Obecnie, mimo rozwoju branży e-commerce, wciąż 85 proc. zakupów dokonujemy w tradycyjnych sklepach. Pandemia koronawirusa spowodowała zastój w branży offline, jednak właściciele sklepów, mimo częściowego przeniesienia sprzedaży do internetu, chętnie sięgają po rozwiązania, które pomogą im w ponownym zachęceniu klientów do odwiedzania ich stacjonarnych sklepów.
Tutaj z pomocą przychodzi polski startup Cosmose, który umożliwia przedsiębiorcy śledzenie zachowania jego klientów. Przykładowo, jeśli nasz klient odwiedzał ostatnio konkurencyjny sklep, ale nie dokonał zakupu, dowiemy się, jakiego rodzaju produkty go interesowały. Dzięki temu, możemy zaoferować mu ciekawszą propozycję poprzez reklamę na Facebooku.
– W obliczu pandemii wielkie sieci handlowe oraz marki zobaczyły, że sprzedaż online nie zrekompensuje im spadków sprzedaży w tradycyjnych sklepach. Dlatego bardzo pożądane stały się technologie optymalizujące i napędzające kampanie skierowane na powrót klientów do sklepów off line. To otworzyło kolejne szanse dla Cosmose. Nowe środki od inwestorów pozwolą nam na skokowy rozwój na kolejnych rynkach w Azji – komentuje Miron Mironiuk, CEO Cosmose
Kolejna inwestycja
Potencjał firmy dostrzegli inwestorzy z Tiga Investments, OTB Ventures, TDJ Pitango oraz kilka osób z Azji, którzy łącznie zainwestowali w polską spółkę 15 milionów dolarów w ramach serii A. W przypadku TDJ Pitango i OTB Ventures, to już druga inwestycja w Cosmose, fundusze te pod koniec 2019 roku przekazały firmie 10 milionów euro na rozwój ekspansji międzynarodowej.
– Cosmose to dowód na to, że europejskie technologie mogą śmiało podbijać świat. W czasach, gdy dokładne, precyzyjne dane cyfrowe są świętym Graalem, to właśnie Cosmose dostarcza je w samo epicentrum gospodarki, napędzając handel w kluczowym czasie tworzenia się nowych reguł ekonomii – zaznacza Adam Niewiński, partner zarządzający i współzałożyciel of OTB Ventures.
– Nasza filozofia to inwestycja w mocne zespoły technologiczne w Polsce, których celem jest globalna ekspansja, Cosmose AI idealnie się w to wpisuje – dodaje Daniel Star, partner zarządzający TDJ Pitango.
– Te wielkie marki dostają wiarygodne i unikalne dane a zarazem prywatność użytkowników smartfonów pozostaje chroniona. Jasne jest dla mnie, że obecnie team Cosmose ratuje rentowność handlu offline i zarazem wnosi doświadczenia zakupowe na nowy poziom – mówi Raymond Zage.
Obecnie Cosmose obejmują swoją analityką 1 mld konsumentów w Azji. Według planów firmy już wkrótce ma to być już 2 mld ludzi. Wśród klientów, którzy korzystają z polskiego rozwiązania znajdują się między innymi: LVMH, Coca-Cola, Walmart, L’Oreal czy Samsung. Warto przypomnieć, że startup powstał w 2014 roku, a na początku 2017 roku został przyjęty do akceleratora przedsiębiorczości, którego założycielami są L’Oréal i Founders Factory.
– Inwestorzy doskonale wiedzą, w co inwestują. Made in Poland to bowiem nie tylko najlepsze truskawki i gry komputerowe. Mamy świetnych inżynierów, regularnie wygrywających międzynarodowe olimpiady programistyczne. Tylko w tym roku dołączyło do nas czterech medalistów najbardziej prestiżowej z olimpiad – ACM ICPC. Wierzę, że razem zbudujemy polski technologiczny hit eksportowy – uważa Miron Mironiuk.