Wishly – platforma social media dla inwestorów i pokolenia Z

Dodane: 19.11.2021

Damian Jemioło

Udostępnij:

Wishly to nowa platforma social media, która skupia się na odpowiedzialności społecznej. Skierowana jest przede wszystkim do pokolenia Z i aniołów biznesu. Wishly pozyskało właśnie 1,2 mln dolarów, a w platformę zainwestowali już m.in. Jim Dreyfous czy Joshua Mailman.

Wishly chce odmienić oblicze inwestycji

W kwietniu 2020 r. dwie cofounderki – Joanne Gonzalez-Forster i Justine Makoff powołały do życia startup Wishly. Jest to nowe medium społecznościowe, które ma łączyć ze sobą osoby z pokolenia Z z markami, filantropami, aniołami biznesu i organizacjami non-profit. Jako inspirację do powstania Wishly cofounderki wskazują zeszłoroczne wydarzenia na świecie.

Mowa tutaj o protestach Black Lives Matter i wybuchu pandemii koronawirusa. Zauważyły, że pokolenie Z poprzez social media wspierało działania aktywistów, a także zachęcało marki czy swoich idoli do brania udziału w różnych akcjach społecznych. Jak same jednak wskazują – dotychczas nie było miejsca, które w łatwy sposób pomogłoby znaleźć i zweryfikować organizacje non-profit działające w kwestiach społecznych.

Te kwestie społeczne i zrównoważony rozwój są zresztą dla młodych ludzi niezwykle istotne. Pokazuje to m.in. raport „Global Millennial and Gen Z Survey 2021” stworzony przez Deloitte. Z badań firmy wynika, że 35% millenialsów i 40% zetek przynależy do różnych społeczności aktywistów. Dodatkowo ponad połowa z nich bierze czynny udział w zbiórkach charytatywnych. Owe badanie przeprowadzono na grupie 22 tys. osób z 45 krajów.

Aniołowie biznesu wspierają Wishly

Startup zgromadził dość dużą bazę aniołów biznesu i prywatnych inwestorów. Projektem zainteresowali się m.in. Jim Dreyfous – założyciel Pelion Venture Partners, czy Joshua Mailman – znany z inwestowania w projekty społeczne. Obaj zainwestowali w pierwszej rundzie projektu 400 tys. dolarów. W rundzie seed startup pozyskał kolejne 800 tys. dolarów.

Wishly chce umożliwić przekazywanie darowizn na projekty społeczne w szybki i prosty sposób. Model biznesowy platformy opiera się o zachowanie części z nich. Wishly pobiera 5% wszystkich środków zebranych na platformie. Startup weryfikuje także każdą organizację, która zakłada konto na medium społecznościowym.

Ta opiera się o sprawdzanie opinii w IRS. Jeśli dana organizacja ma ją pozytywną – oznacza to, że uiszczała podatki co najmniej trzy lata z rzędu. Startup weryfikuje organizacje także w Charity Navigator i Better Business Bureau. Już teraz aplikacja jest dostępna na urządzenia z Androidem i iOS, choć większej premiery ma doczekać się wkrótce.