WOM to tylko ważny początek

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Udostępnij:

Wystartowało TestMeToo. To zupełnie nowy na polskim rynku instrument dla marketerów. Inicjuje WOM i wykorzystuje go w działaniach mających bezpośredni wpływ na decyzje zakupowe t.j. opakowania, półki sklepowe, sklepy internetowe czy kupony rabatowe.

Wystartowało TestMeToo. To zupełnie nowy na polskim rynku instrument dla marketerów. Inicjuje WOM i wykorzystuje go w działaniach mających bezpośredni wpływ na decyzje zakupowe t.j. opakowania, półki sklepowe, sklepy internetowe czy kupony rabatowe. Co ważne, opiera się na wiarygodnych opiniach prawdziwych konsumentów, którzy otrzymali produkt, używali go, ocenili i polecają swoim znajomym.

TestMeToo.com – platforma konsumencka i…

Powstało miejsce, w którym znajdziemy prawdziwe i wiarygodne opinie konsumentów na temat testowanych przez nich produktów. Przeczytamy tam wyłącznie oceny użytkowników TestMeToo.com, którzy za jego pośrednictwem otrzymali konkretne produkty, wypróbowali je i ocenili. Dla konsumentów to także narzędzie ułatwiające polecanie sprawdzonych produktów swoim znajomym via Facebook, e-mail czy Twitter. Dla marketerów to system marketingowy, w którym mogą nie tylko wykorzystać społecznościowy potencjał konsumentów dzielących się opiniami o produktach, ale także rozszerzyć dystrybucję tych opinii o inne działania marketingowe, takie jak merchandising czy promocja sprzedaży. Wszystko to z wykorzystaniem konsumenckiego znaku jakości “Sprawdzone, Polecamy”. – Chcemy również, aby serwis stał się znaczącym ogniwem efektu ROPO (Research Online Purchase Offline) na polskim rynku.- dopowiada, Andrzej Geryk, Prezes Spółki TestMeToo.

Wiarygodne rekomendacje. Jak to działa?

Marketer decydujący się na wykorzystanie TestMeToo do promocji swojego produktu określa jego cechy i właściwości, które chce eksponować w komunikacji marketingowej i poddać ocenie konsumentów. TestMeToo znajduje aktywnych społecznościowo konsumentów z grupy docelowej produktu. Na podstawie ankiety wstępnej wypełnianej przez nich w TestMeToo.com, wybieranych jest nawet kilkaset osób, dla których cechy i atrybuty testowanego produktu są ważne. Testerzy ci otrzymują produkt i oceniają go wypełniając zamieszczoną w serwisie ankietę. Następnie mogą polecać go znajomym za pomocą specjalnego panelu rekomendacji. W kilku prostych krokach umożliwia on wysłanie informacji mailem, prywatną wiadomością na Facebooku lub publikację na Wallu Facebook’a bądź w Tweeterze. System motywuje testerów za każdą aktywność punktami. Rekomendacja, którą wysyła tester do swoich znajomych, oprócz jego osobistej opinii, zawiera packshot i notkę o produkcie, informację o przeprowadzonym teście i link do strony z pełnym raportem.

Jest WOM, co dalej?

Każdy produkt pozytywnie oceniony przez testerów otrzymuje znak „Sprawdzone, Polecamy”. Znak ten to potwierdzenie udziału produktu w akcji. Oprócz szczegółów testu (liczebność i profil testerów), prezentuje pozytywnie zaopiniowane przez konsumentów cechy, przykładowo: „96% potwierdza wygodę użytkowania”, „91% uznało, że krem wystarczająco nawilża”, “87% pozytywnie ocenia smak”. Producent może umieścić go na opakowaniach testowanego produktu oraz materiałach merchendisingowych. W ten sposób znak TestMeToo to przede wszystkim sposób na dystrybucję pozytywnych opinii konsumentów oraz konsumencki znak jakości. W serwisie TestMeToo.com publikowany jest szczegółowy raport z wynikami testu. Znajdziemy tam packshot i krótki opis produktu, wyniki zbiorcze, link na stronę producenta oraz awatary wszystkich testerów wraz z ich indywidualnymi ocenami. Strona z raportem będzie landing page dla rozsyłanych przez testerów rekomendacji, stanowiąc rozszerzenie przekazywanych w niej informacji.

Marketer ma także możliwość emisji specjalnych kuponów rabatowych będących kolejną odsłoną rekomendacji rozsyłanych przez testerów. Znajomy testera otrzyma więc komunikat zawierający osobistą opinię testera, packshot i opis produktu, wyniki testu oraz kupon (z unikalnym linkiem) do zrealizowania w wybranej sieci handlowej bądź sklepie internetowym.

Korzyści dla produktu

– Wierzę, że dajemy do rąk marketerów nowy instrument marketingowy, na którym można ciekawie zagrać marką i jej cechami. Potencjał kreatywnego wykorzystania naszej tuby komunikacyjnej jest nieogranczony. Dlaczego nie uzyskać potwierdzenia u konsumentów, że opakowanie jest miłe w dotyku, napój pozytywnie nakręca w pracy, a krem na noc powoduje częstszy uśmiech przed lustrem o poranku. – rekomenduje platformę Andrzej Geryk.

Wykorzystanie TestMeToo umożliwia markom zdobycie nie tylko wiarygodnego i potwierdzonego przez wielu konsumentów „reason to believe”, ale także dostarczenie im konkretnego „reason to talk” ze znajomymi w postaci ich własnych opinii o produkcie.

– Wyniki testu mogą być również wzmocnieniem wykorzystywanego obecnie claimu reklamowego, a analiza ankiety wstępnej, dokonywanej często na próbie kilku tysięcy konsumentów z grupy docelowej produktu, doskonałym materiałem analitycznym dla marketera. – uzupełnia Marek Gawdzik, właściciel atelier marketingu kreatywnego Stand Out, wspierający Spółkę TestMeToo strategicznie.

Modele rozliczeniowe

TestMeToo proponuje dwa rodzaje rozliczeniowe: opłatę stałą oraz model efektywnościowy.

Opłata stała polega na uiszczeniu abonamentu za uruchomienie usługi, która trwa do odwołania, czyli wyczerpania się potencjału związanego z przeprowadzonym testem. Opłata jest jedna niezależnie od osiąganego w akcji zasięgu. W modelu efektywnościowym klient zapłaci wyłącznie za mierzalne efekty uzyskane przez platformę w sieci. – To co pod wpływem akcji z TestMeToo wydarzy się w „offlinowym” świecie konsumentów (dyskusje i rekomendacje słowne), czego efekty możemy sprawdzić wyłącznie w badaniu deklaratywnym, oddajemy gratis. – dodaje z uśmiechem Andrzej Geryk.

źródło: informacja prasowa