10 lutego startuje platforma Ideowi.pl, który może stać się nową alternatywą dla środków pozyskiwanych z wniosków unijnych, kredytów bankowych bądź od Aniołów Biznesu.
Platforma skierowana jest do głównie do ludzi, którzy mają świetny pomysł na biznes, wiedzą jak go zrealizować i rozwinąć, ale brak im środków na start. Aktualnie tacy ludzie mają do wyboru finansowanie, które zabiera mnóstwo czasu, nerwów, a także nakłada ograniczenia w rozwijaniu biznesu bądź wymaga zwrotu pieniędzy. To wszystko sprawia, że sporo osób odpuszcza sobie w ogóle realizację pomysłu bądź odkłada na później.
Ideowi.pl to serwis, w którym dostępne są dwie metody finansowania biznesów: finansowanie społecznościowe i finansowanie udziałowe. Obie te metody są bardzo proste i szybkie. Jedyny wymóg to dobrze opisać swój pomysł tak, aby zainteresować odbiorców – wtedy jest duża szansa, że uda się te środki pozyskać.
Finansowanie społecznościowe, czyli Crowdfunding to metoda znana już ludziom – istnieje już kilka podobnych portali. Żaden jednak nie skupia się w 100% na projektach biznesowych. Przypomnijmy, że jest to pozyskiwanie środków finansowych za pomocą społeczności: znajomych, rodziny i obcych osób, które zwyczajnie chcą pomóc bo spodobał się im pomysł.
Osoba mająca ciekawy pomysł, wrzuca jego opis na portal wraz z informacją o kwocie, której potrzebuje, a następnie rozpoczyna się zbiórka, która trwa przez określony czas (np. 30-60 dni). Kwoty, jakie można wpłacać są małe, dlatego każdy może sobie na to pozwolić. Jeśli na sumę wielu małych wpłat uzbiera się cała kwota, której potrzebował Pomysłodawca, środki są mu przelewane na konto. Jeśli nie, pieniądze zwracamy z powrotem do Wspierających.
W zamian za wsparcie, Pomysłodawca oferuje nagrody np. dostęp do produktu/usługi, zniżkę lub gadżet z tym związany.
Druga metoda, finansowanie udziaÅ‚owe, polega na tym, że można sprzedawać udziaÅ‚y w spółce z o.o. – co ciekawe, nie trzeba mieć wcale zaÅ‚ożonej spółki przed rozpoczÄ™ciem kampanii na tej platformie. Można to zrobić po uzyskaniu Å›rodków, jednak w okreÅ›lonym czasie trzeba odesÅ‚ać dokumenty rejestrowe firmy. DziaÅ‚a to podobnie jak pierwsza metoda, z tym że zamiast wspierać, po prostu kupujemy udziaÅ‚y. Twórcy wierzÄ…, że dziÄ™ki temu, że jeden udziaÅ‚ może kosztować nawet 50 zÅ‚, możliwość inwestowania bÄ™dÄ… miaÅ‚y teraz również osoby, które nie posiadajÄ… majÄ…tku, ale majÄ… trochÄ™ wolnych Å›rodków i chciaÅ‚yby coÅ› z tym zrobić.
Dostęp do platformy jest bezpłatny, jednakże od każdego zakończonego sukcesem projektu, założyciele pobierają 5% prowizji. Trzeba więc wziąć to pod uwagę przy ustalaniu kwoty, jaką chce się uzyskać na realizację pomysłu.
Serwis został przygotowany w ciepłej, przyjemnej kolorystyce i w bardzo przejrzystej, lekkiej formie, dzięki czemu bardzo się wyróżnia.
źródło: informacja prasowa