To bÄ™dzie nowa jakość w grach – Unreal Engine pozwoli tworzyć fotorealistyczne postacie

Dodane:

Agata Ruszkowska Agata Ruszkowska

To bÄ™dzie nowa jakość w grach – Unreal Engine pozwoli tworzyć fotorealistyczne postacie

Udostępnij:

Już teraz najnowsze gry komputerowe potrafiÄ… zachwycić nas realizmem – zarówno, jeÅ›li chodzi o Å›wiat przedstawiony, jak i samych postaci. MetaHuman Creator udowadnia jednak, że jesteÅ›my dopiero na poczÄ…tku tej drogi.

Nasz stosunek do gier mocno siÄ™ zmieniÅ‚ w ostatnim czasie – nie zależy nam już tylko na wypeÅ‚nianiu wolnego czasu i grywalnym charakterze danego tytuÅ‚u. Gry zastÄ™pujÄ… nam dzisiaj filmy czy książki – obcowanie z nimi ma być doÅ›wiadczeniem zarówno na poziomie rozrywki, jak i obcowania ze swoistÄ… sztukÄ…. Dlatego tak ważne jest dbanie o warstwÄ™ graficznÄ… gier – producenci caÅ‚y czas rozwijajÄ… tÄ™ dziedzinÄ™ i zaskakujÄ… nas tym, jak realistyczne efekty można uzyskać w Å›wiecie wirtualnym. Najlepsze przykÅ‚ady dopracowanych pod wzglÄ™dem graficznym postaci możemy zobaczyć w takich grach jak ” The Last of Us Part II” i „Uncharted 4”.

Wszystkich tych, którym wydaje siÄ™, że osiÄ…gnÄ™liÅ›my maksimum w kategorii efektów wizualnych, musimy zaskoczyć. Epic Games stworzyÅ‚o technologiÄ™, dziÄ™ki której zamierza wejść na zupeÅ‚nie nowy poziom, jeÅ›li chodzi o grafikÄ™ w grach. Ich silnik Unreal Engine bÄ™dzie obsÅ‚ugiwać MetaHuman Creator – aplikacjÄ™ dziaÅ‚ajÄ…cÄ… na zasadzie streamingu, która pozwoli tworzyć ludzkie modele w mniej niż godzinÄ™. MetaHuman wyróżnia niebywaÅ‚y realizm – postaci po prostu wyglÄ…dajÄ… jak żywe.

DzieÅ‚o Unreal Engine to panel do tworzenia postaci w grach – na pierwszy rzut oka wyglÄ…da jak narzÄ™dzie z gry SIMS, ale jest ono dużo bardziej zaawansowane i pozwala na tworzenie bardzo dokÅ‚adnych i zróżnicowanych wizerunków. Mimo wszystko producenci technologii twierdzÄ…, że bÄ™dzie ono bardzo proste w obsÅ‚udze i dziÄ™ki niemu stworzymy fotorealistyczne postaci peÅ‚ne detali, które do tej pory byÅ‚y czymÅ› nieosiÄ…galnym w Å›wiecie gier.

KomentujÄ…cy zwracajÄ… uwagÄ™ na zdumiewajÄ…cÄ… plastykÄ™ twarzy, realistycznÄ… mimikÄ™ i samo wykonanie oczu, które zawsze byÅ‚y najsÅ‚abszym punktem w grach i czÄ™sto graczom wydawaÅ‚y siÄ™ „martwe”.

Na razie możemy zobaczyć możliwoÅ›ci MetaHuman na przykÅ‚adzie nadchodzÄ…cej gry „Senua’s Saga: Hellblade II”, która tworzona jest na silniku Unreal Engine 5. Wkrótce jednak ma być dostÄ™pna także w innych tytuÅ‚ach – nie tylko tych najbardziej znanych i dochodowych. Co ciekawe, twórcy tego narzÄ™dzie zapowiadajÄ…, że chcÄ… je wdrożyć także w formie wirtualnych avatarów ludzi, asystentów np. na urzÄ…dzeniach mobilnych czy na pokÅ‚adach najnowszych samochodów.