Obecnie Wheels działa na sześciu rynkach, w tym w San Diego, Los Angeles, Atlancie, Chicago, Dallas i Scottsdale w Ariz. Założyciele planują wykorzystać fundusze na wdrożenie produktu w całych Stanach Zjednoczonych i na rynkach międzynarodowych.
Wheels poszerza zasięgi
– Jesteśmy podekscytowani otwarciem kilkudziesięciu punktów w kraju w ciągu najbliższych kilku miesięcy, a także poza granicami kraju-powiedział w TechCrunch dyrektor operacyjny Wheels Marco McCottry. – Myśląc o tym, jak dopasowujemy się do innych firm w tej przestrzeni, uważamy, że rozwijamy się i poszerzamy rynek.
Zintegrowane kaski do rowerów
W tej chwili Wheels koncentruje się na rozpowszechnianiu skonstruowanego roweru, ale widzi możliwość sprzedaży bezpośrednio konsumentom. Rowery od Wheels posiadają modułową konstrukcję, wymienne części i akumulatory. Zintegrowane z rowerem kaski
Startup opracował również zgłoszony do opatentowania inteligentny system kasków, który integruje się z rowerem. Kask, który można odblokować za pomocą smartfona, ma wyjmowaną higieniczną wkładkę. Planowane jest udostępnienie pojazdów wyposażonych w kask do końca tego roku.
– Rynek mikro mobilności ma możliwość zrewolucjonizowania przyszłej elektryfikacji transportu, ale problemy związane z bezpieczeństwem i zrównoważonym rozwojem uniemożliwiają przemysłowi osiągnięcie jego prawdziwego potencjału – powiedział w oświadczeniu założyciel i partner zarządzający DBL, Ira Ehrenpreis, który jest także członkiem zarządu w Tesli.
Jednocześnie zaznaczył, że Wheels to odpowiedź na te problemy, ponieważ produkt jest zorientowany na bezpieczeństwo poprzez zintegrowane kaski. Poza tym firma ma bardziej zrównoważony model biznesowy i posiada projekt dla rynku masowego.
Jak wynika z raportu wydanego w tym roku przez Boston Consulting Group, kilkanaście firm produkujących skutery elektryczne otrzymało łącznie ponad 1,5 miliarda dolarów dofinansowania.
W Polsce popularne hulajnogi
W naszym kraju na fali są hulajnogi elektryczne. Taki środek transportu wybierają nie dzieci, a dorośli, którzy świadomie chcą dbać o środowisko. Hulajnoga nie produkuje spalin, jest szybsza, szczególnie w centrach miast, gdzie w godzinach szczytu zazwyczaj stoi się w korku. W Warszawie i innych większych miastach działają operatorzy elektrycznych eko pojazdów tacy jak: Lime, Hive, Bird, CityBee i Blinkee.