Sojusznicy i rywale
Rapido jest spółką, która swoją działalnością przełamała długotrwały duopol w indyjskim sektorze mobilności. Wydawało się, że niepodzielne rządy sprawuje tam duet Uber oraz Oli. Tymczasem Rapido zbudowało na tyle silną markę, że odebrała część klientów obu rywalom i zagospodarowała przy tym dużą część rynku.
Jednocześnie, startup połączył siły ze spółką Swiggy, wspierając ją tym samym w walce z Zomato o prywat w obszarze dostaw żywności. W Rapido, Swiggy znalazł partnera w zakresie dostaw, który pomaga mu obsługiwać rosnące zamówienia na dostawy żywności w kraju. Rapido jest w stanie zapewnić swoim kierowcom więcej możliwości pracy dzięki powiązaniu ze Swiggy.
Czytaj także: Jednorożec to pokora i inspiracja – Mati Staniszewski (ElevenLabs)
To właśnie Swiggy poprowadził ostatnią rundę Rapido w kwietniu 2022 roku. W tamtej rundzie mobilny startup został wyceniony na 800 milionów dolarów. Do tej pory Rapido zebrało około 430 milionów dolarów. Skąd tak dobry wynik? Skupienie się Rapido na transporcie dwukołowym zamiast na taksówkach pozwoliło mu sprostać tym wyzwaniom, które do tej pory stanowiły największą przeszkodę dla tradycyjnych usług taksówkarskich w Indiach. Rapido z powodzeniem wykorzystuje motocykle i skutery w zatłoczonych centrach miejskich kraju.
Rapido nawiązało również współpracę z Khazanah, malezyjskim państwowym funduszem majątkowym. Khazanah uczestniczyło w bieżącej rundzie finansowania indyjskiego startupu.
Rapido jest trzecim indyjskim jednorożcem w tym roku. Wcześniej na ten tytuł zapracowały fintech Perfios i AI upstart Krutrim.