- 675 mln aktywnych użytkowników miesięcznie (MAU)
- 263 mln subskrybentów
- 6,5 mln tytułów podcastów
- Ponad 500 mln użytkowników odsłuchało podcastu na Spotify
- 330 000 podcastów wideo
- 350 000 audiobooków dostępnych w modelu à la carte
- 270 mln użytkowników obejrzało podcast wideo na Spotify
- 10 mld USD wypłaconych branży muzycznej w 2024 roku
- ~60 mld USD wypłaconych branży muzycznej od momentu powstania Spotify
- Liczba twórców aktywnie publikujących materiały wideo każdego miesiąca wzrosła o ponad 50% r/r
- Ponad 70% uprawnionych programów dołączyło do programu monetyzacji Spotify (tzw. Spotify Partner Program)
– Z ogromnym optymizmem patrzę na rok 2025 i kierunek, w którym podążamy – zarówno jako produkt, jak i jako firma. Będziemy nadal inwestować w innowacje napędzające długoterminowy rozwój, zwiększając tempo działania przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiej efektywności, jaką osiągnęliśmy w ubiegłym roku. To właśnie ta synergia pozwoli nam tworzyć najlepsze doświadczenia dla użytkowników, rozwijać się w sposób zrównoważony i inspirować świat kreatywnością – zaznaczył Daniel Ek, założyciel i CEO Spotify.
Ponadto liczba aktywnych użytkowników miesięcznie (MAU) wzrosła o 12% rok do roku, osiągając 675 mln – to największy przyrost netto w historii firmy w tym okresie. Liczba subskrybentów premium zwiększyła o 11% rok do roku, do 263 mln, co przełożyło się na wzrost przychodów o 16%, do poziomu 4,2 mld EUR. Poprawiła się również rentowność – marża brutto wzrosła o 555 punktów bazowych, osiągając 32,2%, a dochód operacyjny skoczył do 477 mln EUR.