Kandydaci w poszczególnych krajach rywalizują w eliminacjach lokalnych, których zwycięzca poleci do Wielkiej Brytanii, gdzie weźmie udział w ekskluzywnym programie Accelerator. Intensywny program szkoleniowy prowadzony w Londynie pozwoli finalistom globalnej edycji konkursu udoskonalić umiejętności w zakresie prowadzenia firmy i jej promocji. Następnie, o losie pierwszych 100 tys. dolarów z funduszu konkursowego, zadecyduje publiczność w trzytygodniowym plebiscycie internetowym, podczas którego będą mogli głosować na swojego faworyta. Konkurs Chivas Venture 2019 zakończy się w maju serią prezentacji w globalnym finale, podczas którego finaliści zawalczą o pozostałą część z puli 1 mln dolarów.
– Konkurs Chivas Venture to ogromna szansa dla startupów. Poprzednie edycje w Polsce przyciągnęły ich setki i pokazały olbrzymi potencjał drzemiący w polskim środowisku startupowym. Dzięki wsparciu mentorskiemu oraz dofinansowaniu o łącznej wartości miliona dolarów, twórcy Chivas Venture pokazują młodym przedsiębiorcom jak go właściwie wykorzystać, osiągając sukces finansowy, jednocześnie angażując się w rozwiązywanie istotnych problemów społecznych – mówi Artur Kurasiński, ambasador i członek jury konkursu Chivas Venture, współtwórca cyklu spotkań dla przedsiębiorców Aula Polska oraz konkursu Aulery, najważniejszej nagrody startupowej w Polsce.
Poprzednie edycje
W 2018 roku największą kwotę dofinansowania zdobyła innowacyjna brytyjska firma Change Please, która pomaga bezdomnym, zatrudniając ich jako baristów. Polskę w światowym finale poprzedniej edycji reprezentowała firma Neuro Device, zajmująca się innowacyjnymi metodami rehabilitacji osób z afazją.
– Udział w Chivas Venture nadał naszym działaniom odpowiedni kierunek oraz skalę. Dzięki dofinansowaniu, wsparciu mentorskiemu i szansy nawiązania biznesowych kontaktów, uzyskaliśmy możliwość zrewolucjonizowania metod terapii osób z afazją. W tej chwili pracujemy nad pierwszym na świecie systemem do rehabilitacji zaburzeń mowy np. po udarach. Dostaliśmy ogromną szansę i chciałbym, aby kolejne startupy również ją otrzymały. Chcemy dzielić się know-how, wyniesionym z udziału w Chivas Venture, bo wiemy, że może to pomóc innym firmom w rozwoju – mówi Paweł Soluch, prezes Neuro Device.
Ambasadorami tegorocznego konkursu Chivas Venture są jego dotychczasowi laureaci czyli m.in. Adam Kuzdraliński – zwycięzca drugiej edycji Chivas Venture (2016/2017), prezes i założyciel spółki NexBio, zajmującej się produkcją środków, wykrywających azotany w jedzeniu, oraz Przemysław Kuśmierek – finalista pierwszej polskiej edycji konkursu (2015/2016), prezes i współzałożyciel MIGAM.org, rewolucyjnego startupu, oferującego innowacyjną w skali światowej usługę połączeń wideo z tłumaczami języka migowego.
Chivas Venture to międzynarodowe forum dla innowacyjnych przedsiębiorstw, które wykorzystują swoją działalność do rozwiązywania różnych problemów społecznych i środowiskowych. Do tej pory, startupy, które otrzymały wsparcie w konkursie Chivas Venture, polepszyły życie przeszło miliona osób w ponad 40 krajach, na sześciu kontynentach.
Zasady uczestnictwa w programie oraz formularz zgłoszeniowy znajdują się na stronie: https://whisky.pl/chivasventure. Nabór potrwa do 31 października 2018 roku.
Artykuł powstał we współpracy z marką Chivas.