Pilotaż potrwa trzy miesiące i będzie realizowany w formie zajęć online. Za opracowanie programu odpowiadają m.in. specjaliści z Instytutu Zdrowia Mentalnego oraz Stowarzyszenia Mentalnie Równi – organizacji zajmujących się profilaktyką zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. Mimo rozpoczęcia zajęć, rekrutacja trwa nadal, zarówno dla uczniów szkół z Inowrocławia i Janikowa, jak i dla dzieci pracowników Qemetiki.
Program mentoringowy dla uczniów
Wśród przyjętych do programu uczestników znalazło się 12 uczniów z Janikowa, 10 uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 4 w Inowrocławiu, 5 osób ze Szkoły Podstawowej nr 9 w Inowrocławiu, a także 4 osoby z placówki w Tupadłach. Ponadto, do programu przystąpiło 11 dzieci pracowników Qemetica.
Program mentoringowy obejmuje cotygodniowe, 90-minutowe zajęcia online, prowadzone przez doświadczonych psychologów i mentorów współpracujących z Instytutem Zdrowia Mentalnego oraz Stowarzyszeniem Mentalnie Równi.
– Jak budować dzieciom komfortową przestrzeń do rozwoju i popełniania błędów? Czy można skutecznie wspierać rodziców w wychowaniu samodzielnych, odpowiedzialnych, a co najważniejsze szczęśliwych młodych ludzi? Wierzę, że można, dlatego stworzyliśmy „Ósemkę – mówi Dawid Jakubowicz, Prezes Kulczyk Investments.
Za organizację zajęć w ramach Ósemki – m.in. przygotowanie platformy do zajęć online – odpowiada Fundacja Nativated, koordynator Akademii Szkolnych Talentów, programu mentoringowego skierowanego do uczących się w szkole średniej dzieci pracowników Qemetiki.
– Bardzo się cieszę, że wsparcie edukacyjne dzieci naszych pracowników zyskuje nowy wymiar. Dodatkowo, realizując naszą zasadę bycia dobrym sąsiadem dla lokalnych społeczności, Ósemka będzie także dostępna w szkołach w Inowrocławiu i Janikowie, a więc w okolicy naszych największych zakładów produkujących sodę i sól – mówi Kamil Majczak, prezes zarządu Qemetiki.
Wsparcie dla neuroróżnorodności
Dodatkowo, w ramach inicjatywy programu InCredibles, stworzonego przez Sebastiana Kulczyka dla wsparcia młodych przedsiębiorców, do projektu dołączył finalista VIII edycji – startup Unicorn VR World. Firma wykorzystuje technologię wirtualnej rzeczywistości, aby wprowadzać innowacyjne rozwiązania w obszarze edukacji oraz zdrowia psychicznego, szczególnie w kontekście uczniów z neuroróżnorodnością oraz specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Uczestnicy „Ósemki” będą mieli możliwość skorzystania z nowatorskiej inicjatywy „Strefa Ciszy VR”, umożliwiającej relaksację i koncentrację dzięki technologii wirtualnej rzeczywistości.
Pilotaż programu „Ósemka – w dorosłość z głową” zakończy się pod koniec 2024 roku.
Szczegółowe informacje na temat inicjatywy można znaleźć na stronie internetowej Akademii Szkolnych Talentów.