ViralTalk pozyskuje milion złotych. Pomoże optymalizować kampanie reklamowe na TikToku

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

założycielki ViralTalk

Udostępnij:

Polski startup ViralTalk, zajmujący się optymalizacją kampanii reklamowych na TikToku, pozyskał ponad milion złotych od funduszu SpeedUp Bridge Alfa będącego częścią SpeedUp Group. Spółka planuje przeznaczyć pozyskany kapitał na rozwój autorskiej technologii, która wesprze pracę marketerów.

– Reklama na TikToku sprawia reklamodawcom najwięcej trudności, dlatego chcemy dostarczyć im narzędzie, które maksymalnie ułatwi proces zarządzania i optymalizacji tego kanału. Oparte na naszym wieloletnim doświadczeniu rozwiązanie będzie odpowiadało na potrzeby klientów coraz bardziej wymagającego rynku performance – mówi Marta Bielecka, CMO ViralTalk.

Co potrafi ViralTalk?

Narzędzie analityczne ViralTalk do zarządzania komunikacją i optymalizacją wyników reklamowych pozwoli tworzyć spersonalizowane raporty, w dogłębny sposób analizować działania reklamowe, a na podstawie algorytmu sugerować ich realną poprawę. Rekomendacje proponowane przez technologię będą uwzględniały specyfikę danego konta (branżę, rynek, grupę docelową), a także historycznie przeprowadzone kampanie reklamowe. Tym samym automatycznie wyświetlane reklamodawcom zalecenia będą dopasowane do indywidualnych działań, co w efekcie będzie miało realny wpływ na wynik kampanii. Rekomendacje będą dotyczyć m.in. zmiany ustawień kampanii reklamowej w celu zwiększenia zaangażowania odbiorców czy pozyskiwania sprzedaży.

– Szacujemy, że nasz algorytm optymalizacyjny będzie w stanie zapewnić poprawę wskaźników kampanii reklamowych na TikTou o co najmniej 40% w stosunku do rezultatów typowej strategii, wzrost sprzedaży o minimum 10%, a także w 50-70% zaoszczędzić czas poświęcany dotychczas na ręczną optymalizację – dodaje Marta Bielecka.

Kto stoi za ViralTalk?

Za ViralTalk stoją female founders: Nikoletta Mańkowska z ponad 8 letnim biznesowym doświadczeniem i wiedzą ekspercką ds. komunikacji, wizerunku oraz strategii marki oraz Marta Bielecka certyfikowana ekspertka dziedziny marketingu online z ponad 10 letnim doświadczeniem wyniesionym z największych domów mediowych w Polsce. Kompetencje zespołu uzupełnia CTO Michał Kazula, twórca systemów hybrydowych z zastosowaniem AI.

W 2020 r. spółka otrzymała finansowanie w wysokości 160k z Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej w ramach programu akceleracyjnego StartUp Spark 2.0 oraz wygrała 9. Batch ReaktorX Demo Night. Aktualnie pozyskane wsparcie w ramach rundy seed umożliwi spółce rozwój technologiczny poprzez wprowadzenie nowych funkcjonalności, skalowanie narzędzia w Polsce oraz rozbudowę zespołu. Kolejne rundy finansowe pozwolą spółce na rozwój platformy na rynku światowym.

Rynek reklamy na TikToku

– Prawie 3 miliardy pobrań ustanowiło TikTok jedną z najpopularniejszych aplikacji na świecie, której globalny zasięg reklam wzrósł o 52 miliony (+5,4%) tylko w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Początkowa „ciekawostka” zrewolucjonizowała rynek mediowy i sposób dotarcia do użytkownika, otwierając marki na nowe możliwości, a także kreatywne wykorzystanie dostępnych formatów reklamowych – komentuje Nikoletta Mańkowska, CEO ViralTalk.

Rynek, na którym porusza się ViralTalk cechuje się niezwykłą dynamiką wzrostu, zarówno liczby użytkowników, jak i nakładów na kampanie reklamowe lokowane poprzez platformę TikTok.

Przychody netto z reklam jakie na całym świecie osiągnął TikTok w 2022 roku wyniosły 5,96 mld USD, co stanowi wzrost o ponad 184% w stosunku do 2021 roku. Według danych pochodzących m.in. z raportu Insider Intelligence, przychody z reklam TikToka osiągną poziom 11 mld USD do 2024 roku – mówi Robert Grygorowicz, Investment Associate w zespole SpeedUp Bridge Alfa.