Na początku tygodnia przedstawiciele uPacjenta i hubraum łącząc siły przekazali maseczki chirurgiczne personelowi dwóch krakowskich szpitali – Żeromskiego oraz Uniwersyteckiego.
Krakowski startup medyczny uPacjenta podzielił się pulą maseczek chirurgicznych, które są częścią asortymentu, wykorzystywanego przez pielęgniarki i pielęgniarzy uPacjenta w trakcie domowych pobrań krwi. Jeśli będzie to możliwe, firma postara się przeznaczyć kolejną transzę maseczek w najbliższych tygodniach.
– Jako firma medyczna czujemy się szczególnie odpowiedzialni za to, żeby pomóc polskiej służbie zdrowia, dlatego postanowiliśmy podzielić się naszym asortymentem z krakowskimi szpitalami – mówi Dominik Swadźba, CEO uPacjenta.
Hubraum, inkubator technologii Deutsche Telekom, również bez wahania zdecydował się na wsparcie lokalnej służby zdrowia.
– Ostatnie tygodnie to dla nas wszystkich trudny czas, który wymaga wyjątkowej solidarności i współpracy. Dzięki naszej akcji z platformą uPacjenta możemy okazać naszą wdzięczność i pomóc lekarzom oraz personelowi medycznemu działającemu na pierwszej linii frontu. hubraum od lat jest mocno związany z Krakowem i dlatego angażujemy się w sprawy ważne dla społeczności, gdy tylko są ku temu możliwości – mówi Jakub Probola, dyrektor zarządzający hubraum.
uPacjenta – domowe badania krwi w dobie epidemii
uPacjenta jako platforma medyczna oferuje domowe badania krwi oraz inne usługi medyczne z dojazdem do pacjenta.
– W tym trudnym dla nas wszystkich okresie chcemy pomóc nie tylko służbie zdrowia, ale również osobom, które w ramach akcji #zostańwdomu przestrzegają próśb o pozostaniu w miejscach zamieszkania. Są to ludzie, którzy niezależnie od bieżących wydarzeń muszą robić regularne badania. Dlatego chcemy nagłośnić naszą usługę, tak by każdy, kto potrzebuje skontrolować swoje zdrowie, mógł z niej skorzystać. Jest to dla nas również wytężony okres pracy, ponieważ nasi specjaliści, przestrzegając wszystkich zasad higieny, starają się wykonać jak najwięcej pobrań. Dzięki temu, że pacjenci otrzymują wyniki w ciągu jednego dnia i mogą szybko skonsultować je online, nie muszą wychodzić z domu, co jest bardzo istotne w tym szczególnym czasie – dodaje Dominik Swadźba, CEO uPacjenta.
W trakcie epidemii firma wprowadziła również dodatkowe środki bezpieczeństwa. Zmienił się sam proces zamawiania wizyty oraz jej przebieg. Co istotne specjaliści korzystają z narzędzi jednorazowego użytku oraz ze specjalnych mat, na których odbywa się pobranie.
Osoby, którym zależy na pobraniu krwi i przeprowadzeniu badań w trakcie pobytu w domu mogą zapoznać się z informacjami na stronie www.upacjenta.pl.