W Dubaju będą zajadać się polskim spaghetti. Makarun otwiera tam restaurację

w dubaju beda zajadac sie polskim spaghetti makarun otwiera tam restauracje
Udostępnij:
Pierwsza spaghetteria Makarun została otwarta siedem lat temu na terenie miasteczka studenckiego krakowskiej AGH. Dziś polska firma posiada sieć 26 restauracji. Jedna z nich stanęła właśnie w Dubaju.

Przemysław Tymczyszyn wraz z Marcinem Szorwakiem pierwszy lokal założyli w Krakowie w 2012 roku. Obecnie Makarun to 24 restauracje w kraju i dwie za granicą. Pierwszy z zagraniczny lokal Polaków został otwarty w centrum handlowym w Orange County w Kalifornii we wrześniu tego roku, drugi pojawił się właśnie w Dubaju.

Gdzie dokładnie znajduje się Makarun w Dubaju?

Powierzchnia restauracji w Zjednoczonych Emiratach Arabskich liczy ponad 160 m.kw. Pomieści zatem blisko 70 gości.

Lokal znajduje się w nowym pasażu The Pointe Jumeirah, który liczy już ponad 170 punktów gastronomicznych. Centrum podzielone jest na dwie strefy: w jednej spotkamy najbardziej rozpoznawalne fastfoodowe marki świata, a w drugiej ekskluzywne restauracje.

Makarun w Dubaju poprowadzi Pasta People

Spaghetterię w Dubaju będzie prowadzić spółka Pasta People. W umowie przewidziana jest opcja masterfranczyzy na zasadzie realizacji dalszego planu rozwoju Makaruna. Umowa zakłada także, że w kolejnych latach na tzw. obszarze MENA, tj. Middle East & North Africa (Bliski Wschód i Północna Afryka) pojawi się więcej punktów polskiej sieci.

Co kraj to obyczaj - specyficzne przepisy

Polacy byli zmuszeni zmierzyć się w Dubaju przede wszystkim z odmiennością kulturową, ale także z innymi przepisami i sposobem prowadzenia biznesu.

Marcin Szworak mówi, że bardzo kategorycznie określono wszelkie kwestie technologiczne i architektoniczne. Do aranżacji wnętrza można było użyć tylko drewna. Pomarańczowe blachy zastąpiono drewnianymi frontami.

Przepisy dokładnie precyzowały jakim materiałem mają być obite fotele oraz co ma się składać na wyposażenie każdego z pomieszczeń.

Specjalne menu dla gości

Także dotychczasowe menu uległo zmianie. Wyzwaniem stało się zrobienie carbonary bez mięsa wieprzowego oraz wyselekcjonowanie boczku wołowego. Oczywiście zmiany te były spowodowane zakazami i nakazami religijnymi.

Dostosowując się do lokalnych gustów, pewne potrawy dosłodzono. Arabowie inaczej też  wyobrażają sobie makaron z sosem. W Emiratach jada się na odwrót - sos z makaronem.

Makarun prowadzi ekspansję dzięki wsparciu inwestora. Na początku tego roku pakiet udziałów w spółce kupiła firma Gastromall Group, prowadząca m.in. sieć restauracji Olimp. Spółka prowadzi również rozmowy dotyczące inwestycji w Czechach, Rumunii, Szwecji oraz Wielkiej Brytanii. Planowane jest także otwarcie lokalu w Afryce.

W Polsce rośnie zainteresowanie zamawianiem jedzenia online

W naszym kraju natomiast coraz bardziej popularne staje się zamawianie posiłków za pomocą internetowych aplikacji.

Dzięki takim platformom warszawskie restauracje odnotowały 110 mln zł przychodu i 46 mln zł zysku.

Nowe technologie pomagają restauracjom w dopasowaniu się do zmian preferencji konsumentów. Dlatego restauratorzy mogą lepiej stymulować rozwój i wprowadzać innowacje.

Wzrost zainteresowania usługami zamawiania jedzenia z dowozem wynika głównie z funkcjonalności i wygody.