W przyszłość patrzą przez różowe okulary: eCommerce Factory kupuje Gepetto i dywersyfikuje swoją ofertę marek prywatnych

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

W przyszłość patrzą przez różowe okulary: eCommerce Factory kupuje Gepetto i dywersyfikuje swoją ofertę marek prywatnych

Udostępnij:

Spółka eCommerce Factory, która przed rokiem zmieniła nazwę z Bezokularow.pl, realizuje swoją strategię rozwoju i kupuje sklep Gepetto. Wszystko to po to, by jeszcze bardziej zdywersyfikować ofertę marek prywatnych i oferować klientom produkty z drewnianymi elementami w duchu ekologii.

Wraz z początkiem marca 2024 do portfolio marek okularowych eCommerce Factory S.A. dołączyło Gepetto. Marka będąca na rynku od 2013 roku, jako pierwsza w Polsce zaczęła oferować drewniane okulary przeciwsłoneczne i oprawki korekcyjne. Widząc potencjał w dalszej ekspansji rynku optycznego online, eCommerce Factory S.A. zdecydowało o przejęciu marki Gepetto wraz z całym asortymentem oraz witryną sklepu weargepetto.pl. Okulary tego brandu będą dostępne również w regularnej sprzedaży, w sklepie wOkularach.pl, w ramach którego eCommerce Factory prowadzi sprzedaż okularów swoich marek własnych – Senja i SIYU. To one, obok markowych okularów takich jak Ray-Ban, Prada, Dolce&Gabbana i wielu innych, stanowią spory udział w sprzedaży detalicznej tego internetowego sklepu. Kupując markę Gepetto spółka chce zwiększyć udział prywatnych marek w przychodzie, docierając ze swoimi produktami do nowych grup konsumentów i tym samym zwiększając też zysk.

– Mocno wierzymy w sprzedaż okularów online, dlatego sukcesywnie rozwijamy tę kategorię. Akwizycja Gepetto jest zatem naturalnym krokiem wynikającym ze strategii wzmacniania portfolio marek własnych. Obserwowaliśmy tę markę od dłuższego czasu i w naszym odczuciu jest swoistym top of mind w kategorii okularów drewnianych, z mocnym DNA i charakterystyczną komunikacją. Z tego powodu Gepetto pozwoli nam dotrzeć do zupełnie nowej grupy klientów na rynku optycznym online – uważa Wojciech Kyciak, założyciel i prezes zarządu eCommerce Factory S.A.

– Od początku istnienia Gepetto, naszym celem było tworzenie okularów łączących w sobie doskonały design, wysoką jakość oraz funkcjonalność. Korzystanie z naszych produktów miało też wywoływać uśmiech na twarzach użytkowników i wpisywać się w definicję „małych, codziennych przyjemności”. Przez lata udało nam się zbudować silną, rozpoznawalną i docenianą markę przez klientów z różnych zakątków świata. Dziękuję wszystkim pracownikom Gepetto za ich zaangażowanie i ciężką pracę. To dzięki nim nasza marka osiągnęła tak wiele. Jestem pewien, że Gepetto czeka świetlana przyszłość w ramach nowej struktury. Myślę, że dalszy rozwój jest nieunikniony – dodaje Mateusz Toporowicz, współzałożyciel Gepetto.

– Jestem przekonany, że połączenie sił z eCommerce Factory S.A. to kolejny ważny krok w rozwoju Gepetto. Dzięki tej transakcji Gepetto zyska dostęp do nowych zasobów i technologii, co pozwoli na jeszcze lepsze spełnianie oczekiwań klientów – podsumowuje Piotr Kruszyński, dotychczasowy współwłaściciel Gepetto.

Polacy kochają zakupy w internecie

Z raportu „E-commerce w Polsce 2023” przygotowanego przez Gemius, Polskie Badania Internetu oraz IAB Polska wynika, że rośnie liczba Polaków kupujących w internecie. Obecnie stanowią już 79%.

– Widać, że coraz więcej Polaków zauważa potencjał i wygodę w zakupach online. Nie ma co się dziwić, w zabieganym życiu nie chcemy poświęcać czasu na fizyczne chodzenie po sklepach, stanie w kolejkach czy szukanie miejsc parkingowych. Zakupy w internecie można zrobić w dosłownie kilka minut o każdej porze dnia czy nocy. Dostawa może czekać na klienta w automacie paczkowym, które obecnie są na każdym rogu – zauważa Wojciech Kyciak. – Zakupy online są też bardziej przyjazne środowisku jeśli stawiamy właśnie na odbiór naszych zakupów z popularnych maszyn paczkowych. Taki sposób dostawy generuje mniej CO2 niż standardowe rozwożenie paczek przez kurierów czy samodzielne jeżdżenie po zakupy. To też istotne dla coraz większej liczby klientów – dodaje Kyciak.

Zrównoważony rozwój coraz ważniejszy

Wraz ze zwiększającą się grupą klientów online rośnie również świadomość ekologiczna. W związku z tym, eCommerce Factory S.A. już od dłuższego czasu wprowadza przyjazne dla środowiska rozwiązania. Wśród nich są m.in. ekologiczne materiały do pakowania przesyłek klientów. Spółka zdecydowała też o całkowitym przejściu na paragony elektroniczne, czy odsprzedaż po niższej cenie produktów z uszkodzonymi opakowaniami lub takich, które mogą się przeterminować. Dzięki temu firma zapobiega marnotrawstwu a jednocześnie daje możliwość oszczędności tym klientom, którzy tego szukają. Polacy coraz częściej zwracają też uwagę nie tylko na generowany przez ich zakupy ślad węglowy, ale też na sam materiał produktów, czy ich proces wykonania.

Automatyzacja kluczem do optymalizacji

Obok ekologii, kolejnym istotnym aspektem w biznesie spółki eCommerce Factory na 2024 rok, staje się automatyzacja magazynu. Wraz z rozrastającym się asortymentem firmy oraz planami na sukcesywne zwiększanie przychodu, spółka stawia na innowacyjne rozwiązania pakowania paczek. Dzięki temu rozwiązaniu, magazyn będzie mógł realizować trzy razy więcej wysyłek dziennie

– Jesteśmy już o krok od uruchomienia pierwszej automatycznej linii pakującej, która podniesie poziom wydajności naszego magazynu. Przy tak intensywnym rozwoju biznesowym, to jedyna słuszna decyzja. Pozwoli nam ona zwiększyć efektywność pracy. Projekt automatyzacji to inwestycja, której zwrot szacujemy na około 3 lata – dodaje Kyciak.

W listopadzie 2023 roku do zespołu eCommerce Factory dołączył też doświadczony manager – CMO, Bartosz Grabowski. W przeszłości związany z Holdingiem Wirtualna Polska w roli członka Zespołu Zarządzającego / Dyrektora Marketingu i Komunikacji spółek Extradom.pl, Totalmoney.pl, Homebook.pl. Grabowski odpowiedzialny jest w spółce eCommerce Factory za marketing & komunikacje, obszar e-commerce oraz customer experience.

Czytaj także: