Globalna strategia RWE stawia na innowacje i nowe technologie, jako kluczowy czynnik warunkujący wzrost. Produkty i usługi oferowane przez firmę dzisiaj mają spełniać potrzeby klientów w przyszłości. Dlatego w 2014 roku do życia powołana została nowa międzynarodowa struktura – Innovation Hub. Dzięki Innovation Hub RWE jest w stanie prognozować jak będą zmieniać się oczekiwania klientów względem dostawców energii oraz jaki będzie to miało wpływ na rynek energii w przyszłości. Również w Polsce koncern coraz szerzej otwiera się na współpracę ze środowiskiem startupowym z uwagi na zwiększającą się rolę tego typu podmiotów jako dostawców innowacyjnych rozwiązań dla energetyki.
Kapituła konkursu „Orzeł Innowacji – Start-Up!” za najlepiej rokującą uznała spółkę technologiczną GeniCore z podwarszawskiego Konstancina, specjalizującą się w innowacyjnym spiekaniu materiałów kompozytowych przy wykorzystaniu technologii metalurgii proszków. Nowoczesne rozwiązania stosowane przez GeniCore, mogą być wykorzystywane przy produkcji innowacyjnych materiałów kompozytowych stosowanych w wielu gałęziach przemysłu. Ambicją twórców spółki jest ekspansja na rynki europejskie i światowe, takie jak USA, Japonia czy Republika Południowej Afryki, gdzie technologie opracowane przez GeniCore zostały już zgłoszone do międzynarodowej ochrony patentowej.
„Wysoki poziom projektów zgłoszonych do konkursu potwierdza duży potencjał innowacyjności polskich startupów – powiedział Filip Thon, prezes RWE Polska, zasiadający w jury konkursu. „To bardzo dobra wiadomość nie tylko dla polskiej gospodarki, ale również firm, takich jak RWE, która globalnie współpracuje ze startupami i jest otwarta na realizację innowacyjnych projektów z młodymi dynamicznymi firmami także w Polsce. Mam nadzieję, że dodatkowym sukcesem konkursu będzie nawiązanie takiej współpracy” – dodał prezes RWE Polska
Oprócz statuetki „Orła Innowacji – Start-Up!”, nagrodą w konkursie jest kampania reklamowa o wartości 250 tys. złotych, którą zwycięzca będzie mógł zrealizować w dziennikach „Rzeczpospolita” i „Parkiet”, oraz w magazynie „Bloomberg Businessweek Polska” czy miesięczniku „Sukces”. Zwycięska firma otrzyma również pakiet specjalistycznych szkoleń.
Wysoki poziom innowacyjności firm starających się o tytuł „Orła Innowacji – Start-Up!” skłonił jurorów do przyznania kolejnych aż czterech wyróżnień. Jedno z nich otrzymała firma Easy Solar, która jako pierwsza stworzyła mobilną aplikację umożliwiająca samodzielne projektowanie systemów fotowoltaicznych, dopasowanych do indywidualnych potrzeb i możliwości budynku.
Wyróżnienie otrzymała również założona przez młodych inżynierów spółka Carbon Workshop, która stworzyła m.in. wykonany z włókna węglowego portfel uniemożliwiający zdalny odczyt i ewentualną kradzież danych zapisanych na kartach płatniczych wyposażonych w system Paypass.
Kolejne wyróżnienie kapituła konkursu przyznała firmie Social WiFi, która opracowała rozwiązanie pozwalające wykorzystać tradycyjne Wi-Fi, jako narzędzie analityczno-marketingowe. Do tej pory spółce udało się już pozyskać ponad 700 tys. klientów, m.in. w Stanach Zjednoczonych i Arabii Saudyjskiej.
Wyróżniony został także start-up Sher.ly, który stworzono za pieniądze pozyskane dzięki zbiórce na crowdfundingowym portalu Kickstarter. Firma specjalizuje się w wykorzystywaniu technologii „w chmurze” do eksportu i przetwarzania danych. Własne urządzenia Sher.ly pozwalają dodatkowo na zwiększenie bezpieczeństwa przetwarzanych danych.