Zalando notuje wzrost w trzecim kwartale

zalando notuje wzrost w trzecim kwartale
Udostępnij:
Zalando osiągnęło wzrost w trzecim kwartale 2020 roku. Wolumen towarów brutto (GMV) i przychody wzrosły odpowiednio o 29,9 procent i 21,6 procent do 2,5 miliarda i 1,8 miliarda euro. Wzrost był spowodowany przyspieszonym przesunięciem popytu konsumpcyjnego w kierunku oferty cyfrowej w trakcie trwającej pandemii koronawirusa, a także silnymi wynikami programu partnerskiego Zalando i Zalando Lounge.

W tym samym okresie Zalando osiągnęło skorygowany EBIT w wysokości 118,2 mln euro, czyli marżę 6,4 proc. Znacząca poprawa kosztów sprzedaży i wzrost wydajności w realizacji spowodowały wzrost rentowności w trzecim kwartale. W wyniku silnej sprzedaży w sezonie wiosenno-letnim, Zalando wydało wycenę zapasów w wysokości 35 milionów euro, co miało pozytywny jednorazowy wpływ na rentowność.

– Ponieważ druga fala koronawirusa zaczyna się mocniej niż przewidywano, jesteśmy znacznie lepiej przygotowani niż na początku roku. Nasza strategia "Punkt wyjścia dla mody" nadal pozwala nam przekształcić przyspieszony zwrot popytu konsumpcyjnego w kierunku oferty cyfrowej w możliwości biznesowe dla Zalando i jej partnerów. Będziemy nadal inwestować, aby stymulować silny wzrost po 2020 r., zgodnie z naszymi kluczowymi priorytetami strategicznymi: zwiększeniem naszej aktywnej bazy klientów, pogłębieniem relacji z klientami i napędzaniem transformacji naszej platformy – powiedział David Schröder, dyrektor finansowy Zalando.

W wyniku dobrych wyników finansowych Zalando podniosło prognozy na rok budżetowy 2020 w dniu 8 października 2020 roku. Firma oczekuje teraz, że wolumen towarów brutto (GMV) wzrośnie o 25-27 procent, przychody wzrosną o 20-22 procent, a skorygowany EBIT w wysokości 375-425 milionów euro. W swojej prognozie opublikowanej 15 lipca 2020 r. Zalando wcześniej zakładało wzrost GMV o 20-25 procent, wzrost przychodów o 15-20 procent i skorygowany EBIT w wysokości 250-300 milionów euro za cały rok.

Stały priorytet w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy pracowników

W odpowiedzi na drugą falę koronawirusów, pierwszym priorytetem Zalando pozostaje ochrona zdrowia i bezpieczeństwa swoich pracowników. We wszystkich biurach i witrynach logistycznych wdrożono surowe środki zapobiegawcze, które przestrzegają, a nawet rozszerzają wytyczne i zalecenia rządowe. Na przykład środki wahają się od biura domowego, gdzie to możliwe, do rozbudowanych testów i możliwości śledzenia kontaktów.

– Sukces Zalando opiera się wyłącznie na naszych zespołach, które wykazały się wyjątkową wydajnością w bezprecedensowym czasie. Aby uznać to wyjątkowe zobowiązanie i wkład, postanowiliśmy przyznać wszystkim 14 000 pracownikom jednorazową premię w wysokości 500 euro – powiedział Robert Gentz, CEO Zalando.

Zalando w walce z pandemią

Zalando wzmocniło swoje wsparcie dla partnerów w czasach niepewności. Firma zrzeknie się na przykład wszystkich prowizji dla partnerów korzystających z programu Connected Retail do końca pierwszego kwartału 2021 r. i zaoferuje partnerom wcześniejsze wypłaty w celu wsparcia ich płynności finansowej.

– W całej Europie wprowadzono nowe obostrzenia w najbardziej istotnym z handlowego punktu widzenia czasie roku dla wielu marek i sprzedawców detalicznych. Bardziej niż kiedykolwiek ważne jest, abyśmy zajęli się tym problemem jako zespół i wyszli z pandemii silniejsi razem – powiedział Schneider.

Zalando stało się już największą w Europie platformą dla sklepów odzieżowych z około 2000 aktywnymi sklepami. Firma ma na celu potrojenie tej liczby w 2021 roku. Od 1 listopada 2020 r. Zalando rozszerzyło działalność Connected Retail na Danię, Finlandię i Norwegię. W 2021 r. pojawi się pięć kolejnych krajów.