Wheels dostał 50 milionów dolarów na rowery elektryczne bez pedałów

wheels dostal 50 milionow dolarow na rowery elektryczne bez pedalow
Udostępnij:
Wheels to startup założony przez Jonathana i Joshuę Vinerów. Właśnie ogłosił 50-milionową rundę prowadzoną przez DBL Partners. Ta runda zapewni całkowite finansowanie Wheels aż do 87 milionów dolarów.

Obecnie Wheels działa na sześciu rynkach, w tym w San Diego, Los Angeles, Atlancie, Chicago, Dallas i Scottsdale w Ariz. Założyciele planują wykorzystać fundusze na wdrożenie produktu w całych Stanach Zjednoczonych i na rynkach międzynarodowych.

Wheels poszerza zasięgi

– Jesteśmy podekscytowani otwarciem kilkudziesięciu punktów w kraju w ciągu najbliższych kilku miesięcy, a także poza granicami kraju-powiedział w TechCrunch dyrektor operacyjny Wheels Marco McCottry. - Myśląc o tym, jak dopasowujemy się do innych firm w tej przestrzeni, uważamy, że rozwijamy się i poszerzamy rynek.

Zintegrowane kaski do rowerów

W tej chwili Wheels koncentruje się na rozpowszechnianiu skonstruowanego roweru, ale widzi możliwość sprzedaży bezpośrednio konsumentom. Rowery od Wheels posiadają modułową konstrukcję, wymienne części i akumulatory. Zintegrowane z rowerem kaski

Startup opracował również zgłoszony do opatentowania inteligentny system kasków, który integruje się z rowerem. Kask, który można odblokować za pomocą smartfona, ma wyjmowaną higieniczną wkładkę. Planowane jest udostępnienie pojazdów wyposażonych w kask do końca tego roku.

– Rynek mikro mobilności ma możliwość zrewolucjonizowania przyszłej elektryfikacji transportu, ale problemy związane z bezpieczeństwem i zrównoważonym rozwojem uniemożliwiają przemysłowi osiągnięcie jego prawdziwego potencjału – powiedział w oświadczeniu założyciel i partner zarządzający DBL, Ira Ehrenpreis, który jest także członkiem zarządu w Tesli.

Jednocześnie zaznaczył, że Wheels to odpowiedź na te problemy, ponieważ produkt jest zorientowany na bezpieczeństwo poprzez zintegrowane kaski. Poza tym firma ma bardziej zrównoważony model biznesowy i posiada projekt dla rynku masowego.

Jak wynika z raportu wydanego w tym roku przez Boston Consulting Group, kilkanaście firm produkujących skutery elektryczne otrzymało łącznie ponad 1,5 miliarda dolarów dofinansowania.

W Polsce popularne hulajnogi

W naszym kraju na fali są hulajnogi elektryczne. Taki środek transportu wybierają nie dzieci, a dorośli, którzy świadomie chcą dbać o środowisko. Hulajnoga nie produkuje spalin, jest szybsza, szczególnie w centrach miast, gdzie w godzinach szczytu zazwyczaj stoi się w korku. W Warszawie i innych większych miastach działają operatorzy elektrycznych eko pojazdów tacy jak: Lime, Hive, Bird, CityBee i Blinkee.