Wedding.pl pozyskało 3 mln złotych. Korzysta z niego 100 tysięcy panien młodych

Dodane: 20.11.2017

Adam Sawicki

Udostępnij:

Platforma ułatwiająca organizację ślubów i wesel Wedding.pl pozyskała 3 miliony złotych od funduszu Protos VC i aniołów biznesu. Dzięki tym środkom zamierza zostawić konkurencję daleko w tyle i w 2019 roku ruszyć z międzynarodową ekspansją.

Na zdjęciu: Kamil Kopka, CEO Wedding.pl | fot. materiały prasowe

Personalizacja serwisu

Startup ze Szczecina przeznaczy pozyskany kapitał głównie na wzmocnienie zespołu i rozwój produktu. – Poszukujemy ludzi na szereg stanowisk: począwszy od sprzedawców, poprzez marketingowców i kończąc na produktowcach i developerach – mówi Kamil Kopka, dyrektor generalny platformy ułatwiającej organizację ślubów i wesel Wedding.pl.

Zapowiada, że pieniądze z tej rundy finansowania pomogą mu także we wdrożeniu rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję i w spersonalizowaniu doświadczeń użytkowników. Chodzi o to, aby algorytm na bieżąco analizował zachowania i preferencje odwiedzających i w efekcie prezentował im treści i rekomendacje usługodawców spełniające oczekiwania. Ostatecznie, Wedding.pl ma być daleko przed konkurencją.

Ekspansja

– Na rynku istnieje kilka portali o tematyce ślubnej. Jednak wszystkie działają w modelu panoramy firm (yellow pages), czyli prostego katalogu wizytówek. My z kolei idziemy w zupełnie innym kierunku. Docelowo chcemy, aby Wedding.pl stało się czymś w rodzaju wirtualnej konsultantki ślubnej, która poprowadzi użytkowników przez cały proces planowania ślubu – mówi Kamil Kopka. Natomiast dla usługodawców serwis ma się stać kanałem do pozyskiwania leadów sprzedażowych oraz ułatwić komunikację z klientami.

Poza wyżej wspomnianymi kwestiami, przedsiębiorca zamierza również rozszerzyć grupę docelową. – Obecnie blisko 100% naszych użytkowników stanowią przyszłe panny młode; możemy jednak docierać jeszcze do panów młodych, świadków, rodziców i gości weselnych. Każda z tych grup charakteryzuje się dużym potencjałem monetyzacji – dodaje. Wedding.pl planuje też międzynarodową ekspansję. Jeśli tylko potwierdzi w nadchodzącym roku kilka hipotez, to w 2019 ruszy z testami na zagranicznych rynkach.

100 tys. panien młodych

Kamil Kopka ostrożnie mówi o wynikach serwisu i nie zdradza jakie przychody i zyski generuje Wedding.pl. Wiemy tylko, że w ciągu ostatnich czterech miesięcy potroił liczbę płacących klientów i że z platformy do planowania ślubów i wesel korzysta 100 tysięcy panien młodych. Przedsiębiorca szacuje, że to blisko 80 procent rynku. Poza tym zamknięta właśnie runda finansowania jest kolejną, którą startup ma na swoim koncie.

icon-112px-padlock Created with Sketch.

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem