ZnanyLekarz przejął włoskiego producenta oprogramowania dla szpitali

znanylekarz przejal wloskiego producenta oprogramowania dla szpitali
Udostępnij:
ZnanyLekarz przejął włoską firmę TuoTempo, która dostarcza rozwiązania CRM dla dużych placówek medycznych. Wysokość inwestycji nie jest znana.

– Jednoczymy siły po to, by wspierać i digitalizować służbę zdrowia oraz poprawiać doświadczenia pacjentów w kolejnym, bardzo ważnym dla nas segmencie – placówek medycznych – powiedział Piotr Radecki, dyrektor zarządzający w ZnanyLekarz.pl.

ZnanyLekarz, który na świecie funkcjonuje pod nazwą DocPlanner, stworzył popularną platformę do umawiania wizyt lekarskich oraz wystawiania opinii o lekarzach. W 15 krajach na całym świecie z polskiego rozwiązania korzysta już 30 mln użytkowników. Miesięcznie, za pośrednictwem platformy, umawianych jest 1,5 mln wizyt, a pacjenci mają do wyboru 2 mln zarejestrowanych lekarzy.

Inwestycja w TuoTempo oznacza rozwój platformy o duże placówki medyczne i szpitale, bo do tej pory ZnanyLekarz skierowany był do mniejszych placówek oraz lekarzy indywidualnych.

Za pośrednictwem włoskiego oprogramowania lekarze mogą automatyzować swoją pracę. Natomiast pacjenci otrzymują aplikację mobilną, dzięki której mogą na przykład sprawdzić wyniki badań, przejrzeć historię leczenia, czy zarezerwować wizytę, a nawet ją opłacić.

– W Grupie DocPlanner znaleźliśmy idealną mieszankę energii, sposobu myślenia i międzynarodowej kultury, której potrzebujemy, aby skalować nasz CRM na całym świecie – dodał Donatello Bianco, założyciel i dyrektor generalny TuoTempo.

Rozwój DocPlanner

W maju tego roku informowaliśmy, że DocPlanner ogłosił kolejną rundę finansowania (Seria E) w wysokości 80 milionów euro. Uwzględniając wszystkie dotychczasowe rundy Grupa może się pochwalić sumą 130 milionów euro. Ta ostatnia to jedna z największych w historii inwestycji w polski serwis.

– Obecna runda finansowania pojawia się w najlepszym momencie w historii Grupy DocPlanner. Tempo wzrostu w naszym kluczowym obszarze działalności przyspiesza i widzimy coraz więcej możliwości w naszym otoczeniu, zarówno pod kątem segmentu klientów, jak i oferty produktowej. Po ostatniej rundzie mocno skupiliśmy się na dynamicznym rozwoju operacyjnym, ugruntowaniu pozycji na nowych rynkach oraz na technologii marketplace i rozwiązaniu SaaS. Obecnie chcemy się koncentrować na nowych obszarach wzrostu. To ekscytujący czas dla całej Grupy DocPlanner, pacjentów, lekarzy oraz naszych partnerów – mówił wtedy Piotr Radecki, Dyrektor Zarządzający ZnanyLekarz.pl.

Przy okazji zdobycia wspomnianego dofinansowania firma informowała, że może teraz kontynuować akwizycje młodych, innowacyjnych firm działających na podobnym rynku  z branży oprogramowania w chmurze, po to, aby przyspieszyć swój wzrost. Po pomyślnych przejęciach i integracjach z uprzednimi konkurentami w Turcji i Hiszpanii (odpowiednio w 2014 i 2016 r.) DocPlanner rozważa takie możliwości, które posłużą jako uzupełnienie inicjatyw mających na celu rozwój organiczny spółki.

Jak widać DocPlanner konsekwentnie realizuje swoje plany o rozwoju spółki poprzez przejmowanie młodych innowacyjnych form, oraz o poszukiwaniu nowych obszarów wzrostu. Rozwiązanie TuoTempo pomoże grupie stworzyć kompleksowe rozwiązanie usługi medycznej zarówno dla pacjentów, jak i dla samych lekarzy. Kto wie, może w przyszłości z placówek medycznych w ogóle znikną recepcje, a wszystko będzie odbywać się zdalnie?