Ta strategiczna decyzja ma umożliwić dalszą transformację „Tygodnika” w nowoczesną platformę medialną, rozwój jego potencjału przychodowego oraz umocnienie pozycji jako medium wysokiej jakości w dobie rosnącej tabloidyzacji treści w internecie.
Nowa struktura udziałów i ambitne cele
Po transakcji udziały w „Tygodniku Powszechnym” zostaną podzielone następująco:
- Fundacja Tygodnika Powszechnego – 51%;
- Vesper Investment – 38%;
- Fundacja Centrum Kopernika – 11%.
– Decyzja o inwestycji Grzegorza Błażewicza wynika z naszego przekonania o jego doświadczeniu w rozwijaniu strategii cyfrowych i marketingowych, co jest kluczowe w dalszej transformacji naszego medium – mówi Aleksander Kardyś, prezes Zarządu Fundacji Tygodnika Powszechnego.
Grzegorz Błażewicz: jakość ponad clickbait
Grzegorz Błażewicz, który od czerwca 2023 roku zasiada w Radzie Nadzorczej spółki, podkreśla, że „Tygodnik Powszechny” to symbol wysokich standardów dziennikarskich i odważnej debaty publicznej.
– W erze algorytmizacji i tabloidyzacji mediów, które stawiają na clickbaity i wzniecanie medialnych awantur, 'Tygodnik’ oferuje coś, co jest coraz bardziej deficytowe – treści na poziomie, które szanują inteligencję czytelnika. To rynek, który – w mojej ocenie – będzie się rozwijał, bo coraz więcej osób szuka alternatywy dla masowych, powierzchownych publikacji – komentuje Grzegorz Błażewicz, założyciel startupu technologicznego SALESmanago.
Tym samym, zaangażowanie Błażewicza można traktować nie tylko jako inwestycję kapitałową, ale także wizję rozwoju medium, które będzie wspierać pogłębioną debatę publiczną oraz promować niezależne i wysokiej jakości dziennikarstwo.
Technologia i biznes w służbie mediów
Współpraca między „Tygodnikiem” a SALESmanago trwa od wielu lat, a narzędzia marketing automation wspierały dotychczasowe działania redakcji w zakresie kontaktu z czytelnikami. Teraz założyciel tej technologicznej firmy wnosi także swoje doświadczenie w zarządzaniu dużymi organizacjami cyfrowymi.
– Wspólna misja 'Tygodnika’ i Vesper Investment to nie tylko rozwój biznesowy, ale także dbałość o fundamenty niezależnych mediów. Mamy solidną bazę – od utalentowanego zespołu po markę o ogromnym kapitałowym kulturowym. Razem możemy osiągnąć więcej – podkreśla Edyta Płachta, dyrektorka finansowa „Tygodnika”.
Jak rysuje się przyszłość „Tygodnika Powszechnego”?
Nowy inwestor chce wesprzeć zespół redakcyjny w dalszym rozwoju cyfrowych kompetencji i innowacyjnych rozwiązań.
– Wierzymy, że misja 'Tygodnika’ jako platformy dialogu, przywiązanej do wolności słowa i najwyższych standardów dziennikarskich, może być realizowana w jeszcze większej skali, zachowując pełną niezależność – wskazuje Piotr Mucharski, redaktor naczelny pisma.
Wejście Grzegorza Błażewicza do „Tygodnika Powszechnego” można interpretować jako (rzadki!) przykład synergii między biznesem a mediami. To również dowód na to, że startupowe podejście do zarządzania i technologii może wspierać tradycyjne media w adaptacji do cyfrowych realiów.
Warto zastanowić się, czy dla inwestorów i startupów ruch Błażewicza będzie sygnałem, że sektor medialny, nawet w dobie globalnych gigantów, wciąż oferuje przestrzeń do budowy wartości, jeśli postawi się na jakość i odpowiedzialność wobec odbiorców.
O inwestycji i swoich oczekiwaniach z nią związanych pisał w serwisie LinkedIn Grzegorz Błażewicz.