewamy się ponad 3 000 uczestników z przeszło 60 krajów, 300 startupów, które zaprezentują się na naszej scenie i ponad 3 000 indywidualnych spotkań.
Spotykamy się z bardzo pozytywnym odbiorem konferencji. Uczestnicy często podkreślają, że Wolves Summit to miejsce, w którym rzeczywiście można zdobyć bardzo wiele wartościowych kontaktów w krótkim czasie.
Czy możesz podać przykÅ‚ady startupów i korporacji, które udaÅ‚o Wam siÄ™ z sukcesem „poÅ‚Ä…czyć”?
TVN Ventures zainwestował w projekt Everytap, który pojawił się na pierwszej edycji Wolves Summit. Krakowski startup Azimo zamknął rundę finansowania wartości 20 mln dolarów m.in. z jednym z funduszy z konferencji. SayYeahTV wygrał podczas Wolves Summit nagrodę: pakiet medialny od TVN i ProsiebenSat1. Uzyskał m.in. finansowanie od aniołów biznesu z Izraela i został przyjęty do akceleratora Startup Chile. Takich przykładów jest więcej i liczymy na jeszcze gwałtowniejszy rozwój dzięki kolejnym edycjom.