Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy i firmy technologiczne, podsumowują 2020 rok. Jeśli chcesz przeczytać inne teksty z serii, zajrzyj tutaj.
Plany na 2020 rok
Strategia na rok 2020 zorientowana była na osiągnięcie trzech celów:
- wyskalowanie platformy Duer.pl na kolejne miasta poza Warszawą,
- dołączenie do grona topowych graczy na rynku fit-out’ów dla biur,
- rozwój usług klimatyzacyjnych.
Nasza strategia jasno wskazuje na to, że działamy bardzo nowocześnie, ale równolegle budujemy trwały biznes również w tych bardziej tradycyjnych obszarach. Dla segmentu B2C mamy innowacyjny serwis internetowy (Duer.pl), gdzie można szybko i wygodnie zamówić zweryfikowanego, godnego zaufania fachowca (elektryka, hydraulika, złotą rączkę, ślusarza, itd.). Innymi słowy, jesteśmy curated marketplace’m w branży usług naprawczych i remontowych.
Dla B2B oferujemy podobny zakres usług, jednak model naszego działania jest bezpośredni i szyty na miarę indywidualnie dla każdego Klienta. Dostarczamy niespotykaną na tym rynku jakość, w nowoczesnej formule, z profesjonalną komunikacją i logistyką oraz aspektami prawnymi i finansowymi. Możemy pochwalić się zarówno kompleksową modernizacją biur, jak i usuwaniem na powierzchniach komercyjnych wszelkich usterek elektrycznych i hydraulicznych.
Oferujemy również kompleksowe usługi klimatyzacyjne. Montujemy, serwisujemy i naprawiamy sprzęt każdego producenta, zarówno dla klientów indywidualnych jak i firm.
Duer a COVID-19
COVID-19 miał duży wpływ na biznes. Zamknięcie biur spowodowało spadek zapotrzebowania na nasze usługi, odwołało się wiele zaplanowanych realizacji. W pierwszym etapie pandemii znacznie mniej osób korzystało również z platformy Duer.pl. Z jednej strony Polacy bali się wpuścić fachowca do domu, z drugiej strony mieli więcej czasu na realizowanie prac remontowych samodzielnie.
W obliczu gwałtownego spadku głównych źródeł przychodu, musieliśmy szukać nowych. Bardzo szybko wprowadziliśmy do oferty nowości, w tym:
- ozonowanie (czyli jedną z najskuteczniejszych metod dezynfekcji z SARS-CoV-2),
- dostosowywanie powierzchni biurowej do COVID-owej rzeczywistości.
Liczyliśmy, że szczególnie ozonowanie zasypie nam „dziurę” przychodową i okaże się strzałem w dziesiątkę. Byliśmy do tego bardzo dobrze przygotowani – dokupiliśmy najwyższej klasy ozonatory, przygotowaliśmy profesjonalne drużyny ozonujące, uruchomiliśmy dedykowany Landing Page. Początkowo zapytań mieliśmy wiele, ale nie przełożyły się one na zlecenia.
Dlaczego? Niestety Klienci nie docenili naszej jakości. Wysyp usługodawców z chińskimi „ozonatorami”, bez pojęcia o tym jak skutecznie realizować te usługi zepsuł rynek, drastycznie obniżając poziom cen. Klienci indywidualni jak zwykle okazali się być bardzo wrażliwi cenowo, a firmy często chciały mieć sam „papier” potwierdzający, że ozonowanie się odbyło, a nie profesjonalnie wykonaną, a tym samym skuteczną usługę.
Co udało się nam zrealizować?
W drugiej połowie 2019 roku weszliśmy testowo na rynek Home Assistance. Pandemia dała nam bodziec, by mocno rozwijać tę raczkującą część naszej działalności. Jeszcze na początku roku współpracowaliśmy tylko z jednym Ubezpieczycielem, w jednym mieście. Obecnie mamy stałe partnerstwa z czwórką największych Ubezpieczycieli i obsługujemy zlecenia w dwóch miastach (Warszawie i Wrocławiu). Ten obszar naszego biznesu jest bardzo wartościowy z uwagi na jego powtarzalność, skalę i ogólnopolski zasięg.
„Stary biznes”, który zbudowaliśmy przed pandemią, był nieprzewidywalny, ale ostatecznie podniósł się. Udało nam się wykonać kilka istotnych projektów modernizacyjnych dla biur, choć oczywiście apetyt mieliśmy znacznie większy. Jeśli chodzi o marketplace, to po początkowym spadku ilości zleceń sytuacja praktycznie wróciła do normy.
Najbardziej jednak cieszy sukces, jaki odnieśliśmy w obszarze zwiększenia ruchu na naszym serwisie internetowym. Pomimo wielu burzliwych dyskusji, które odbyliśmy w naszym zespole w szczycie pandemii, nie zatrzymaliśmy wysiłków i inwestycji w SEO. Pozwoliło nam to dostać się do TOP 3 z wieloma istotnymi dla nas hasłami, np. „hydraulik Warszawa”. Nasza strategia SEO okazała się być efektywna i pozwoliła nam wyprzedzić gigantów online na naszym rynku. Osobiście jestem z tego bardzo dumny. To dla nas wielka satysfakcja i motywacja do dalszej pracy.
Jaki będzie 2021 rok? Nasze plany
Chcemy dalej rozwijać się na rynku Home Assistance, przede wszystkim poprzez wejście do kolejnych dużych miast w Polsce. Naturalnym krokiem w segmencie B2C jest dla nas ekspansja marketplace’u na te same aglomeracje. Niezależnie od tego, mamy nadzieję, że życie biurowe wróci do normy i w 2021 roku znowu będziemy mogli realizować ambitne przebudowy przestrzeni komercyjnych. Przygotowujemy się również intensywnie do kolejnego sezonu klimatyzacyjnego i liczymy na duże sukcesy na tym rynku.
–
Autor: Michał Kwiecień, założyciel Duera