To będzie nowa jakość w grach – Unreal Engine pozwoli tworzyć fotorealistyczne postacie

Dodane:

Agata Ruszkowska Agata Ruszkowska

To będzie nowa jakość w grach – Unreal Engine pozwoli tworzyć fotorealistyczne postacie

Udostępnij:

Już teraz najnowsze gry komputerowe potrafią zachwycić nas realizmem – zarówno, jeśli chodzi o świat przedstawiony, jak i samych postaci. MetaHuman Creator udowadnia jednak, że jesteśmy dopiero na początku tej drogi.

Nasz stosunek do gier mocno się zmienił w ostatnim czasie – nie zależy nam już tylko na wypełnianiu wolnego czasu i grywalnym charakterze danego tytułu. Gry zastępują nam dzisiaj filmy czy książki – obcowanie z nimi ma być doświadczeniem zarówno na poziomie rozrywki, jak i obcowania ze swoistą sztuką. Dlatego tak ważne jest dbanie o warstwę graficzną gier – producenci cały czas rozwijają tę dziedzinę i zaskakują nas tym, jak realistyczne efekty można uzyskać w świecie wirtualnym. Najlepsze przykłady dopracowanych pod względem graficznym postaci możemy zobaczyć w takich grach jak ” The Last of Us Part II” i „Uncharted 4”.

Wszystkich tych, którym wydaje się, że osiągnęliśmy maksimum w kategorii efektów wizualnych, musimy zaskoczyć. Epic Games stworzyło technologię, dzięki której zamierza wejść na zupełnie nowy poziom, jeśli chodzi o grafikę w grach. Ich silnik Unreal Engine będzie obsługiwać MetaHuman Creator – aplikację działającą na zasadzie streamingu, która pozwoli tworzyć ludzkie modele w mniej niż godzinę. MetaHuman wyróżnia niebywały realizm – postaci po prostu wyglądają jak żywe.

Dzieło Unreal Engine to panel do tworzenia postaci w grach – na pierwszy rzut oka wygląda jak narzędzie z gry SIMS, ale jest ono dużo bardziej zaawansowane i pozwala na tworzenie bardzo dokładnych i zróżnicowanych wizerunków. Mimo wszystko producenci technologii twierdzą, że będzie ono bardzo proste w obsłudze i dzięki niemu stworzymy fotorealistyczne postaci pełne detali, które do tej pory były czymś nieosiągalnym w świecie gier.

Komentujący zwracają uwagę na zdumiewającą plastykę twarzy, realistyczną mimikę i samo wykonanie oczu, które zawsze były najsłabszym punktem w grach i często graczom wydawały się „martwe”.

Na razie możemy zobaczyć możliwości MetaHuman na przykładzie nadchodzącej gry „Senua’s Saga: Hellblade II”, która tworzona jest na silniku Unreal Engine 5. Wkrótce jednak ma być dostępna także w innych tytułach – nie tylko tych najbardziej znanych i dochodowych. Co ciekawe, twórcy tego narzędzie zapowiadają, że chcą je wdrożyć także w formie wirtualnych avatarów ludzi, asystentów np. na urządzeniach mobilnych czy na pokładach najnowszych samochodów.