Wystartowaliśmy z portalem Atmoskop.pl. Podsumowanie roku LMC Polska

Dodane:

Rafał Glogier-Osiński Rafał Glogier-Osiński

Wystartowaliśmy z portalem Atmoskop.pl. Podsumowanie roku LMC Polska

Udostępnij:

Jesteśmy na polskim rynku rekrutacyjnym już kilka lat, ale miniony rok był dla nas wyjątkowy. Wprowadziliśmy kolejne produkty dla HR, a w styczniu wprowadziliśmy następny.

Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy, firmy technologiczne i fundusze venture capital podsumowują 2021 rok.

LMC Polska to część czeskiej firmy LMC. Jesteśmy startupem, ale w ramach dużej grupy kapitałowej. W Polsce zaczynaliśmy w 2018 roku z aplikacją PracaZaRogiem, która pomaga znaleźć pracę w oparciu o geolokalizację ofert pracy i osób jej poszukujących. Po ponad trzech latach korzysta z niej ok 1,4 miliona osób, co plasuje ją w top 3 rekrutacyjnych aplikacji mobilnych w polskim internecie.

W naszym portfolio mamy też system do rekrutacji Teamio, którego funkcjonalności rozbudowaliśmy w tym roku, tak, że jest kompletnym ATSem, swobodnie konkurującym z każdym innym takim systemem na polskim rynku.

Wprowadziliśmy też zupełną nowość i właśnie jesteśmy przed uruchomieniem kolejnego produktu. Chcemy prowadzić firmę, która promuje efektywność, transparentność i realizm w rekrutacji i HR.

Atmosfera w pracy to podstawa

W 2021 roku, zgodnie z naszą filozofią, by być bliżej człowieka i jak najlepiej odpowiadać na jego potrzeby, wprowadziliśmy trzeci produkt – portal z wiarygodnymi opiniami pracowników o pracodawcach Atmoskop.pl. W firmach, które zakładają profile na Atmoskop.pl przeprowadzamy, opracowane przez socjologów, badanie wśród pracowników. Efektem jest dostępna dla każdego zainteresowanego opinia o firmie: jak pracownicy oceniają przełożonych, czy mają satysfakcję z pracy, czy to jest firma, która stawia na rozwój człowieka.

Wiemy, że opinie pracowników są bardzo ważne, bo w naszych badaniach z lipca 2021 roku rozważający zmianę pracy lub jej poszukujący powiedzieli nam, że zdecydowanie godne zaufania będą informacje o firmie pozyskane:

  • od przyjaciela, bliskiej osoby – 36 proc.,
  • od obecnych pracowników firmy – 20 proc.,
  • od byłych pracowników – 19 proc.,
  • ze strony internetowej firmy – 15 proc.,
  • z opinii w internecie – 14 proc.,
  • z informacji z mediów społecznościowych – 13 proc.

Skoro w pierwszej trójce najważniejszych źródeł dla szukających pracy Polaków znajdują się opinie najbliższych oraz obecnych i byłych pracowników danej firmy, to nie ma wątpliwości, że kultura organizacyjna się opłaca i że jest ważna.

W zgodzie z trendami

Nasze produkty wpisują się w najnowsze potrzeby rynku HR i rynku pracy. Aplikacja PracaZaRogiem to przede wszystkim jawność stawek wynagrodzeń i wygoda użytkowania. Edukujemy rynek, żeby w ogłoszeniach o pracę podawać choćby widełki oferowanego wynagrodzenia. Sprawdziliśmy, że takie oferty mają średnio o połowę więcej wyświetleń. To jasny sygnał od pracowników: chcemy na wstępie wiedzieć, ile będzie wynosić nasze wynagrodzenie.

System do rekrutacji Teamio jest w zgodzie z trendem „policz wszystkie zmienne”. HR-owcu, prezesie, szefie, sprawdź, ile kosztuje Cię kampania ogłoszeniowa na znanym serwisie – i czy miałeś taki zwrot, jakiego oczekiwałeś: liczba CV, ich jakość, w efekcie zatrudnione osoby.

