– Reklama na TikToku sprawia reklamodawcom najwięcej trudności, dlatego chcemy dostarczyć im narzędzie, które maksymalnie ułatwi proces zarządzania i optymalizacji tego kanału. Oparte na naszym wieloletnim doświadczeniu rozwiązanie będzie odpowiadało na potrzeby klientów coraz bardziej wymagającego rynku performance – mówi Marta Bielecka, CMO ViralTalk.
Co potrafi ViralTalk?
Narzędzie analityczne ViralTalk do zarządzania komunikacją i optymalizacją wyników reklamowych pozwoli tworzyć spersonalizowane raporty, w dogłębny sposób analizować działania reklamowe, a na podstawie algorytmu sugerować ich realną poprawę. Rekomendacje proponowane przez technologię będą uwzględniały specyfikę danego konta (branżę, rynek, grupę docelową), a także historycznie przeprowadzone kampanie reklamowe. Tym samym automatycznie wyświetlane reklamodawcom zalecenia będą dopasowane do indywidualnych działań, co w efekcie będzie miało realny wpływ na wynik kampanii. Rekomendacje będą dotyczyć m.in. zmiany ustawień kampanii reklamowej w celu zwiększenia zaangażowania odbiorców czy pozyskiwania sprzedaży.
– Szacujemy, że nasz algorytm optymalizacyjny będzie w stanie zapewnić poprawę wskaźników kampanii reklamowych na TikTou o co najmniej 40% w stosunku do rezultatów typowej strategii, wzrost sprzedaży o minimum 10%, a także w 50-70% zaoszczędzić czas poświęcany dotychczas na ręczną optymalizację – dodaje Marta Bielecka.
Kto stoi za ViralTalk?
Za ViralTalk stoją female founders: Nikoletta Mańkowska z ponad 8 letnim biznesowym doświadczeniem i wiedzą ekspercką ds. komunikacji, wizerunku oraz strategii marki oraz Marta Bielecka certyfikowana ekspertka dziedziny marketingu online z ponad 10 letnim doświadczeniem wyniesionym z największych domów mediowych w Polsce. Kompetencje zespołu uzupełnia CTO Michał Kazula, twórca systemów hybrydowych z zastosowaniem AI.
W 2020 r. spółka otrzymała finansowanie w wysokości 160k z Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej w ramach programu akceleracyjnego StartUp Spark 2.0 oraz wygrała 9. Batch ReaktorX Demo Night. Aktualnie pozyskane wsparcie w ramach rundy seed umożliwi spółce rozwój technologiczny poprzez wprowadzenie nowych funkcjonalności, skalowanie narzędzia w Polsce oraz rozbudowę zespołu. Kolejne rundy finansowe pozwolą spółce na rozwój platformy na rynku światowym.
Rynek reklamy na TikToku
– Prawie 3 miliardy pobrań ustanowiło TikTok jedną z najpopularniejszych aplikacji na świecie, której globalny zasięg reklam wzrósł o 52 miliony (+5,4%) tylko w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Początkowa „ciekawostka” zrewolucjonizowała rynek mediowy i sposób dotarcia do użytkownika, otwierając marki na nowe możliwości, a także kreatywne wykorzystanie dostępnych formatów reklamowych – komentuje Nikoletta Mańkowska, CEO ViralTalk.
Rynek, na którym porusza się ViralTalk cechuje się niezwykłą dynamiką wzrostu, zarówno liczby użytkowników, jak i nakładów na kampanie reklamowe lokowane poprzez platformę TikTok.
– Przychody netto z reklam jakie na całym świecie osiągnął TikTok w 2022 roku wyniosły 5,96 mld USD, co stanowi wzrost o ponad 184% w stosunku do 2021 roku. Według danych pochodzących m.in. z raportu Insider Intelligence, przychody z reklam TikToka osiągną poziom 11 mld USD do 2024 roku – mówi Robert Grygorowicz, Investment Associate w zespole SpeedUp Bridge Alfa.