Center of Excellence w Krakowie to pierwsza tego typu inwestycja w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, a druga po irlandzkim Limerick na Starym Kontynencie. Centrum jest ważnym punktem operacyjnym w regionie, a jego zadanie to zapewnienie wysokiej jakości usług dla społeczności użytkowników i kierowców korzystających z aplikacji w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Jest to pierwsza tego typu inwestycja w Polsce, ale w związku z dynamicznym rozwojem Ubera w regionie możliwe są kolejne.
– Wybraliśmy Polskę z kilku powodów: po pierwsze jest to kraj stabilny ekonomicznie, po drugie jest otwarty na firmy o charakterze innowacyjnym i technologicznym, co widzimy po rozwoju Ubera w Polsce, a po trzecie mieszka tu wielu młodych, wykształconych i utalentowanych ludzi, spośród których można rekrutować wysokiej klasy specjalistów. Te czynniki sprawiają, że Polska jest dla nas rynkiem strategicznym w Europie -mówi Chris Bates, szef krakowskiego Center of Excellence
Już teraz krakowskie Center of Excellence zatrudnia 30 specjalistów, do końca bieżącego roku liczba ta wzrośnie do 100, a do końca 2017 r. – do 150 osób. Wśród rekrutowanych osób są głównie znający języki obce młodzi absolwenci i studenci ostatnich lat studiów oraz menadżerowie z kilkuletnim doświadczeniem.
– Istotne jest, aby duże inwestycje zagraniczne przekładały się nie tyle na miejsca pracy, co na jakościowe miejsca pracy, których w Polsce nadal jest za mało. Niewątpliwie problemem jest brak wykwalifikowanych kadr – specjaliści i młodzi absolwenci często opuszczają kraj ze względu na brak perspektyw i niskie zarobki. Kolejna decyzja dużego, światowego gracza do zainwestowania właśnie w Polsce, i do zatrudniania tutaj młodych ludzi po uczelniach wyższych, to dobry znak dla dalszego rozwoju polskiego rynku pracy – zaznacza Arkadiusz Pączka z organizacji Pracodawcy Rzeczpospolitej Polskiej.
– Amerykańscy inwestorzy są największymi na polskim rynku – od początku lat 90. wartość inwestycji wyniosła 30 miliardów dolarów, a stworzonych zostało 200 tys. nowych miejsc pracy. Widzimy zmianę w tym, jak amerykańskie firmy inwestują na polskim rynku. Prawdziwy “boom” przypada w tym momencie na centra usług – IT, finanse, księgowość, inżynieria, czy obsługa klienta, co tworzy nowe miejsca pracy dla specjalistów. Zainteresowanie polskim rynkiem wynika przede wszystkim z faktu, że jest tu bardzo dużo uczelni wyższych kształcących wykwalifikowane kadry, co stwarza dla amerykańskim pracodawców duże możliwości rekrutowania kompetentnych specjalistów – dodaje Dorota Dąbrowski, dyrektor zarządzająca Amerykańskiej Izby Handlowej w Polsce.
Polska jest trzecim największym rynkiem Ubera na terenie Unii Europejskiej, po Wielkiej Brytanii oraz Francji. W pierwszym roku działalności tempo wzrostu usługi na polskim rynku było wyższe niż w przypadku Londynu, Paryża, Amsterdamu, czy Sztokholmu. Obecnie Uber oferuje swoje usługi w 7 miastach w Polsce, a do końca roku liczba ta ma wzrosnąć do 10. Polska znajduje się także wśród 15 państw na świecie (spośród 68, na których Uber jest dostępny), gdzie aplikacja działa w więcej niż 5 miastach. W samej Warszawie każdego miesiąca rejestruje się ponad 10 tysięcy nowych użytkowników, a 3,5 tysiąca kierowców miesięcznie zgłasza chęć rozpoczęcia współpracy z Uberem w całej Polsce.
fot. materiały prasowe