Zasady wywierania wpływu na ludzi: sekrety perswazji w marketingu

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Zasady wywierania wpływu na ludzi: sekrety perswazji w marketingu

Udostępnij:

Odkryj, jak psychologia perswazji może wesprzeć Twoje biznesowe działania. Zdolność do skutecznego wpływania na decyzje i zachowania klientów to umiejętność, jaką chce posiąść każdy właściciel firmy. Przyjrzyjmy się przydatnym technikom, jakie opisał w swojej książce amerykański psycholog społeczny – profesor Robert Cialdini “Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka”.

Zasady wywierania wpływu na ludzi według Roberta Cialdiniego

Jesteś ,,na tak” zanim w ogóle o tym pomyślisz. Właśnie tak potężna jest magia wpływu, o której mówi Robert Cialdini. Wykorzystaj te zasady, aby nadać nowy wymiar swoim strategiom biznesowym.

Sprawdź wywieranie wpływu na ludzi – najważniejsze notatki z książki Roberta Cialdiniego na stronie Owocnych – agencji marketingowej z Gdyni.

Zasada wzajemności – tajemnicza siła darmowego bonusu

Zasada wzajemności działa bardzo prosto. Kiedy coś otrzymujemy, czujemy się zobowiązani do odwzajemnienia przysługi. W naturalny sposób dążymy do utrzymania równowagi w relacjach społecznych.

Jak to wykorzystać?

Daj pierwszy. Bezinteresowny gest, jak darmowy e-book, kurs wideo czy próbka produktu, może sprawić, że klienci będą chcieli się odwdzięczyć – może to być zakup, lojalność czy polecenie Twojej firmy innym. Każde z tych działań ma sporo sensu dla Twojej firmy.

Reguła zaangażowania i konsekwencji – skłonność do działania poprzez małe akceptacje

Ludzie pragną być postrzegani jako konsekwentni w swoich działaniach. Gdy raz się zobowiążemy, jesteśmy skłonni podążać za podjętą decyzją. Nie lubimy myśleć o sobie jak o kimś, kto składa obietnice bez pokrycia.

Jak to wykorzystać?

Rozpocznij od małego zobowiązania. Poproś o subskrypcję newslettera czy obserwację w mediach społecznościowych, a z czasem klienci będą gotowi na większe zaangażowanie.

Społeczny dowód słuszności – siła śledzenia tłumu

Jesteśmy bardziej skłonni do działania, gdy widzimy, że inni dokonali podobnego wyboru. Wpływ społeczny działa tym mocniej, im bardziej jesteśmy niepewni co do tego, jak się zachować lub co myśleć w danej sytuacji oraz im bardziej jesteśmy podobni do osób, które możemy naśladować.

Jak to wykorzystać?

Wyeksponuj recenzje, opinie i rekomendacje zadowolonych klientów. Przypadki sukcesów oraz liczby sprzedaży mogą przekonać wahających się klientów.
Pokaż na stronie statystyki w czasie rzeczywistym z ilością osób, które w tym momencie oglądają dany produkt lub liczbą subskrybentów, którzy już pobrali Twoją aplikację.

Autorytet – moc ekspertyzy

Jest większe prawdopodobieństwo, że będziemy przestrzegać poleceń osób, które postrzegamy jako ekspertów w swojej dziedzinie. Łatwiej bierzemy ich słowa za pewnik. Wydają nam się bardziej wiarygodni, kompetentni i godni zaufania.

Jak to wykorzystać?

Buduj swoją pozycję eksperta. Dziel się wiedzą, prowadź szkolenia i zabierz głos w ważnych dla Twojej branży dyskusjach. Pozycjonuj się jako lider, któremu warto zaufać.

Reguła lubienia i sympatii – relacje wiążą lepiej niż klej

Pamiętaj: ludzie kupują nie tylko od tych, którym ufają. Kupują także od tych, których lubią. Chętniej pomagamy ludziom, których lubimy, nawet jeśli mamy mało czasu lub ta pomoc wymaga od nas wysiłku.

Chętniej też kupujemy od osób i firm, które lubimy, są sympatyczne i często podobne do nas.

Jak to wykorzystać?

Pokazuj ludzką twarz firmy. Angażuj się i twórz relacje z klientami. Autentyczność i osobiste podejście to klucz do ich serc… i portfeli.

Reguła niedostępności – niewielka dostępność, wielkie pożądanie

Chcemy tego, czego jest mało – postrzegany niedobór wzmacnia nasze pragnienie posiadania produktu. Nikt z nas nie lubi, kiedy okazją przechodzi nam koło nosa. To, co ciężko zdobyć wydaje nam się bardziej atrakcyjne, luksusowe.

Jak to wykorzystać?

Twórz ekskluzywne oferty, limitowane edycje i tymczasowe promocje podkreślające pilność. Skoro „to nie potrwa wiecznie”, pożądanie wzrasta wraz z presją czasu.

Podsumowanie

Kiedy zaczniesz stosować te techniki wywierania wpływu, zobaczysz, jak magia psychologii perswazji podnosi Twoje konwersje i wzmacnia lojalność klientów dzięki mocy oddziaływania na ludzi i sytuacje. Wykorzystaj te strategie w swoim biznesie, to wcale nie jest takie trudne.

Artykuł sponsorowany