Uber dostępny w Katowicach

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Uber uruchamia dostępność aplikacji w kolejnych miastach – Katowicach (a wkrótce na terenie całej Silesii) oraz Łodzi. Dołączają one tym samym do dynamicznie rosnącej liczby miast z całego świata, których mieszkańcy mogą korzystać z wygodnej alternatywy komunikacyjnej.

Start aplikacji jest odpowiedzią na ogromne zainteresowanie mieszkańców obu miast – jeszcze przed uruchomieniem usługi próbowali oni zamówić przejazd za pomocą przycisku w aplikacji ponad 33 tysiące razy (17 tysięcy w Katowicach i 16 tysięcy w Łodzi). Dla nowych użytkowników aplikacji z Łodzi i Katowic Uber przygotował specjalny kod promocyjny UberDlaCiebie o wartości 50 zł. Po wpisaniu go w aplikację każdy nowy użytkownik będzie mógł za darmo odbyć pierwszy przejazd.

Uber zwiększa dostępność aplikacji nie tylko dzięki pojawieniu się w kolejnych polskich miastach, ale też poprzez obniżenie cen przejazdów w całej Polsce w ramach specjalnej letniej promocji. Użytkownicy zapłacą 4 zł za rozpoczęcie kursu, 1,3 zł za przejechany kilometr i 25 gr za minutę jazdy. Minimalna cena kursu to 8 zł. Promocja ma na celu zwiększenie dostępności usługi w okresie letnim, kiedy z Ubera korzysta jeszcze więcej młodych ludzi i turystów w całej Polsce. Kierowcom Uber zapewnia w tym czasie specjalne gwarancje, aby ich zarobki nie uległy zmianie.

 – Już ponad 300 tysięcy konsumentów korzysta z Ubera w całej Polsce, a większość z nich to ludzie młodzi, poniżej 30. roku życia. Korzystają z aplikacji, bo jest wygodna, dostępna za pomocą jednego kliknięcia w ekran telefonu, daje przejrzystość cenową i poczucie bezpieczeństwa.Dzisiaj w podwójny sposób zwiększamy dostępność Ubera w Polsce: z aplikacji można korzystać w kolejnych dwóch miastach, a użytkownicy w całej Polsce mogą cieszyć się niższymi cenami w związku z letnią promocją – mówi Kacper Winiarczyk, dyrektor generalny Ubera w Polsce.

Uber to aplikacja, która łączy użytkowników z prywatnymi kierowcami, zapewniając bezpieczne, wygodne i przystępne cenowo przejazdy – wszystko za pomocą jednego kliknięcia. Wszystkie transakcje są przeprowadzane w sposób elektroniczny, przy użyciu karty kredytowej lub płatniczej przypisanej do konta użytkownika. Oznacza to, że zarówno użytkownicy, jak i kierowcy korzystający z aplikacji nie muszą martwić się o gotówkę, a wszystkie płatności są w pełni przejrzyste i łatwe do prześledzenia. Po każdym przejeździe użytkownik dostaje maila z podsumowaniem przejazdu i możliwością pobrania faktury.

Polska jest trzecim największym rynkiem Ubera na terenie Unii Europejskiej, po Wielkiej Brytanii oraz Francji. W pierwszym roku działalności tempo wzrostu usługi na polskim rynku było wyższe niż w przypadku Londynu, Paryża, Amsterdamu czy Sztokholmu. Obecnie Uber oferuje swoje usługi w 9 miastach w Polsce, a do końca roku liczba ta ma wzrosnąć do 10. Polska znajduje się także wśród 15 państw na świecie (spośród 68 z dostępną aplikacją), w których Uber oferuje swoje usługi w więcej niż 5 miastach.

19 maja o rozwoju Ubera w Polsce i ogłaszanej zwiększonej dostępności opowiedzą też: gość VIII Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach Pierre-Dimitri Gore-Coty, Head of Operations Uber, EMEA oraz gość konferencji InfoShare w Gdańsku Anthony le Roux, General Manager Uber, Eastern Europe.

Młodzi, otwarci na nowe technologie i innowacyjne rozwiązania – jak wynika z badania przeprowadzonego przez IPSOS w sierpniu 2015 roku, tak najkrócej można opisać typowych użytkowników aplikacji Uber w Polsce. Świadomi zmian technologicznych, rozumieją korzyści jakie niosą one ze sobą. Użytkownicy Ubera w Polsce cenią wygodę stosowanych rozwiązań (bezgotówkowe płatności, możliwość przejazdu z punktu A do B za pomocą jednego kliknięcia), bezpieczeństwo (możliwość udostępnienia czasu i trasy przejazdu przyjaciołom i rodzinie, informacje o kierowcy i jego samochodzie dostępne w aplikacji przed przejazdem, rygorystyczny proces uwierzytelniania każdego partnera dołączającego do platformy), przejrzystość (użytkownik ma możliwość potwierdzenia ceny przejazdu przed jego rozpoczęciem). Poza tym na przywiązanie użytkowników do aplikacji Uber zdecydowanie wpływają jej partnerzy. Rekordowe 96% użytkowników jest zadowolonych ze swoich kontaktów z kierowcami korzystającymi z aplikacji.

Na pozytywny wpływ Ubera na rynek usług transportowych zwrócił uwagę w niedawnym oświadczeniu Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, dopatrując się głównej przewagi konkurencyjnej firmy w wykorzystaniu nowoczesnych technologii informacyjnych, które z jednej strony pozwalają na dostarczenie konsumentom nowych funkcjonalności, a z drugiej – obniżają koszty podstawowej usługi poprzez bardziej efektywne wykorzystanie floty pojazdów.