Uber twierdzi, że zwolnienia nie miały wpływu na Eats, który jest jednym z najlepszych produktów firmy.
– Mamy nadzieję, że dzięki tym zmianom zresetujemy i poprawimy sposób, w jaki pracujemy na co dzień. Bezwzględnie ustalamy priorytety i zawsze ponosimy odpowiedzialność za wysoki poziom wydajności. Uważamy, że spowoduje to znacznie silniejszą organizację techniczną, która w przyszłości będzie nadal zatrudniać jednych z najlepszych talentów na całym świecie – powiedział rzecznik Uber.
85% osób zostało zwolnionych w USA, 10% w Azji i Pacyfiku, a 5% w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Zwolnienia nastąpiły po tym, jak dyrektor generalny Uber, Dara Khosrowshahi, zapytała każdego członka swojego kierowniczego zespołu kierowniczego, o to czy mają zacząć od zera. – Po uważnym rozważeniu nasi liderzy ds. inżynierii i produktów doszli do wniosku, że pod wieloma względami odpowiedź brzmi nie – powiedział rzecznik.
Tymi liderami są Chief Product Officer Manik Gupta i CTO Thuan Pham. Analizując wielkość zespołu, zidentyfikowali zdublowane role i nakładające się prace. Przeanalizowali również indywidualne wyniki pracowników, aby ustalić, kto zostanie zwolniony.
– Wcześniej, aby sprostać wymaganiom startupu o szybkim wzroście, zatrudniliśmy szybko i w sposób zdecentralizowany. Chociaż w przeszłości to działało, teraz gdy mamy ponad 27 000 pełnoetatowych pracowników w miastach na całym świecie, musimy zmienić sposób, w jaki projektujemy nasze organizacje – powiedział rzecznik Uber.
Powyższe zwolnienia nastąpiły wkrótce po zwolnieniu przez Uber 400 osób z zespołu marketingowego. W drugim kwartale 2019 roku Uber stracił ponad 5 miliardów dolarów – co było jak dotąd największą kwartalną stratą przychodów – choć część jego strat była wynikiem wydatków na wynagrodzenie w formie akcji dla pracowników po pierwszej ofercie publicznej spółki w maju. Choć może się wydawać, że zwolnienia są odpowiedzią na kwartalne straty, Uber mówi, że rozmowy były w toku.
Pełne oświadczenie Ubera:
Nasz CEO zadał wszystkim członkom naszego kierownictwa proste, ale ważne pytanie: jeśli zaczniemy od zera, czy zaprojektujemy nasze organizacje w obecnej postaci? Po dokładnym rozważeniu nasi liderzy ds. inżynierii i produktów stwierdzili, że odpowiedź na to pytanie pod wieloma względami była przecząca. Wcześniej, aby sprostać wymaganiom startupu o szybkim wzroście, zatrudniliśmy szybko i w sposób zdecentralizowany.
Chociaż w przeszłości działało to w przypadku Ubera, teraz, gdy mamy ponad 27 000 pełnoetatowych pracowników w miastach na całym świecie, musimy zmienić sposób, w jaki projektujemy nasze organizacje.
Dzisiaj wprowadzamy pewne zmiany, aby przywrócić nas na właściwe tory, w tym zmniejszanie liczebności niektórych zespołów w celu zapewnienia, aby nasz personel był odpowiednio dostosowany do naszych najważniejszych priorytetów. Były to niezwykle trudne rozmowy, ponieważ oznacza to, że niektórzy z naszych pracowników stracili pracę, w szczególności około 170 osób w naszej grupie produktów i 265 osób w inżynierii, co stanowi około 8 % tych dwóch organizacji.
Mamy nadzieję, że dzięki tym zmianom zresetujemy i poprawimy sposób, w jaki pracujemy na co dzień, bezwzględnie ustalamy priorytety i zawsze ponosimy odpowiedzialność za wysoki poziom wydajności. Choć jest to z pewnością bolesne w tej chwili, szczególnie dla osób bezpośrednio dotkniętych zmianami, uważamy, że spowoduje to znacznie silniejszą organizację techniczną, która w przyszłości będzie nadal zatrudniać jednych z najlepszych talentów na całym świecie.