Brainhint powstał w 2017 roku w ramach projektu akceleracyjnego Scale-Up. Twórcom od początku przyświecała idea, aby usprawnić sposób w jaki korporacje podejmują decyzje.
– Akceleracja była dobrą okazją do rozpoczęcia działalności, o której myśleliśmy od dłuższego czasu. W oparciu o nasze wcześniejsze doświadczenia wiedzieliśmy, że wiele decyzji w dużych firmach podejmuje się dosyć wolno i prymitywnymi, często mało obiektywnymi metodami. Tutaj mogliśmy zweryfikować nasze hipotezy w praktyce i ocenić potencjał do automatyzacji decyzji w obszarze ustalania cen produktów – mówi Michał Forystek, współzałożyciel oraz prezes Brainhint.
Aktualnie Brainhint wykorzystuje technologie z zakresu sztucznej inteligencji, takie jak uczenie maszynowe oraz sieci neuronowe do wdrażania rozwiązań dla swoich klientów w obszarach innych niż tylko optymalizacja cen. Wśród wdrożeń Brainhint ma za sobą systemy: automatyzujące decyzje z zakresu prognostyki biznesowej, zarządzania gospodarką magazynową, alokacji budżetów marketingowych, a także kontroli danych finansowych i wykrywania anomalii.
Zdaniem twórców, źródłem sukcesu firmy jest sposób podejścia do problemu wdrożeń związanych z tematyką sztucznej inteligencji.
– Zawsze zaczynamy naszą pracę od warsztatów z klientem ukierunkowanych na znalezienie dobrego obszaru, w którym można zastosować sztuczną inteligencje niewielkim kosztem osiągając szybko wartość biznesową. Dopiero w kolejnych etapach, pracujemy nad stworzeniem planu stopniowego rozwoju tej technologii w organizacji. Nie jest tak, że praktyczne wdrożenie rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji musi być drogie i czasochłonne. Można te projekty realizować stopniowo w zwinny sposób – mówi Forystek.
Metodyka pracy Brainhint najwidoczniej działa, gdyż w ciągu zaledwie niespełna dwóch lat, firma dostarcza usługi dla zaawansowanych technologicznie organizacji takich, jak między innymi Carrefour, Elzab, Polpharma, Siemens, Volkswagen.
Plany na 2019 rok
W planach Brainhint jest dalszy rozwój na rynku polskim, jak i wyjście na rynki zagraniczne.
– Rok 2018 była dla nas bardzo dobry i pozwolił urosnąć o kilkaset procent. Zamierzamy utrzymać ten trend w 2019 roku i nadal świadczyć najwyższej jakości usługi przy jednoczesnym rozwoju produktów własnych, które prezentować będziemy w listopadzie na lizbońskim Web Summit, gdzie zostaliśmy zaproszeni. Prowadzimy też rozmowy z zagranicznymi funduszami inwestycyjnymi, które ułatwią nam dostęp do rynków zachodnich – mówi Forystek.
Szczegóły produktów tworzonych przez zespół Brainhint nie są jeszcze jawne, ale mają w jeszcze większym stopniu ułatwić organizacjom rozwój sztucznej inteligencji poprzez znacząco łatwiejszą integrację z aktualnie realizowanymi procesami.