Wirtualna Polska i Zonifero. O kulisach współpracy korporacji ze startupem

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Współpraca Wirtualnej Polski z Zonifero

Udostępnij:

Za nami webinar z cyklu „Fireside chat” organizowany przez EY, a w jego trakcie pytania i odpowiedzi o współpracę pomiędzy Wirtualną Polską a Zonifero. Jesteście ciekawi kulisów tego partnerstwa? Zachęcamy do obejrzenia nagrania z webinaru.

Końcówka tego roku to intensywny okres dla Wirtualnej Polski. Wystarczy wspomnieć, że koncern medialny wydał ponad 580 mln złotych na akwizycje w zaledwie trzy miesiące, a wśród podmiotów, które dołączyły do jego holdingu znalazła się Grupa Szallas, będąca właścicielem portali do rezerwacji miejsc noclegowych. Akwizycja ta sprawiła również, że Wirtualna Polska stała się firmą o międzynarodowym zasięgu, gdyż Grupa Szallas działa na Węgrzech, w Czechach, Rumunii i Chorwacji.

Niemniej zakup udziałów nie jest jedynym modelem współpracy, jaki WP stosuje w przypadku mniejszych podmiotów, o czym opowiedzieli przedstawiciele Wirtualnej Polski, uczestniczący w webinarze z cyklu „Fireside chat” organizowanym przez EY.

Webinar ten dotyczył współpracy Wirtualnej Polski ze startupem Zonifero, który udostępnia aplikację do rezerwowania biurek i zarządzania miejscami parkingowymi.

WP i startupy

– Ani nie faworyzujemy, ani nie dyskryminujemy żadnego podmiotu – niezależnie czy mówimy o startupie, czy o korporacji. Nie ma to dla nas znaczenia – powiedział Piotr Bartkowiak, dyrektor departamentu systemów wewnętrznych w Wirtualnej Polsce, zapytany o proces nawiązywania współpracy z partnerami biznesowymi.

Proces ten składa się z kilku etapów:

  • Etap 1. Diagnoza własnych problemów.
  • Etap 2. Poszukiwanie rozwiązania – na tym etapie WP przygląda się maksymalnie dużej liczbie rozwiązań, które spełniają biznesowe kryteria koncernu mediowego.
  • Etap 3. Analiza porównawcza – polega na porównaniu, czy dane rozwiązanie spełnia bazowe wymagania funkcjonalne. Jeśli tak, następnie WP robi porównanie kosztowe i organizacyjne.

– Dopiero na tym etapie zaczynamy przyglądać się konkretnym firmom bardziej szczegółowo, aby ocenić ryzyko. Chcemy wiedzieć, jakie doświadczenie ma dana firma, jak długo istnieje na rynku i czy dysponuje wystarczającymi zasobami – powiedział Piotr Bartkowiak, uzasadniając kryteria oceny, które pozwalają jego zespołowi wytypować do współpracy te podmioty, które nie zwiną się z rynku np. za dwa lata.

Jak startup Zonifero pomógł Grupie Wirtualna Polska?

W dużym skrócie Zonifero pomogło holdingowi Wirtualnej Polski zmienić siedzibę w nowoczesne miejsce pracy z aplikacją do rezerwowania biurek i miejsc parkingowych. Jesteście ciekawi kulisów tej współpracy? Zachęcamy do obejrzenia webinaru.

Z nagrania dowiecie się:

  • Dlaczego Grupa Wirtualna Polska zdecydowała się na współpracę z Zonifero?
  • Jaki model współpracy ze startupami rozwija Grupa Wirtualna Polska?
  • Czy i jak można się przygotować do współpracy z korporacją?
  • Jak zarządzać zmianą w firmie przy wdrażaniu technologii?
  • Jak radzić sobie z wyzwaniami w rozwoju startupu technologicznego?