Prosta logistyka dla start-upów

prosta logistyka dla start upow
Udostępnij:
Polskie start-upy całkiem dobrze radzą sobie w czasach pandemii. Dzięki temu stają się atrakcyjnym partnerem biznesowym również dla dużych firm – w tym tych oferujących usługi transportowe. Czy jednak start-upy mogą liczyć na usługi dostosowane do ich potrzeb?

Choć nikt nie chce przeżywać kryzysów, trzeba przyznać, że to właśnie one bywają często inspiracją do pozytywnych zmian. Podczas gdy jedne branże przeżywają trudne chwile, inne wykorzystują nowe możliwości, wprowadzają innowacyjne rozwiązania i odnoszą sukcesy. Taką strategię obrało również wiele polskich start-upów. Jak wynika z „Raportu Polskie Start-upy. Covid Edition”*, wyszły one z pandemii obronną ręką. 56 proc. pozyskało w tym czasie nowych klientów, a 48 proc. poprawiło sprzedaż. Zdecydowana większość (72 proc.) nie zmieniła modelu biznesowego. Znalazła się jednak także spora grupa start-upów, które elastycznie podeszły do zmian na rynku i odpowiedziały na nie nowymi pomysłami. Tak prężnie działające małe firmy stają się atrakcyjnymi partnerami biznesowymi nawet dla dużych globalnych przedsiębiorstw – między innymi tych z branży TSL.

Usługi transportowe dla start-upów

Wiele polskich start-upów próbuje swoich sił nie tylko w kraju, lecz także na rynkach zagranicznych. Wiąże się to z koniecznością korzystania z międzynarodowych usług transportowych. Oferta w tym zakresie nie zawsze uwzględnia potrzeby najmniejszych firm. W związku z tym transport przesyłek paletowych może stanowić pewne wyzwanie dla młodych firm z sektora MŚP.

W porównaniu do dużych przedsiębiorstw, które potrzebują zarządzania złożonymi łańcuchami dostaw, start-upy zwykle mają mniej skomplikowane wymagania. To klienci, którzy składają zlecenia nieregularnie, a ich przesyłki za każdym razem mogą mieć inne gabaryty i adresatów. Potrzebują szybkich i prostych rozwiązań, pozwalających efektywnie zorganizować ich transport. Usługi dla małych firm powinny więc być elastyczne, wydajne i niezawodne. Czy w polskiej branży TSL istnieje oferta odpowiadająca na potrzeby start-upów?

Prosta wysyłka palety kurierem za pomocą paru kliknięć

Małe firmy, które chcą wysłać towary na paletach, mają do dyspozycji platformę Connect4Land DB Schenker. Dzięki niej klienci zyskują dostęp do największej sieci transportowej w Europie, umożliwiającej bezproblemowe wysłanie palety w Polsce i za granicę. Usługę można zamówić online, z dowolnego miejsca, również z poziomu smartfona, przez 24 godziny na dobę.

Zlecenie transportu przesyłki paletowej nie wymaga kontaktu telefonicznego z przedstawicielem firmy ani procedowania umów przy każdej transakcji. Wystarczy zarejestrować się na platformie Connect4Land, by w ciągu kilku minut zorganizować transport, wykorzystując międzynarodową sieć logistyczną DB Schenker. Klienci mają do dyspozycji różne terminy realizacji i od razu mogą sprawdzić ceny poszczególnych usług. Wystarczy wpisać początek i koniec trasy, złożyć zamówienie i dokonać płatności. Wszystko to zajmie najwyżej kilka minut. Po zarejestrowaniu przesyłki istnieje również opcja śledzenia jej online.

Connect4Land oferuje więc profesjonalne usługi B2B w formie intuicyjnej w obsłudze platformy online, posiadającej funkcje typowe dla usług kurierskich skierowanych do klienta detalicznego.

Innowacyjność to jedna z najważniejszych cech start-upów. Ich działalność w dużej mierze opiera się na nowych technologiach i takich rozwiązań szukają u swoich partnerów biznesowych. Dzięki automatyzacji takich procesów jak wysyłka palet mają więcej czasu na tworzenie nowych projektów i rozwijanie działalności.

Sprawdź jakie możliwości daje platforma Connect4Land od DB Schenker https://www.dbschenker.com/pl/connect

 

* https://startup.pfr.pl/pl/aktualnosci/jak-polskie-start-upy-radza-sobie-w-czasie-pandemii-raport-funda/

 

Publikacja powstała we współpracy z DB Schenker