Wygraj książkę Piotra Karwatka pt. Technologia w eCommerce. Teoria i praktyka

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Udostępnij:

Piotr Karwatka oraz zaproszeni do współpracy autorzy, doświadczeni w branży ecommerce, postanowili swoją wiedzę przełożyć na jedną publikację. Jest nią książka, z której dowiecie się m.in. o tym jak dokonać słusznego wyboru platformy sklepowej, czy jak poradzić sobie ze skalowalnością. Polecamy!

Piotr Karwatka oraz zaproszeni do współpracy autorzy, doświadczeni w branży ecommerce, postanowili swoją wiedzę przełożyć na jedną publikację. Jest nią książka, z której dowiecie się m.in. o tym jak dokonać słusznego wyboru platformy sklepowej, czy jak poradzić sobie ze skalowalnością. Polecamy!

Zdajemy sobie sprawę, że technologiczne wdrożenia w e-handlu wiążą się dzisiaj z wieloma wyzwaniami. By stawić im czoła niezbędna jest szeroka i przekrojowa wiedza poparta doświadczeniem.

Dzięki Technologii w eCommerce Czytelnik dowie się:

  • jak dokonać sÅ‚usznego wyboru platformy sklepowej – i jakie aspekty analizować,
  • w jaki sposób zintegrować siÄ™ z systemami ERP, stworzyć szynÄ™ wymiany danych oraz umiejscowić system w obecnym Å›rodowisku informatycznym,
  • jak poradzić sobie ze skalowalnoÅ›ciÄ… – dużym obciążeniem i jakich narzÄ™dzi użyć,
  • jak zapewnić bezpieczeÅ„stwo danych, zgodność z GIODO, jak stworzyć i przestrzegać procedur w zespole wdrożeniowym,
  • jak dbać o jakość projektów – od etapu analitycznego po wdrożenie i utrzymanie,
  • jak zapewnić wysokÄ… dostÄ™pność aplikacji, SLA oraz wydajny hosting i wirtualizacjÄ™,

Książka zapewnia kompleksowe podejście do zagadnień e-commerce i agregację zagadnień – które do tej pory porozrzucane były po kanonie literatury informatycznej i biznesowej.

Dla kogo?

Książka przeznaczona jest dla programistów, team leaderów, menedżerów i menedżerów IT wdrażających i odpowiedzialnych za utrzymanie sklepów i platform sprzedażowych. W książce wypowiadają się doświadczeni praktycy eCommerce.

Forma

Publikacja ma formę FAQ – czyli odpowiedzi na często pojawiające się pytani. Zawiera odpowiedzi na jasno sprecyzowane pytania dotykające całego spektrum technicznych zagadnień związanych z e-handlem.

Kto?

Do współpracy zaprosiliśmy uznanych specjalistów – dyrektorów IT oraz niezależnych konsultantów którzy w swojej karierze zajmowali się w wdrożeniami, audytami oraz utrzymaniem produkcyjnym zaawansowanych sklepów internetowych.

Spis treści

1. Projekt i dokumentacja

1.1 Jak skutecznie zebrać wymagania biznesowe?

1.2 Co minimalnie powinien zawierać projekt funkcjonalny?

1.3 Jak stworzyć dobrą dokumentację techniczną?

1.4 Jak zaprojektować interfejs użytkownika?

1.5 Jak przeanalizować i opisać procesy biznesowe i integracje?

1.6 Zwinne wytwarzanie oprogramowania – scrum i kanban

2. Wybór technologii i platformy

2.1 Dedykowana platforma czy oprogramowanie pudełkowe?

2.2 Jakie są zalety i zagrożenia związane z oprogramowaniem Open Source

2.3 Jak analizować platformy pod kątem wyboru do wdrożenia?

2.4 O co pytać dostawcę technologii i jak porównywać platformy?

2.5 Które aspekty platformy są kluczowe do łatwego rozwoju i utrzymania?

3. Bezpieczeństwo danych

3.1 Do czego obliguje nas prawo?

3.2 Jakie sÄ… dobre praktyki przetwarzania danych?

3.3 Jakie dokumenty i czynności są wymagane przez GIODO?

3.4 Jak sprawić by pracownicy dbali o bezpieczeństwo danych?

3.5 Jakim testom bezpieczeństwa minimalnie poddać aplikację?

3.6 Jak postępować w razie włamania i kradzieży danych?

3.7 Do kogo mogę wysyłać maile i jak bezpiecznie budować bazę?

4. Hosting i wirtualizacja

4.1 Wirtualizować czy nie? Jakie są plusy i minusy

4.2 Czy hosting w chmurze jest bezpieczny

4.3 Jak minimalizować koszty hostingu?

4.4 Jak przygotować się na skoki oglądalności serwisu?

4.5 Jak wybrać dostawcę hostingu (serwerownię)?

4.6 Na co zwracać uwagę w umowach hostingowych?

4.7 Co to jest SLA i jakie parametry powinno mieć?

4.8 Jak zapewnić ciągłość działania sklepu i wysoką dostępność?

4.9 Jakie procedury zastosować w przypadku kopii zapasowych?

4.10 Jakie parametry i w jaki sposób monitorować?

4.11 Jak bezpiecznie połączyć sklep z systemami wewnętrznymi?

5. Integracje

5.1 W jaki sposób zintegrować system księgowy ze sklepem?

5.2 Jak zabezpieczyć komunikację między systemami?

5.3 Jak zaprojektować protokoły komunikacji?

5.4 Jak zapewnić ciągłość komunikacji i jej monitoring?

5.5 Jak testować integracje z systemami?

6. Skalowalność

6.1 Czym jest skalowalność i co się na nią składa?

6.2 Co to jest system CDN i jak go zastosować?

6.3 Jak użyć chmury obliczeniowej do skalowania?

6.4 Co zrobić po kolei jeśli nasz sklep ma problemy wydajnościowe?

6.5 Jak przetestować wydajność sklepu internetowego

7. Wysoka dostępność (HA)

7.1 Co to jest wysoka dostępność?

7.2 Jak zapewnić dostępność bazy danych i aplikacji?

7.3 Jak dbać o kopie zapasowe i szybkość ich przywracania?

7.4 Jak uchronić się przed awarią DataCenter?

7.5 W jaki sposób monitorować dostępność aplikacji?

8. Zarządzanie jakością i testy

8.1 Jakie testy powinny być przeprowadzane?

8.2 Jak napisać scenar usze testów?

8.3 Jak wykonywać te ty automatyczne?

8.4 Jak zarządzać jako cią projektów IT?

8.5 Jakie są proste pro cedury/narzędzia do dbania o jakość projektów IT?

Jak wygrać książkę pt. Technologia w eCommerce. Teoria i praktyka?

Szczegóły dotyczące konkursu znajdziecie w najbliższej wysyłce naszego newslettera. Sprawdźcie swoje skrzynki e-mailowe, dzisiaj o godzinie 13. Do rozdania mamy 5 książek. Powodzenia!