Zaproszony na Web Summit polski startup Brainhint automatyzuje decyzje, wykorzystując sztuczną inteligencję

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Udostępnij:

Brainhint to startup, który tworzy oraz wdraża rozwiązania technologiczne do automatyzacji decyzji poprzez zastosowanie sztucznej inteligencji. Jego twórcy są przekonani, że wkrótce zmienią sposób, w jaki korporacje podejmują decyzje biznesowe.

Brainhint powstał w 2017 roku w ramach projektu akceleracyjnego Scale-Up. Twórcom od początku przyświecała idea, aby usprawnić sposób w jaki korporacje podejmują decyzje.

– Akceleracja była dobrą okazją do rozpoczęcia działalności, o której myśleliśmy od dłuższego czasu. W oparciu o nasze wcześniejsze doświadczenia wiedzieliśmy, że wiele decyzji w dużych firmach podejmuje się dosyć wolno i prymitywnymi, często mało obiektywnymi metodami.  Tutaj mogliśmy zweryfikować nasze hipotezy w praktyce i ocenić potencjał do automatyzacji decyzji w obszarze ustalania cen produktów – mówi Michał Forystek, współzałożyciel oraz prezes Brainhint.

Aktualnie Brainhint wykorzystuje technologie z zakresu sztucznej inteligencji, takie jak uczenie maszynowe oraz sieci neuronowe do wdrażania rozwiązań dla swoich klientów w obszarach innych niż tylko optymalizacja cen. Wśród wdrożeń Brainhint ma za sobą systemy: automatyzujące decyzje z zakresu prognostyki biznesowej, zarządzania gospodarką magazynową, alokacji budżetów marketingowych, a także kontroli danych finansowych i wykrywania anomalii.

Zdaniem twórców, źródłem sukcesu firmy jest sposób podejścia do problemu wdrożeń związanych z tematyką sztucznej inteligencji.

– Zawsze zaczynamy naszą pracę od warsztatów z klientem ukierunkowanych na znalezienie dobrego obszaru, w którym można zastosować sztuczną inteligencje niewielkim kosztem osiągając szybko wartość biznesową. Dopiero w kolejnych etapach, pracujemy nad stworzeniem planu stopniowego rozwoju tej technologii w organizacji. Nie jest tak, że praktyczne wdrożenie rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji musi być drogie i czasochłonne. Można te projekty realizować stopniowo w zwinny sposób – mówi Forystek.

Metodyka pracy Brainhint najwidoczniej działa, gdyż w ciągu zaledwie niespełna dwóch lat, firma dostarcza usługi dla zaawansowanych technologicznie organizacji takich, jak między innymi Carrefour, Elzab, Polpharma, Siemens, Volkswagen.

Plany na 2019 rok

W planach Brainhint jest dalszy rozwój na rynku polskim, jak i wyjście na rynki zagraniczne.

– Rok 2018 była dla nas bardzo dobry i pozwolił urosnąć o kilkaset procent. Zamierzamy utrzymać ten trend w 2019 roku i nadal świadczyć najwyższej jakości usługi przy jednoczesnym rozwoju produktów własnych, które prezentować będziemy w listopadzie na lizbońskim Web Summit, gdzie zostaliśmy zaproszeni. Prowadzimy też rozmowy z zagranicznymi funduszami inwestycyjnymi, które ułatwią nam dostęp do rynków zachodnich – mówi Forystek.

Szczegóły produktów tworzonych przez zespół Brainhint nie są jeszcze jawne, ale mają w jeszcze większym stopniu ułatwić organizacjom rozwój sztucznej inteligencji poprzez znacząco łatwiejszą integrację z aktualnie realizowanymi procesami.