Na zdjęciu: Eduardo Saverin, szef funduszu B Capital Group | fot. Facebook/Eduardo Saverin
Nowy projekt
Eduardo Saverin, współzałożyciel Facebooka, dołączy do indyjskiego zespołu Mswipe i pomoże zarządowi spółki skalować przedsięwzięcie. Bloomberg przypomina, że brazylijski miliarder ponownie ujawnił się jako inwestor venture capital od czasu przeprowadzki do Singapuru w 2009 roku. Wcześniej było o nim głośno głównie za sprawą sporu z Markiem Zuckerbergiem i zrzeczenia się amerykańskiego obywatelstwa, za co został skrytykowany.
Teraz ponownie zwraca na siebie uwagę, po tym jak jego funduszu B Capital Group dołącza do inwestycji wartej 40 milionów dolarów. Zwykle inwestuje pieniądze w projekty zajmujące się finansami, opieką zdrowotną, logistyką przemysłową i technologiami konsumenckimi. W jego portfolio znajdują się między innymi wyszukiwarka domów i mieszkań 99.co, platforma e-commerce Orami i firma dostarczająca paczki Ninja Van.
280 tys. klientów
Mswipe działa na rynku fintech i rozwija mobilne terminale płatnicze, które akceptują transakcje dokonywane nie tylko za pośrednictwem kart kredytowych, ale także za pomocą smartfonów i aplikacji. TechCrunch pisze, że indyjska firma koncentruje się na niezawodności, dlatego unika korzystania z tradycyjnej sieci komórkowej. Początkowo usługa była dedykowana małym firmom, ale dziś korzystają z niej także duże podmioty.
– Jesteśmy na tyle wydajni, że nasze urządzenia POS działają nawet przy podstawowym połączeniu z siecią 2G. Detalistom zależy bowiem na stabilności niż szybkości, potrzebna jest niezawodność – mówi Manish Patel, dyrektor generalny Mswipe. Jego spółka obsługuje już 280 tysięcy klientów i każdego miesiąca przybywa 15-18 tysięcy nowych. Plasuje to Mswipe na 5 miejscu wśród największych firm w branży, ale Patel twierdzi, że niebawem przesunie się w rankingu i już za sześć miesięcy będzie 4 największą firmą.
65 mln dolarów w Mswipe
Szacuje, że w Indiach jest już mniej więcej 2,5 miliona terminali płatniczych, ale to wciąż niewiele w porównaniu do innych krajów i powoduje między nimi technologiczną przepaść. Ale i tak sytuacja się poprawia. – Kiedy zaczynaliśmy, liczba terminali w Indiach (800 tys. sztuk) była żałośnie niska. Nie trzeba więc było geniusza, aby domyślić się, że coś jest nie tak – dodaje właściciel startupu. Wykorzystał ten niszę i teraz pozyska 40 mln dolarów.
Zamierza wykorzystać te środki do pozyskania nowych klientów w kraju oraz ich część przeznaczyć na rozwój produktu. W osiągnięciu tych celów pomoże przedsiębiorcy Eduardo Saverin, który uczestniczył w tej rundzie finansowania przy wsparciu funduszu DSG Consumer Partners. Do tej pory Mswipe pozyskało łącznie 65 milionów dolarów.