Zilingo kupił za 15,5 mln dolarów nCinga. Poprawi łańcuch dostaw odzieży na całym świecie

zilingo kupil za 155 mln dolarow ncinga poprawi lancuch dostaw odziezy na calym swiecie
Udostępnij:
Singapurska platforma modowa Zilingo kupiła za 15,5 mln dolarów firmę nCinga, zajmującą się oprogramowaniem w modelu SaaS. Zilingo chce działać na całym świecie.

nCinga powstał w 2014 roku na Sri Lance. Firma oferuje platformę IoT umożliwiającą monitorowanie produkcji w czasie rzeczywistym na halach fabrycznych i narzędzia do analizy danych.

Ankiti Bose, współzałożyciel i dyrektor generalny firmy Zilingo, powiedział, że produkt firmy nCinga pomógł jego przedsiębiorstwu poprawić wydajność. nCinga miał kluczowe znaczenie dla stworzenia zrównoważonego, opłacalnego i społecznie odpowiedzialnego łańcucha dostaw odzieży.

Poza tym zdradził, że Zilingo jest od dawna klientem nCinga.

Zilingo zbudował kilka elementów łańcucha dostaw: produkcji, logistyki, płatności itp. dla sprzedawców detalicznych i marek. Chce wdrożyć oprogramowanie MES (Manufacturing Execution System) na Sri Lance w sieci 6 000 fabryk i 75 000 firm.

Zilingo planuje ekspansję na inne kontynenty

Kilka tygodni temu Ankiti Bose powiedział, że spółka planuje zainwestować 100 mln dolarów, aby rozwinąć swój łańcuch dostaw w Stanach Zjednoczonych.

Przejęcie nCinga pozwoli dotrzeć do klientów w Stanach Zjednoczonych, Europie i Australii, gdzie marki modowe nie mają jasnych reguł w zakresie łańcucha dostaw i procesów produkcyjnych.

Zilingo pomoże również rozszerzyć zasięg oprogramowania nCinga na główne rynki  modowe takie jak Bangladesz, Indie, Wietnam, Indonezja, Tajlandia i Turcja.

Singapurska firma jest o krok od stania się kolejnym jednorożcem w południowo-wschodniej Azji.

Zalando otworzył second-hand

Marki odzieżowe chcą coraz częściej być społecznie odpowiedzialne - produkują ubrania z recyklingu, ekologicznych tkanin, czy unikają pakowania ubrań w plastikowe opakowania.

Zalando jako jedna z firm poszła o krok dalej i chce zachęcić konsumentów do… kupowania używanej odzieży.

Niemiecka firma otworzyła w centrum handlowym Alexa sklep stacjonarny Zircle z używaną odzieżą dla kobiet.

Ubrania są sprzedawane w cenie od 3 do 7 euro.

Zalando już po raz drugi próbuje swoich sił na rynku odzieży używanej. Wcześniej uruchomił aplikację mobilną Zalando Wardrobe, która umożliwia zakup używanej odzieży od poprzednich jej właścicieli.