Na zdjęciu: Jacek Świderski, prezes Wirtualnej Polski | fot. materiały prasowe
Bez akwizycji
– Wirtualna Polska wchodząc na rynek umawiania wizyt u lekarza rozszerza swoją działalność o kolejny segment e-commerce po turystyce, modzie, wyposażeniu wnętrz i usługach finansowych. Po raz pierwszy budujemy go samodzielnie. Do tej pory stawialiśmy wyłącznie na przejęcia – mówi Jacek Świderski, prezes Wirtualnej Polski.
Oznacza to także, że abcZdrowie będzie alternatywnym rozwiązaniem między innymi dla ZnanegoLekarza. Według przedstawicieli WP, ich usługa będzie wyróżniać się przede wszystkim dostępnością wizyt niemal „od ręki”. Kolejna rzecz jest taka, że zoptymalizowali portal „do szybkiej i intuicyjnej obsługi na każdym urządzeniu”. Do tego system przypomni pacjentom o umówionej wizycie dzień wcześniej i na dwie godziny przed jej terminem.
Specjaliści
– Umawianie wizyt lekarskich to część, której potrzebowaliśmy, by WP abcZdrowie stało się kompletnym serwisem w zakresie profilaktyki i zdrowia. Dzięki tej funkcjonalności zyskują zarówno użytkownicy, jak i lekarze – tak naprawdę każdy specjalista może się do nas zgłosić. Nie stosujemy długoletnich umów, czy opłaty abonamentowej – mówi Adam Plona, VP media product w Wirtualnej Polsce.
Przedstawiciele WP dodają, że abcZdrowie to największy polski serwis w kategorii zdrowie i medycyna. – Zgodnie z badaniem Gemius/PBI w grudniu 2017 roku odwiedziło go 6,8 mln realnych użytkowników. Serwis stanowi bazę wiedzy z zakresu medycyny i zdrowego stylu życia. Jego użytkownicy mogą bezpośrednio zadawać pytania specjalistom z różnych dziedzin. W sumie, udzielili już ponad milion odpowiedzi – czytamy w informacji prasowej.
20 mln użytkowników
Rozszerzając funkcjonalność serwisu abcZdrowie, Wirtualna Polska weszła na rynek ZnanegoLekarza, który nie tylko działa w kraju, ale też na arenie międzynarodowej. Ogółem w swojej bazie ma 27 tysięcy lekarzy i 20 milionów unikalnych użytkowników miesięcznie. Jego przedstawiciele chwalą się, że są liderem na ośmiu rynkach, w tym właśnie w Polsce. Do tego pozyskali w połowie minionego roku 15 mln euro.
– Wierzymy, że nadszedł czas na rozwinięcie technologii SaaS po to, by zmienić sposób interakcji z lekarzami i zarządzania naszym zdrowiem, co w zauważalny sposób poprawi jakość życia na całym świecie. DocPlanner może zmienić świat – mówił przy tej okazji jedne z inwestorów, który brał udział w rundzie finansowania.