Ubezpieczyciel z Wielkiej Brytanii uruchomił serwis dla klientów po 50. Polski Sollers Consulting uczestniczył we wdrożeniu

Dodane:

Marta Wujek Marta Wujek

Ubezpieczyciel z Wielkiej Brytanii uruchomił serwis dla klientów po 50. Polski Sollers Consulting uczestniczył we wdrożeniu

Udostępnij:

Firma ubezpieczeniowa Saga we współpracy z polskim Sollers Consulting uruchomił serwis cyfrowy skierowany dla klientów po 50 roku życia. Od teraz klienci sami będą mogli obsługiwać cyfrowo swoje polisy ubezpieczeniowe.

– Gratulujemy Sadze imponującego sukcesu. Pandemia ukazuje, jak ważne stały się usługi cyfrowe przyjazne dla użytkownika. To wielka przyjemność wspierać Sagę w jej wysiłkach transformacyjnych – powiedział w komunikacie Grzegorz Podleśny, Partner w Sollers Consulting.

Podleśny podkreślił przy tym, że mimo trudnej sytuacji związanej z pandemią koronawirusa jego zespół doskonale poradził sobie z budową nowego projektu. Jednocześnie podziękował swoim pracownikom za zaangażowanie. Przy wdrożeniu Sagi pracowało 20 osób. Jak czytamy w komunikacie nowy portal oparty jest na technologii Guidewire CustomerEngage i w pierwszej kolejności uruchomiony został do obsługi ubezpieczeń komunikacyjnych. W niedalekiej przyszłości planowane jest włączenie do niego ubezpieczeń mieszkaniowych.     

– Cieszymy się, że możemy zaoferować naszym klientom udoskonaloną usługę cyfrową, która naprawdę będzie miała znaczenie. Zdajemy sobie sprawę z silnego zapotrzebowania na możliwość interakcji cyfrowej z dostawcami usług, a ten portal pozwoli większej liczbie naszych klientów na korzystanie z wybranego przez nich kanału. Zespół pracował z pełnym oddaniem, a współpraca zdalna pomiędzy Sagą i Sollersem przez cały czas trwania projektu układała się doskonale. Pierwsze transakcje zakończyły się sukcesem, zaś nasz zespół webchat informuje, iż łatwość interakcji oraz obsługi portalu spotkały z pozytywnymi opiniami użytkowników – komentuje Leanne Brown, Operations Director w Saga.   

Zdalne ubezpieczenia

Pandemia koronawirusa znacznie przyspieszyła rozwój usług cyfrowych.Również jeżeli chodzi o branżę ubezpieczeniową. Klienci coraz częściej decydują się na usługi online, jeśli chodzi o ich finanse. Pod koniec 2020 roku PKO Bank Polski umożliwił zdalne zawieranie umów na polisy ubezpieczeniowe.

– Współpraca Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego z fintechem Autenti otwiera nowe możliwości zdalnego oferowania ubezpieczeń dostępnych dotychczas w oddziałach. To jeden z istotnych elementów cyfryzacji ubezpieczeń w PKO Banku Polskim – mówiła wtedy Karolina Scacciatelli-Wyszyńska, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń PKO Banku Polskiego.

Obserwując trendy na rynku można z całą pewnością powiedzieć, że cyfryzacja w obszarze finansowym rozwinęła się na całego. Projekt Saga pokazuje, że również seniorzy chcą korzystać z ofert online. Platforma została zaprojektowana w duchu mobile-first, czyli w taki sposób, by projekt był dostosowany w pierwszej kolejności pod urządzenia mobilne. Pokazuje to kolejny trend – chętniej załatwiamy swoje sprawy za pośrednictwem smartfona.