Jury konkursu doceniło Well of Art za innowacyjną wizję i potencjał transformacji edukacji artystycznej. Firma technologiczna z Polski, tworzy nowe doświadczenia z zakresu sztuki, nauczania i inteligentnej rozrywki. Poprzez swoje cyfrowe produkty umożliwia generacji Z i Alfa obcowanie ze sztuką i zawartymi w niej ideami kultury. Jeszcze we wrześniu zadebiutuje w szkołach rewolucyjną aplikacją Glaze. To flagowy produkt Well of Art i jedyne na świecie oprogramowanie dające efekt malowania farbami olejnymi z wykorzystaniem tradycyjnych technik artystycznych.
– To więcej niż aplikacja, to system nauczania, wraz z gotowymi planami lekcyjnymi zgodnymi z obowiązującymi wymogami edukacyjnymi w Polsce i innych wybranych krajach – wyjaśnia Robert Latoś, współzałożyciel Well of Art oraz pomysłodawca Glaze. – Rewolucjonizujemy lekcje plastyki i innych przedmiotów humanistycznych. Cieszę się, że jury ArtTech Prize również dostrzegło potencjał Glaze – dodaje.
Pozostali nominowani
Oprócz Well of Art do tegorocznej ArtTech Prize nominowanych jest jeszcze siedem startupów: Atopia Space z Niemiec, Hello xLAB z Japonii, Holonic Systems z Finlandii, insignERA i Muse ze Szwajcarii, KERU Project i Synegram z Francji.
Zwycięzca zostanie wyłoniony przez publiczność podczas ArtTech Forum już w ten piątek 15 września, po prezentacji każdego startupu w trakcie towarzyszącej konferencji.
Podczas konferencji ponad 100 osób zgromadzi się, by rozmawiać o bieżących problemach w sektorze kultury oraz wpływie technologii na społeczeństwo. Wśród zaproszonych prelegentów są m.in. Jean-Michel Jarre, kompozytor, wykonawca, producent i wielu innych wybitnych ekspertów ze świata. Muzyka, dźwięk, media interaktywne, kino, sztuki performatywne, sztuki wizualne, fashiontech, blockchain, IA, immersja, XR i metaverse to tylko niektóre z tematów, które poruszą prelegenci. Cosmogony, zdalny cyfrowy spektakl w czasie rzeczywistym stworzony przez Compagnie Gilles Jobin, zostanie zaprezentowany w Villars pod koniec pierwszego dnia. Do tej pory był pokazywany na żywo w 10 miastach, 8 krajach i 3 kontynentach i zdobył kilka nagród.
Linguido wykorzystuje AI do automatycznego tworzenia spersonalizowanych materiałów do nauki języków