Z uwagi na silnie degradujący wpływ plastiku na środowisko, redukcja wykorzystania plastikowych opakowań i odpowiednie gospodarowanie odpadami z tworzyw sztucznych to priorytet w działaniach proekologicznych Carrefour. Dlatego Carrefour Polska, jako pierwsza w Polsce sieć omnikanałowa uruchomiła stację refillingową kosmetyków w swoim sklepie Carrefour BIO przy ul. Pełczyńskiego w Warszawie.
W naszym kraju coraz większą popularnością cieszą się sklepy prowadzone w ramach idei Zero Waste. Nowa inicjatywa Carrefour przyczynia się z jednej strony do zmniejszenia wykorzystania jednorazowych butelek plastikowych na rzecz tych wielokrotnego użytku, a z drugiej – daje wymierne efekty klientom, którzy zyskają możliwości zakupu kosmetyków Yope 15% taniej, z uwagi na fakt, że Klient płaci wyłącznie za produkt nie za opakowanie. Dostawcą nowego rozwiązania jest startup Swapp!.
– W 2018 roku Grupa Carrefour zobowiązała się w ramach polityki opakowań do ograniczenia ilości wytwarzanych odpadów opakowaniowych. Główne cele wyznaczone w tym obszarze to: wprowadzenie do 2025 r. 100% opakowań własnej marki nadających się do recyklingu lub kompostowania, a także zmniejszenie masy opakowań własnej marki do 2022 roku o 5% w porównaniu z 2017 r. – mówi Barbara Kowalska, Dyrektor Działu Jakości i Zrównoważonego Rozwoju w Carrefour. – Jednym z takich projektów jest stacja do refillingu opakowań Swapp, gdzie można uzupełnić kosmetyki polskiej marki Yope do butelek wielokrotnego użytku. Odpowiada on na problemy środowiskowe związane z nadprodukcją opakowań i powstających z nich odpadów opakowaniowych – dodaje Barbara Kowalska.
Carrefour wdraża zarówno własne inicjatywy w zakresie ochrony środowiska, w tym redukcji plastiku, jak również angażuje się w eko-projekty wraz z partnerami oferującymi innowacyjne rozwiązania.
Wdrażając własne praktyki w ramach strategii opakowaniowej Carrefour, zachęca dostawców do odpowiedzialnego i innowacyjnego podejścia do biznesu oraz oferuje klientom możliwość przyłączania się do organizowanych akcji w myśl idei Less Waste.
Sieć działa wielotorowo: W 2019 roku w Carrefour Polska ograniczyło masę tworzyw sztucznych wprowadzanych do obrotu o 5,1 ton., do 2025 roku sieć chce zredukować wagę opakowań z tworzyw sztucznych o 300 ton. Carrefour daje możliwość zakupu produktów w opakowaniach biodegradowalnych poprzez wprowadzenie bawełnianych toreb wielokrotnego użytku na owoce i warzywa. Umożliwia klientom, jako pierwsza sieć w Polsce, zakup produktów na wagę do własnych opakowań wielokrotnego użytku oraz kawy do własnego kubka. W ramach działań w kierunku zmiany modelu gospodarki opakowaniami z tworzyw sztucznych na model gospodarki obiegu zamkniętego, Carrefour jako pierwsza sieć handlowa w Polsce przystąpiła do Paktu na rzecz Zrównoważonych Tworzyw Sztucznych – inicjatywy prowadzonej w ramach Kampanii 17 Celów. Działania podejmowane w ramach strategii opakowaniowej Carrefour 2022 są również elementem globalnej kampanii sieci – Act For Food, która jest odpowiedzią na światowe problemy związane z poszanowaniem środowiska naturalnego, pochodzeniem produktów oraz spełnieniem oczekiwań klientów.