UNICEF Polska w ramach Ambasady Dobrej Woli szuka innowacyjnych rozwiązań z obszaru AdTech&Marketing

Dodane:

Marta Wujek Marta Wujek

UNICEF Polska w ramach Ambasady Dobrej Woli szuka innowacyjnych rozwiązań z obszaru AdTech&Marketing

Udostępnij:

Krajowe ambasady promują kulturę, handel oraz naukę danego kraju, a Ambasada Dobrej Woli promuje „dobrą wolę w biznesie”, czyli postawę odpowiedzialności wobec społeczeństwa i przyszłych pokoleń.

W ramach programu UNICEF Polska organizuje inicjatywy łączące korporacje, firmy i przedsiębiorstwa społeczne, a także media i społeczność akademicką. Wszystko po to, by zwrócić uwagę, iż technologia może i powinna być wykorzystana w dobrym celu.

Pierwsza z inicjatyw – konkurs Digital Fundraising Competition rusza już 17 kwietnia. W ramach konkursu UNICEF Polska szuka innowacyjnych rozwiązań, głównie z obszaru AdTech&Marketing, które pomogą organizacji efektywniej pozyskiwać środki na pomoc dzieciom w trudnej sytuacji na całym świecie.  W jury konkursu zasiądą znani eksperci ze świata technologii i innowacji m.in. Michał Jaskólski (Angel Investor), Jowita Michalska (CEO, Digital University) czy Tomasz Rudolf (CEO, The Heart Warsaw).

Digital Fundraising Competition

Zgłoszenia – 17.04 – 19.05

Aplikacje można składać w ramach dwóch ścieżek:

  • MARKET STAGE – Gotowe rozwiązanie, zweryfikowane przez rynek, które można wdrożyć w UNICEF Polska i które usprawni proces pozyskiwania funduszy;
  • IDEA STAGE – Nowe pomysły na rozwiązania, które usprawnią proces pozyskiwania funduszy w UNICEF Polska.

Formularz zgłoszeniowy do konkursu znajduje się tutaj.

Digital Day – 28.05

10 najlepszych rozwiązań zostanie zaprezentowanych podczas Digital Day 28.05 w Brain Embassy przy ul Konstruktorskiej 11. Firmy, które znajdą się w tym gronie zostaną uwzględnione w relacji medialnej, a także otrzymają szansę na spotkanie z przedstawicielami funduszy inwestycyjnych i korporacji, których przedstawiciele zasiądą w jury. Przede wszystkim, jednak spośród tych rozwiązań i pomysłów wybrane zostaną najlepsze, które następnie zostaną wdrożone w UNICEF Polska. Każda firma otrzyma 10 minut na prezentację swojego rozwiązania i tego jak usprawni proces pozyskiwania funduszy w UNICEF. Wdrożenie najlepszych rozwiązań zostanie całościowo sfinansowane przez Partnerów Ambasady Dobrej Woli.

Globalne wdrożenie rozwiązań

Organizacja szuka rozwiązań, które sprawdzą się w UNICEF Polska, z możliwością wdrożenia ich w 34 komitetach UNICEF na całym świecie. UNICEF szuka firm, które dostarczą usługi dla globalnej organizacji humanitarnej.

Ambasada Dobrej Woli to zupełnie nowy koncept pomagania w globalnej strukturze UNICEF. Wierzymy w to, że Polska może wykorzystać swoją regionalną pozycję centrum technologicznego i biznesowego na rzecz opracowywania przełomowych rozwiązań dla dzieci z całego świata. Digital Fundraising Competition to pierwsza inicjatywa, która pomoże nam jeszcze lepiej pozyskiwać środki na pomoc dzieciom – mówi Marek Krupiński, Dyrektor Generalny UNICEF Polska.

W programie Ambasady Dobrej Woli na rok 2019 znajdzie się również akcja VR na Dzień Dziecka, Międzynarodowy hackathon na rzecz dzieci oraz spotkania łączące przedsiębiorstwa społeczne, korporacje i fundusze inwestycyjne.

Każde z wydarzeń, organizowanych w ramach Ambasady Dobrej Woli zwraca uwagę na wykorzystanie technologii dla dobra społeczeństwa, a przede wszystkim dzieci. Chcemy promować działania społeczne prowadzone przez biznes i jednocześnie pokazywać w jaki sposób technologia już teraz zmienia świat dodaje Marek Krupiński.

Harmonogram Ambasady Dobrej Woli UNICEF

17.04 – 28.05: Digital Fundraising Competition – Podczas pierwszego spotkania Ambasady Dobrej Woli zostanie zainaugurowany Digital Fundraising Competition. Konkurs, który jest tworzony na skalę globalną, w którym organizacja charytatywna zwraca się do sektora technologicznego o zaproponowanie rozwiązań, zwłaszcza z obszaru AdTech & Marketing, które pomogą efektywniej pozyskiwać środki na jej działalność. Na polskim rynku już w tej chwili istnieją technologie, które mogą zwiększyć efektywność pozyskiwania środków lub mogą zostać wykorzystane do stworzenia innowacyjnych rozwiązań wspierających UNICEF Polska w tym obszarze. Finał konkursu zaplanowano na 28 Maja, a wdrożenie rozwiązań wybranych przez Jury zostanie dofinansowane przez partnerów Ambasady Dobrej Woli UNICEF.

31.05: VR na Dzień Dziecka – Ambasada wykorzysta technologię VR by przedstawić rzeczywistość dziecka w obozie dla uchodźców. Projekcja odbędzie się na warszawskich uczelniach w dniu 31 maja. W trakcie kilkuminutowego filmu, oglądający doświadczą na zupełnie innym poziomie tego, jak wygląda życie osób przebywających w obozach dla uchodźców. Wybór daty jest nieprzypadkowy – właśnie w Dzień Dziecka, Ambasada Dobrej Woli UNICEF zwróci uwagę na to w jak różnych warunkach funkcjonują dzieci w innych częściach świata i zachęci studentów do spojrzenia na świat oczami najmłodszych.

01.07- 31.08: Spotkania Match-Making – Ambasada zorganizuje 2 spotkania, na których połączy:

  • Startupy mające pozytywny wpływ społeczny z korporacjami, które mogą skorzystać z ich produktu lub wesprzeć rozwój;
  • Startupy z najważniejszymi inwestorami i funduszami inwestycyjnymi, które chcą być udziałowcami startupów, mających pozytywny wpływ społeczny.

20.09 – 22.09: Hackathon na rzecz dzieci – Międzynarodowy hackathon w technologii blockchain, na którym uczestnicy będą pracować nad rozwiązaniami zwiększającymi zaangażowanie młodzieży w życie społeczne. Zwycięskie zespoły otrzymają szansę na rozwój swoich rozwiązań pod okiem ekspertów, czego efektem będzie ich wdrożenie w Polsce i na Ukrainie. Hackathon tworzony jest we współpracy z jednym z największych funduszy innowacji społecznych na świecie – UNICEF Innovation Fund oraz z UNICEF Ukraina.

Pierwsza na świecie Ambasada Dobrej Woli UNICEF powstała w styczniu 2019, przy wsparciu UNICEF Innovation Fund w Nowym Jorku oraz UNICEF Global Fundraising Innovation Team w Genewie.