Niepewność co do przyszłości spowodowana pandemią przewartościowała praktyki społeczne we wszystkich obszarach. Zatrzymanie nas w domach i koncentracja na własnym bezpieczeństwie sprawiły, że potrzeby kupowania dóbr materialnych zeszły na drugi plan. Trwało to jednak przez chwilę, ponieważ od momentu zapowiedzi wznowienia imprez zbiorowych, otwarcia granic i powrotu do w miarę „normalnego” funkcjonowania, e-konsumenci wrócili do poszukiwań zarówno ubrań, butów, dodatków, jak również biżuterii czy perfum.
W raporcie opracowanym przez ekspertów Sales Intelligence przedstawione zostały dane dotyczące zachowań e-klientów w robieniu zakupów modowych.
– Z naszej strony, jako firmy specjalizującej się we wspieraniu e-commerce, rekomendujemy śledzenie zachowania klientów. Mamy dziś do czynienia z sytuacją występowania wielu anomalii, a właściwy monitoring oraz szybkie reagowanie z pewnością uchroni wiele biznesów przed ich zamknięciem – mówi Wiktor Mazur, wiceprezes zarządu Sales Intelligence sp. z o.o.
Celem powstania publikacji jest inspiracja biznesów, do podjęcia intensywnych działań marketingowo-sprzedażowych, które obecną sytuację związaną z pandemią mogą przekuć w korzyść, ponieważ Polacy zdecydowanie polubili zakupy przez Internet. Zmiana nawyków konsumencki jest podtrzymana. Grono osób kupujących online powiększyło się. Dla wielu jest to bezpieczna i wygodna forma zamawiania produktów.
– Przypuszczamy, że w najbliższych miesiącach udział e-commerce w obrotach retail będzie nadal wzrastał, zarówno w Polsce i na świecie. Sprzedawcy będą brali pod uwagę fakt, że kryzys, który obecnie przeżywamy może się powtórzyć (wiele słyszy się o drugiej fali epidemii jesienią), dlatego już teraz przygotowują się na tę okoliczność, przeprowadzając digitalizację swoich biznesów – mówi Dariusz Zaremba, prezes zarządu Sales Intelligence sp. z o.o.
Obserwując zmiany w preferencjach zakupowych związanych z modą, raport podzielono na kilka kategorii. Przeanalizowane zostały topowe artykuły modowe, aby przedstawić obecną sytuację branży fashion w Polsce. Cały raport jest wzbogacony o listę wskazówek dla e-commerce oraz o dane dotyczące konkretnego produktu na rynku europejskim.
Publikację można pobrać tutaj.
Patronat honorowy nad raportem objęło IAB Polska, patronat medialny sprawują portale: NowyMarketing, Mam Startup, Brief, Marketer+, E-commerce w Praktyce.
Źródła danych wykorzystanych w raporcie są połączeniem wyników pobranych z Google Trends oraz własnej analityki Sales Intelligence, opartej na big data.