ZostaÅ„ mistrzem sprzedaży. Cz. 1 – Odpowiedz na potrzebÄ™

Dodane:

Martyna Broda Martyna Broda

Udostępnij:

Jeżeli od rana boli CiÄ™ gÅ‚owa, dookoÅ‚a nie ma apteki czy znajomego, który mógÅ‚by wspomóc CiÄ™ aspirynÄ…, a przed TobÄ… dzieÅ„ peÅ‚en obowiÄ…zków – w kiosku za tabletkÄ™ bÄ™dziesz skÅ‚onny zapÅ‚acić nawet trzy razy wiÄ™cej, byleby uÅ›mieżyć ból. Zdenerwujesz siÄ™, że przepÅ‚aciÅ‚eÅ›, ale ostatecznie kupisz produkt.

Dlaczego, mimo wygórowanej ceny, zdecydowałeś się na ten zakup? Ponieważ byłeś w potrzebie, od rana towarzyszył ci ból głowy, który przeszkadzał w normalnym funkcjonowaniu. Dlatego byłeś w stanie zapłacić każdą cenę, by ten dzień nie minął tylko pod znakiem bolącej głowy – w końcu masz swoje obowiązki. Zakup aspiryny wydawał się więc niezbędny. Tak samo muszą klienci myśleć o Twoim produkcie.

Lek na ból głowy

Początkiem dobrej sprzedaży jest poprawne zdefiniowanie produktu. Oczywiście, przygotowując go do sprzedaży warto skupić się na estetycznym opakowaniu, logotypie czy wpadającym w ucho claimie, ale nie zapominaj o jednej z najważniejszych rzeczy – zidentyfikowaniu potrzeby Twoich klientów. . Podstawą sukcesu kasowego firmy jest zapewnienie potencjalnemu klientowi tego, czego bardzo potrzebuje, co uczyni jego życie łatwiejszym, i to akurat dzięki Twojemu rozwiązaniu.

Jeżeli już określiłeś swój produkt (zdefiniowałeś jego rozwiązania na problemy klientów), pamiętaj o kolejnej ważnej rzeczy – komunikacji.  Staraj się układać proste zdania, nie stosować trudnego słownictwa i nie owijać w bawełnę. Niech Twój klient spotykając się z Twoim produktem od razu wie, że właśnie tego potrzebuje. Jak dobrze zaprezentować produkt tak, by klient szybko zorientował się, że rozwiąże jego problemy?

Namaluj portret potencjalnego klienta

Weź marker i na tablicy narysuj swojego klienta. Dookoła określ, gdzie pracuje, jakie ma hobby, co lubi robić, ile ma lat, jaki prowadzi tryb życia i jakie ma potrzeby z tym związane? Jeżeli stworzysz taką postać, łatwiej będzie Ci zidentyfikować, gdzie ta osoba ma problem i jaką ma potrzebę, co go boli. I w ostateczności w trafny sposób będziesz komunikować mu, jak Twój produkt lub usługa je rozwiąże. Nie poprzestawaj na jednym profilu klienta – im więcej ich narysujesz, tym większą wiedzę o nich będziesz mieć.

Połączenie empatii z wyobraźnią da zaskakujące rezultaty. Jeżeli dopiero startujesz ze swoją marką – to ćwiczenie jest niezbędne na początek. Jeżeli już prowadzisz od jakiegoś czasu swoją działalność – może warto zatrzymać się w tym pędzie i przyjrzeć się jeszcze raz najważniejszemu członowi w całym procesie sprzedaży – klientowi?

Jeżeli empatię połączysz ze zrozumieniem potrzeb klientów, a następnie dostarczysz im rozwiązania ich problemów, to wykonasz pierwszy krok ku generowaniu wysokiej sprzedaży. Klienci będą Ci ufać, a jeżeli dołożysz do tego fachową obsługę, wrócą do Ciebie i co cenniejsze – będą polecać Twoje usługi swoim znajomym. A ta forma marketingu jest często na wagę złota. Podsumowując: dbaj o swoich klientów wysokiej jakości obsługą i dostarczaniem rozwiązań na ich problemy.

Martyna Broda

JellyCRM

Dba zarówno o pozyskiwanie, jak i obsługę klienta. To jej głos usłyszysz w telefonie i to ona pokaże, jak procesy sprzedażowe w Twojej firmie oprzeć o JellyCRM. Poza pracą aktywny członek Fundacji Studenckie Forum Business Centre Club i manager ogólnopolski jednego z projektów realizowanych w ramach Fundacji.