Portal Atmoskop.pl to miejsce merytorycznej, nie do zmanipulowania, informacji i prezentacji kluczowych elementów kultury firmy. Dziś, poza wynagrodzeniem, które jest na pierwszym miejscu argumentów przy zmianie pracy, ludzie szukają w miejscu pracy „tego czegoś”. „To coś” – nazywane też kulturą organizacyjną, firmową – da się zauważyć w sposobach: komunikacji liderów z pracownikami, rozwiązywania konfliktów, odnoszenie się do siebie współpracowników. To atmosfera, którą ma każda firma. W Atmoskop.pl nie ma ani „malowania trawy na zielono”, ani anonimowego hejtu. Są merytoryczne opinie, sprawdzone pod względem zgodności z naszym Kodeksem sprawiedliwej oceny. Chcemy, żeby Atmokop.pl stał się portalem, od którego się zaczyna szukanie pracy. Od sprawdzenia: jak w tej firmie naprawdę jest i co sądzą o niej pracownicy?

To młode rozwiązanie, ale klienci już je docenili.

Trzy ebooki dla rynku pracy

Pandemia spowodowała, że rozkwitł rynek samokształcenia. My też pro bono dzielimy się wiedzą. W 2021 roku wydaliśmy trzy ebooki.

  1. W ebooku „Praca 2021: Oczekiwania a rzeczywistość” sprawdziliśmy m.in., jakich stawek za pracę oczekują użytkownicy naszej aplikacji PracaZaRogiem, a jakie stawki oferują im pracodawcy. I co się okazało? Że jest prawie 40 proc. różnicy między oferowanymi przez firmy wynagrodzeniami a oczekiwaniami pracowników!
  2. W drugim ebooku „Efektywność HR” wraz z ekspertami od liczenia wszystkiego, co można policzyć w HR, czyli Anną Morawiec-Bartosik oraz Kingą Makowską z HRrebels, postawiliśmy sobie za cel pokazać na liczbach rekruterom oraz osobom prowadzącym procesy rekrutacyjne, jak ogromne znaczenie ma wiedza, ile konkretnie kosztują wszystkie etapy tego procesu. O tym, jak zorganizować się w pracy, jak zadbać i sprawdzać swoją oraz zespołu efektywność opowiedział z kolei Radek Drzewiecki, założyciel Leanpassion.
  3. Trzeci ebook „Kultura w firmach” to już nie tylko wiedza o kulturze: jak ją wprowadzić, zmierzyć i dbać o nią, to także case study z dobrze przeprowadzonych projektów. Przykładem dzieli się Łukasz Szymula, który jako szef Tradedoubler na Polskę wprowadził 6-godzinny dzień pracy. Mamy też wskazówki od firmy, która skorzystała z naszego portalu Atmoskop.pl i możliwości przeprowadzenia badania satysfakcji wśród pracowników.

Komentarzy udzielili praktycy biznesu: Iwona Grochowska, CEO polskiej aplikacji do doceniania Nais; Gabriela Machajek, Recruitment & Candidate Experience Manager w PLAY; Agnieszka Jaraczewska, dyrektor HR w Grupie CIECH; Anna Tkaczyk, dyrektor zarządzająca agencją Whites oraz Monika Gaździńska, Organization Development and Employee Experience Expert w Nationale-Nederlanden.

LMC Polska zostało także partnerem trzeciej już edycji znanego badania HRrebels pt. PoliczHR.pl, której wyniki poznamy na początku przyszłego roku.

Rozwijamy się dla ludzi

Cieszymy się, gdy nasze produkty służą innym ludziom i dlatego organizacjom pozarządowym narzędzie do rekrutacji udostępniamy bezpłatnie.

O tym, jak misja LMC Polska pomaga spełnić cele „Zrównoważonego Rozwoju ONZ”  MamStartup pisało w artykule Od zapewnienia podstawowych dóbr po wsparcie przedsiębiorców. Startupy pomagają spełnić Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ (cz. 4).

Będziemy w LMC Polska nadal pracować zgodnie z naszymi wartościami, by szukanie pracy było dziś procesem transparentnym, stawki wynagrodzeń były jawne, a całość poszukiwań była efektywna: i po stronie poszukujących zatrudnienia, jak i pracodawców.

Na początku 2022 roku wprowadziliśmy nowy produkt – platformę z kursami wideo Seduo.pl. To odpowiedź na potrzebę ciągłego rozwoju, zdobywania nowych kompetencji i umiejętności. Life-long learning jest kluczem do przyszłości. I dla pracowników, i dla szefów.

Autor: Rafał Glogier-Osiński, country manager LMC Polska