Visa Mobile to nowa metoda płacenia. Polska jest pierwszym krajem na świecie, w którym została wdrożona. W pracach nad jej rozwojem uczestniczyło m.in. Studio Innowacji Visa w Warszawie. Rozwiązanie zostało zaprojektowane z myślą o wyeliminowaniu takich przeszkód, jak ręczne wprowadzanie danych z karty czy konieczność podania pełnego hasła do logowania. Aby zapłacić wystarczy wpisać swój numer telefonu podczas płatności na stronie sklepu czy w aplikacji i zatwierdzić płatność na smartfonie.
Z Visa Mobile będzie można skorzystać za pośrednictwem specjalnie przygotowanej aplikacji lub aplikacji banku, który zintegrował się z usługą. Nest Bank zintegrował się z usługą Visa Mobile, dzięki temu jego klienci mogą korzystać z niej bezpośrednio w aplikacji bankowej.
Jako pierwsi z Visa Mobile mogą korzystać wybrani klienci Nest Banku, którzy wcześniej zapisali się do pilotażu. Pilotaż potrwa do 30 września. Następnie, na przełomie roku Visa Mobile zostanie udostępniona wszystkim klientom Nest Banku.
– Dzięki Visa Mobile płatności kartą w internecie stają się jeszcze bardziej zbliżone pod względem wygody do transakcji kartowych w sklepach stacjonarnych, a do tego pozostają bezpieczne – powiedział Adrian Kurowski, dyrektor Visa w Polsce. – Jestem dumny z tego, że projekt Visa Mobile był wspierany lokalnie przez zespół Studia Innowacji Visa w Warszawie z myślą o polskich konsumentach, którzy są bardzo otwarci na zakupy online i na różne metody płatności. Jednocześnie wierzę, że nasze rozwiązanie ma duży potencjał rozwoju na innych rynkach, na których jesteśmy obecni – dodał Adrian Kurowski.
– Visa Mobile jest w pełni bezpieczna dzięki wykorzystaniu tokenizacji, czyli zamiany wrażliwych danych karty na unikatowy ciąg cyfr. To odpowiedź Visy na wciąż rosnącą popularność zakupów w internecie. W czerwcu tego roku liczba transakcji online z wykorzystaniem kart Visa wydanych w Polsce wzrosła o blisko 30 proc. rok do roku. W Nest Banku płatności internetowe biją jeszcze większe rekordy – porównując styczeń 2021 do stycznia 2020 roku ich liczba wzrosła o prawie 245%. Co więcej, wciąż rośnie także wartość transakcji. Nasi klienci doceniają możliwość przyjaznych i bezpiecznych płatności realizując transakcje przez Internet. Dlatego zdecydowaliśmy się wprowadzić Visa Mobile jako pierwsi na świecie. – mówi dr Karolina Mitraszewska, Członek Zarządu Nest Banku.
Jak to działa?
Rejestracja do Visa Mobile w Nest Banku jest bardzo prosta. Wystarczy przejść do aplikacji mobilnej Nest Banku, wybrać menu „Karty„ i kliknąć „Dodaj kartÄ™ do Visa Mobile”, potem pozostaje przepisać kod, który zostanie wysÅ‚any w mailu, a nastÄ™pnie zatwierdzić hasÅ‚em mobilnym.
Następnie podczas płatności w sklepie internetowym należy wybrać metodę płatności Visa Mobile, podać numer telefonu i zatwierdzić transakcję hasłem mobilnym w aplikacji mobilnej Nest Banku. Dzięki temu płatność może zająć nawet mniej niż 20 sekund.
Visa Mobile – bezpieczeństwo przede wszystkim
Visa Mobile jest w pełni bezpieczną metodą płatności. Rozwiązanie zostało oparte na usłudze Click to Pay (Kliknij, aby zapłacić Visa). Wykorzystuje ono standard EMV Secure Remote Commerce (SRC), stanowiący punkt odniesienia dla płatności kartą w internecie. Metody płatności zgodne z SRC są proste w obsłudze dla klienta i łatwe we wdrożeniu przez dostawców. Standard SRC ma się także przyczynić do niższego odsetka odrzuconych płatności i zmniejszenia liczby transakcji oszukańczych. Wszystko za sprawą tokenów zastępujących wrażliwe dane karty. Co ważne, Visa Mobile to płatność kartą, zatem w razie potrzeby klient ma prawo skorzystać z chargebacku.