Wedding.pl pozyskało 3 mln złotych. Korzysta z niego 100 tysięcy panien młodych

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Platforma ułatwiająca organizację ślubów i wesel Wedding.pl pozyskała 3 miliony złotych od funduszu Protos VC i aniołów biznesu. Dzięki tym środkom zamierza zostawić konkurencję daleko w tyle i w 2019 roku ruszyć z międzynarodową ekspansją.

Na zdjęciu: Kamil Kopka, CEO Wedding.pl | fot. materiały prasowe

Personalizacja serwisu

Startup ze Szczecina przeznaczy pozyskany kapitał głównie na wzmocnienie zespołu i rozwój produktu. – Poszukujemy ludzi na szereg stanowisk: począwszy od sprzedawców, poprzez marketingowców i kończąc na produktowcach i developerach – mówi Kamil Kopka, dyrektor generalny platformy ułatwiającej organizację ślubów i wesel Wedding.pl.

Zapowiada, że pieniądze z tej rundy finansowania pomogą mu także we wdrożeniu rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję i w spersonalizowaniu doświadczeń użytkowników. Chodzi o to, aby algorytm na bieżąco analizował zachowania i preferencje odwiedzających i w efekcie prezentował im treści i rekomendacje usługodawców spełniające oczekiwania. Ostatecznie, Wedding.pl ma być daleko przed konkurencją.

Ekspansja

– Na rynku istnieje kilka portali o tematyce ślubnej. Jednak wszystkie działają w modelu panoramy firm (yellow pages), czyli prostego katalogu wizytówek. My z kolei idziemy w zupełnie innym kierunku. Docelowo chcemy, aby Wedding.pl stało się czymś w rodzaju wirtualnej konsultantki ślubnej, która poprowadzi użytkowników przez cały proces planowania ślubu – mówi Kamil Kopka. Natomiast dla usługodawców serwis ma się stać kanałem do pozyskiwania leadów sprzedażowych oraz ułatwić komunikację z klientami.

Poza wyżej wspomnianymi kwestiami, przedsiębiorca zamierza również rozszerzyć grupę docelową. – Obecnie blisko 100% naszych użytkowników stanowią przyszłe panny młode; możemy jednak docierać jeszcze do panów młodych, świadków, rodziców i gości weselnych. Każda z tych grup charakteryzuje się dużym potencjałem monetyzacji – dodaje. Wedding.pl planuje też międzynarodową ekspansję. Jeśli tylko potwierdzi w nadchodzącym roku kilka hipotez, to w 2019 ruszy z testami na zagranicznych rynkach.

100 tys. panien młodych

Kamil Kopka ostrożnie mówi o wynikach serwisu i nie zdradza jakie przychody i zyski generuje Wedding.pl. Wiemy tylko, że w ciągu ostatnich czterech miesięcy potroił liczbę płacących klientów i że z platformy do planowania ślubów i wesel korzysta 100 tysięcy panien młodych. Przedsiębiorca szacuje, że to blisko 80 procent rynku. Poza tym zamknięta właśnie runda finansowania jest kolejną, którą startup ma na swoim koncie.

Poprzednim razem także fundusz Protos VC zaangażował się w przedsięwzięcie. – Chłopaki pomagają nam na różnych polach, ale przede wszystkim potrafią zadawać trudne pytania. Zawsze wiedzą jak uderzyć tam gdzie boli, ale to dobrze, bo trzyma nas to na odpowiednim kursie – mówi dyrektor generalny Wedding.pl. Do tej pory startup ze Szczecina pozyskał na rozwój platformy łącznie siedem milionów złotych.