Uber przejmuje Autocab. Zapewni większy zasięg swojej usługi

Dodane:

Marta Wujek Marta Wujek

Uber przejmuje Autocab. Zapewni większy zasięg swojej usługi

Udostępnij:

Autocab poinformował, że podpisała umowę z Uberem, zgodnie z którą gigant przejmie brytyjską firmę. Autocab stworzył oprogramowanie do rezerwacji przejazdów, które udostępnia prywatnym operatorom. 

Decyzja o przejęciu to odpowiedź Ubera na zapotrzebowanie na jego obsługę w miejscach, w których aplikacja nie jest aktywna. Firma każdego miesiąca odnotowuje tysiące logowań i próby zamówienia przejazdu w miejscach, gdzie nie ma kierowców Ubera. Za pośrednictwem firmy Autocab Uber będzie mógł połączyć tych pasażerów z lokalnymi operatorami, którzy zdecydują się na rezerwację. 

Z drugiej strony operatorzy będa mieli możliwość rozszerzenia swojej działalności i zaoferowania lokalnym kierowcom większych możliwości zarobkowania. Uber zbada również dodatkowe możliwości przychodów związane z platformą dla innych usług, takich jak dostawa jedzenia.

Po przejęciu Autocab pozostanie niezależny, a jego zarząd będzie koncentrował się wyłącznie na dostarczaniu technologii dla branży taksówek i prywatnych wypożyczalni na całym świecie.

– Autocab współpracuje z lokalnymi operatorami na całym świecie. Współpracując z Uberem, możemy zwiększyć nasze ambicje, oferując setki tysięcy dodatkowych podróży dla naszych klientów i pomóc scementować miejsce licencjonowanych operatorów w ich lokalnej społeczności – powiedział w komunikacie Safa Alkatab, dyrektor generalny Autocab.

– Autocab od ponad trzydziestu lat z powodzeniem współpracuje z taksówkarzami i prywatnymi wypożyczalniami na całym świecie, a Uber może się dużo nauczyć z doświadczenia tej firmy. Cieszymy się na współpracę z zespołem Autocab, chcemy pomóc lokalnym operatorom w rozwoju i zapewnić kierowcom prawdziwe możliwości zarobków – powiedział Heywood, dyrektor generalny Ubera na region Europy Północnej i Wschodniej.

Na ten moment nie ujawniono wartości transakcji. 

Uber przejmuje konkurencję

Autocab to druga inwestycja Ubera w ostatnim czasie. W zeszłym miesiącu firma poinformowała, że za 2,65 mld dolarów przejęła Postmates. Firma to bezpośrednia konkurencja dla Uber Eats. W maju startup miał 8% udziału na rynku dostaw posiłków w USA. Postmates działa w całych Stanach, jednak najsilniejszą pozycję ma w Los Angeles, Las Vegas, San Diego i Phoenix. 

– Platformy takie jak nasza mogą robić znacznie więcej niż tylko dostarczać żywność – mogą być niezwykle ważną częścią lokalnego handlu i społeczności, co jest jeszcze bardziej istotne podczas kryzysów takich jak Covid-19. Ponieważ coraz więcej ludzi i restauracji korzysta z naszych usług, rezerwacje na Uber Eats w drugim kwartale wzrosły o ponad 100 procent z roku na rok. Jesteśmy podekscytowani, że możemy powitać kolegów z Postmates w rodzinie Ubera i wspólnie wprowadzać innowacje, aby zapewnić lepsze doświadczenia konsumentom, dostawcom i handlowcom w całym kraju – mówił wtedy Dara Khosrowshahi CEO Ubera.