Zgodnie z obowiązującym prawem głusi oraz niedosłyszący powinni mieć równy dostęp do edukacji, kultury, informacji, opieki medycznej czy policji. Najnowszy projekt Wirtualnej Polski oraz spółki Migam otwiera przed nimi kolejne przestrzenie, w których będą oni mogli poruszać się bez problemów.
Osoby z dysfunkcjami słuchu podczas korzystania z usług pocztowych będą mogły od teraz korzystać z funkcji „połącz z tłumaczem”. Po wybraniu takiej opcji użytkownik będzie łączony z biurem obsługi klienta poprzez tłumacza Migam. Rozmowa taka może być realizowana z wykorzystaniem kamery oraz mikrofonu.
To ważna zmiana, bo do tej pory osoby niesłyszące komunikowały się głównie drogą pisemną. –Niestety nie zapewnia pełnego wsparcia. Język migowy ma inną gramatykę i składnię, co często uniemożliwiało lub mocno utrudniało kontakt pisemny. Współpraca z Migam pozwoli na prostsze, szybsze oraz sprawniejsze rozpatrywanie zgłoszeń, szczególnie dotyczących możliwości odzyskania dostępu do konta pocztowego, problemów technicznych, zgłoszenia awarii, ale też przekazywania wszelkich sugestii dotyczących dalszego rozwoju usługi – argumentuje w rozmowie z Wirtualnymi Mediami Paweł Milewski, dyrektor obszaru poczta w WP.
Warto podkreślić, że Wirtualna Polska jest pierwszym wydawca na polskim rynku, który zaproponował tego typu rozwiązanie.
Spółka Migam powstała w 2011 roku. platformę komunikacyjną umożliwiającą tłumaczenia wszelkiego rodzaju treści na język migowy. Do tej pory udało się stworzyć i wdrożyć usługi tłumaczenia, szkolenia oraz działalność wydawniczą. Twórcy Migam.pl, Olgierd Kosiba i Przemek Kuśmierek, są autorami największego w Polsce słownika języka migowego www.migam.pl, który jest udostępniony na stronie nieodpłatnie.
– Migam.pl to historia sukcesu startupu, który rozwinął się z akcji społecznej do sprawnie działającej spółki. Efektywnie wykorzystujemy możliwości rynkowe – mówił na początku drogi startupu Przemek Kuśmierek założyciel i CEO projektu.
Wirtualna Polska nie jest jedynym dużym podmiotem, z którym spółka współpracowała na polskim rynku. Do grona klientów migam.pl należy między innymi Kancelaria Prezydenta Polski, dla której zostało wykonane tłumaczenie części strony internetowej.
W 2012 roku startup otrzymał od Microsoft wsparcie w wysokości 60 000 dolarów na dalszy rozwój. Migam.pl ma za sobą wiele sukcesów i wiele bardzo ważnych projektów związanych z językiem migowym. Natomiast współpraca z Wirtualną Polską jest kolejnym dowodem na to, jak ważne narzędzie stworzyła spółka Migam i jak wiele jest do zrobienia na tym polu. Miejmy nadzieję, że takich projektów będzie powstawać coraz więcej, a i duże korporacje będą się coraz częściej decydować na tego typu współprace.