Uruchomiliśmy szkołę językową dla dzieci online. Podsumowanie roku LEO Academy

Dodane:

Dorota Sakowska-Hunt Dorota Sakowska-Hunt

Uruchomiliśmy szkołę językową dla dzieci online. Podsumowanie roku LEO Academy

Udostępnij:

COVID-19 zmienił szereg planów, z którymi zaczynaliśmy 2020 rok. Ale koniec końców to był dobry dla nas rok. Ostatecznie przecież uruchomiliśmy szkołę językową dla dzieci online. LEO Academy podsumowuje 2020 rok.

Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy i firmy technologiczne, podsumowują 2020 rok. Jeśli chcesz przeczytać inne teksty z serii, zajrzyj tutaj.

COVID-19 pomieszał plany

Początek roku 2020 wydaje się dziś odległy niemal o lata świetlne – tak bardzo COVID-19 zmienił rzeczywistość nas wszystkich. W naszej firmie tłumaczeniowej i korektorskiej mieliśmy plany na wiele konferencji, wyjazdów i szkoleń. Ile udało się zrealizować – chyba każdy wie – wszystkie zostały odwołane lub przeniosły się online. I to tyle z planów.

Uruchomiliśmy szkołę językową dla dzieci online

Podstawowa działalność naszej firmy w zakresie tłumaczeń i korekt specjalistycznych native speakerów niemal się nie zmieniła – od lat pracujemy zdalnie, stąd mieliśmy wypracowane systemy pracy zdalnej. Główną różnicą było to, że w międzyczasie trzeba było opanować zdalną szkołę dzieci.

To ostatnie okazało się inspiracją i początkiem dla nowego, najbardziej ekscytującego skrzydła naszej działalności biznesowej – LEO Academy. Pozostając w temacie dostarczania usług wykwalifikowanych native speakerów z całego świata uruchomiliśmy szkołę językową dla dzieci online – inną niż wszystkie.

LEO –Learn Explore Online – rozpoczęło działalność oferując wirtualne wycieczki w formie 5-dniowych obozów letnich dla dzieci. W czasie, gdy samoloty zostały uziemione, z nami można było „polecieć” do Australii, Nowej Zelandii czy na Jamajkę i dowiedzieć się ciekawostek z pierwszej ręki od native speakera, a przy okazji poćwiczyć angielski. Po wakacjach okazało się, że wiele dzieci chciałoby kontynuować przygodę z LEO Academy i dalej poznawać angielski – i świat – z lektorami native speakerami zamieszkującymi mniej i bardziej dalekie regiony.

Całoroczne kursy

W efekcie we wrześniu ruszyły nasze pierwsze kursy całoroczne – wyspy brytyjskie, w ramach którego dzieci poznają kulturę, historię, geografię, i oczywiście język 3 krajów: Anglii, Szkocji i Irlandii oraz kierunek egzotyczny: Hawaje, Australia i RPA. Prowadzimy również autorski roczny kurs Akademii Czarodziejstwa oraz towarzyszący mu Harry Potter Book & Film Club, a także kursy prowadzone zgodnie z brytyjskim curriculum szkolnym.

Nasza oferta szybko się rozbudowuje. Mamy fantastycznych lektorów – native speakerów– pełnych pasji, przebywających w swoim miejscu zamieszkania, a nasz zespół metodyczny czuwa nad urozmaiconymi materiałami dodatkowymi.

Działamy od początku online i online wykorzystujemy do granic możliwości. Nie przenosimy tradycyjnego systemu nauczania z podręczników do sieci, lecz tworzymy własne interaktywne materiały i nieustannie wyszukujemy i sprawdzamy nowe możliwości aktywizacji dzieci w formie online.

Play na 2021 rok

W przyszłym roku zamierzamy dalej rozbudowywać ofertę LEO Academy dla szkół. Jedna ze współpracujących z nami szkół Montessori zaoferowała uczniom cykliczne zajęcia z historii wiktoriańskiej Anglii oraz Wikingów w Irlandii. To świetny sposób, by dzieci poznały nie tylko moc własnych słów w języku obcym, ale i historię czy geografię danego regionu. Zorganizowaliśmy też tematyczne wyprawy na Dia de Muertos z Meksyku, Święto Dziękczynienia w USA czy Herbatkę u Królowej w Londynie.

Jednym z naszych klientów była szkoła specjalna – ta wyprawa zapadła nam szczególnie w pamięć – bezgraniczna radość ucznia z dalekiej podróży do Meksyku i poznania tamtejszej lektorki oraz niemal posmakowanie słodkich cukierków w kształcie kolorowych czaszek.

Gdy obserwujemy ile radości nasze wyprawy dostarczają uczestniczącym w nim uczniom, chciałabym by taką możliwość miały wszystkie dzieci uczące się języków obcych. By mogły spotkać native speakera z danego kraju i zrozumieć sens nauki języka – nie dla ocen i testów ale dla komunikacji – że mogą coś powiedzieć i być zrozumiane i że mogę dowiedzieć się więcej o kulturze, która rzeczy dla nas oczywiste postrzega w inny sposób – nie gorszy czy lepszy – po prostu inny. Być może uda nam się otrzymać dofinansowanie, które umożliwiłoby zaoferowanie tego typu wypraw nie tylko szkołom prywatnym, ale i państwowym.

W 2021 nie zapomnimy też o znanych i lubianych 5-dniowych obozach online. W czasie ferii zimowych będziemy można wybrać się z nami do Australii, Nowej Zelandii, RPA, na Hawaje i do Tajlandii.

Na pewno przyszły rok przyniesie wiele niezwykłych wyzwań. Przede wszystkim mam nadzieję, że wszyscy będziemy mogli znów zacząć podróżować i smakować życie w prawdziwej, a nie tylko wirtualnej rzeczywistości. Tym niemniej mocno wierzę, że rozwój edukacji online, który przyśpieszył niebotycznie w roku 2020 zostanie z nami na długo – przedstawia on bowiem wiele możliwości, które uzupełniają i nadają nowy głębszy wymiar tradycyjnej edukacji. Uczniowie, którzy wrócą do tradycyjnego nauczania zapewne wciąż z chęcią będą wybierać się na niesamowite wyprawy i konwersacje np. w Australii i sprawdzać jak duże postępy zrobili w nauce języka.

Niewątpliwie LEO Academy to najbardziej gratyfikujący projekt, przy którym przyszło nam pracować. Ogromna w tym zasługa naszych małych klientów, dla których tworzymy ten projekt, czyli samych dzieci.

Autorka: Dorota Sakowska-Hunt, założycielka LEO Academy