BlaBlaBus wprowadził już przewozy autokarowe na rynek we Francji, w Niemczech, krajach Beneluksu i we Włoszech. Teraz firma zapowiedziała, że najpóźniej w kwietniu usługa pojawi się również w Polsce. W głównej mierze marka będzie obsługiwać połączenia międzynarodowe, jednak nie określiła jeszcze jakie dokładnie. Jednocześnie firma przejęła ostatnio platformę Busfor po to, by w niedalekiej przyszłości rozwijać również sieć przejazdów krajowych. Busfor to bardzo popularny serwis do wyszukiwania i kupowania biletów autokarowych w Rosji, Ukrainie i innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej.
Wejście BlaBlaBusa do Polski spowoduje, że niemiecki FlixBus zyska silnego konkurenta na naszym rynku. FlixBus po przejęciu marki Polski Bus (która obecnie jest podwykonawcą niemieckiej firmy) obecny jest na Polskim rynku do 2017 roku. FixBus do tej pory podpisał umowy joint venture z 34 przewoźnikami. To pokazuje skalę firmy. Według FlixBus w 2019 roku firma ta wprowadziła do polskiej gospodarki 67,2 mln złotych.
Obecnie FlixBus planuje poszerzenie swoich usług o sektor kolejowy. Na ten moment pociągi pod marką FlixTrain kursują już w Niemczech i Szwecji. Poza tym pojawiły się plany o stworzeniu platformy FlixCar za pośrednictwem, której pasażerowie będą mogli łączyć się z kierowcami prywatnych samochodów – dokładnie tak jak w modelu francuskiego BlaBlaCar.
BlaBlaCar będzie walczyć z FlixBusem
We wrześniu informowaliśmy o tym, że BlaBlaCar od jakiegoś czasu prowadzi działania, które mają na celu poszerzenie oferowanych usług przez firmę. Przykładowo ostatnio firma umożliwiła swoim użytkownikom rezerwację miejsc w autobusach. Przejęcie serwisu Busfor ma umożliwić rozwój usług w naszym regionie Europy.
– To dopiero początek cyfrowej transformacji rynku. Wspólnym celem zespołów BlaBlaCar i Busfor jest wykorzystanie ich synergii. Jestem podekscytowany nieograniczonymi możliwościami, które za tym stoją – komentował wtedy Ilya Ekushevskiy, twórca Busfor.
Natomiast FlixMobility GmbH, spółka-matka globalnych platform mobilnych FlixBus i FlixTrain, w lipcu ogłosiła ukończenie dofinansowania rundy F współprowadzonej przez TCV i Permirę – firmy kapitałowe, które dofinansowują prywatne i publiczne firmy technologiczne. Spółka ogłosiła również uruchomienie w 2020 roku marki FlixCar, mającej oferować usługi carpoolingu, czyli współdzielenia przejazdów samochodowych.
Wygląda na to, że będziemy świadkami zaciętej walki francuskiej i niemieckiej firmy o rynek związany z różnymi usługami transportowymi. Zobaczymy co przyniesie ten wyścig, jedno jest pewne: gdy giganci zaczynają walczyć ze sobą, korzysta na tym użytkownik końcowy.